Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny przetarg na remont linii Kędzierzyn Koźle ? Chałupki

inforail
07.03.2017 06:14
0 Komentarzy

Przetarg na remontdwóch odcinków linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn Koźle-Chałupki ogłosiłzarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. To częśćfinansowanego z budżetu państwa projektu dotyczącego tej linii, o wartościponad 194 mln zł.

Magistralna linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn Koźle-Chałupkijest częścią międzynarodowego ciągu transportowego E59. To linia ważna dlaruchu pasażerskiego, a szczególnie towarowego – biegnie do granicy państwa ikolejowego przejścia granicznego z Czechami w Chałupkach.

Od sierpnia do października ub. roku PLK przeprowadziły jużprzetarg na wybór wykonawcy prac na linii nr 151 na odcinku Krzyżanowice -Chałupki. Za 24 mln zł brutto prowadzi je konsorcjum Przedsiębiorstwa EL-IN iTorkolu. Zakończenie tych robót planowane jest na listopad br.

Obecnie ogłoszony przetarg dotyczy rewitalizacji linii nr151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Inwestycjaszacowana jest na 80 mln zł. Prace te obejmą m.in. wymianę ok. 35 km torów,przebudowę sieci trakcyjnej i odnowienie 28 obiektów inżynieryjnych.Wymienionych ma zostać 14 rozjazdów i wyremontowanych 15 przejazdówkolejowo-drogowych. Zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Zakładane jest zwiększenie przepustowości stacji Nędza,Kuźnia Raciborska i Dziergowice. Stacje te oraz przystanek osobowy Tworków mająotrzymać podwyższone perony z nową nawierzchnią. W Kuźni Raciborskiej odnowionama zostać łącząca perony kładka.

Według poniedziałkowej informacji PLK projekt „Prace nalinii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granicapaństwa)”, o wartości ponad 194 mln zł, jest finansowany z budżetupaństwa. W przyjętej w listopadzie ub. roku aktualizacji Krajowego ProgramuKolejowego projekt dotyczący tego odcinka linii E59, zakładany pod kątemśrodków unijnego instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility – CEF),został umieszczony na liście rezerwowej.

PLK za jeden ze swoich celów w perspektywie finansowej2014-2020 uważa zwiększenie możliwości przewozów towarowych. W tym kontekściezarządca kolejowej infrastruktury m.in. w styczniu br. podpisał wartą ponad 370mln zł umowę na rewitalizację linii kolejowych relacji Chybie – Żory – Rybnik -Nędza/Turze.

To znaczny fragment południowej obwodnicy Katowickiego WęzłaKolejowego. Przewidziane na lata 2017-2019 prace obejmują m.in. 60 km linii, 10stacji i przystanków osobowych oraz 91 obiektów inżynieryjnych. Przetarg zofertą o wartości 373,7 mln zł netto wygrało konsorcjum firm Trakcja PRKiI,Comsa, ZUE, Strabag i Strabag Rail.


Komentarze