Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Pasażerska frekwencja mniejsza o 60%

infotrans
08.04.2021 10:00
0 Komentarzy

Z powodu pandemii (przez ostatnie 12 miesięcy) warszawski Transport Publiczny notuje wyraźny spadek liczby pasażerów.

Jednocześnie na ulice stolicy wyjeżdża tyle samo autobusów i tramwajów jak w czasie sprzed pandemii, gdy frekwencja była wyższa o niemal 60 procent.

Od 17 października

Warszawa – pozostając od 17 października ubiegłego roku w tzw. czerwonej strefie epidemicznej – musi przestrzegać limitów pasażerów w komunikacji miejskiej. W danym pojeździe może podróżować maksymalnie tyle osób, ile wynosi 30 procent wszystkich miejsc.

Dla przykładu do autobusu 18-metrowego (w zależności od typu) może wsiąść 40-54 pasażerów. Autobus 12-metrowy zabiera 21-35 osób; 9-metrowy – 16-17. Tramwaj starszego typu w dwóch wagonach razem mieści 60-70 osób; niskopodłogowy – ok. 60 osób. Pociągi metra w zależności od typu zabierają 340-450 pasażerów. Do różnych typów pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej może wsiąść od 210 do 292 osób.

Przy każdych drzwiach pojazdów WTP są informacje z podaną maksymalną liczbą pasażerów oraz niezbędną odległością dla zachowania dystansu społecznego. Powyższe limity i aktualne obłożenia na poszczególnych liniach są codziennie kontrolowane przez pracowników ZTM. Większość autobusów kursujących w sieci WTP wyposażonych jest w System Zliczania Pasażerów. Dane z blisko 400 z nich są dostępne w trybie on-line. W połączeniu z informacjami pochodzącymi z urządzeń GPS (zainstalowanych we wszystkich pojazdach) możliwe jest śledzenie zapełnienia autobusów w czasie rzeczywistym.

Co robi ZTM?

Podsumowujemy pandemiczne działania Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Cześć z nich wprowadzono ponad rok temu. To:

  • opracowanie procedur reagowania na przypadki podejrzenia zarażenia pasażera, kierowcy i motorniczego pojazdu oraz pracownika Zarządu Transportu Miejskiego.
  • wprowadzenie, oprócz codziennego czyszczenia, dodatkowej regularnej dezynfekcji pojazdów.
  • przekazywanie pasażerom informacji o konieczności zakrywania nosa oraz ust, zachowania dystansu i przestrzegania ograniczeń ilości osób w pojazdach, ale także w windach metra.
  • kontrolerzy biletów rozdawali maseczki zapominalskim, aby każdy pasażer WTP czuł się bezpieczny.
  • wspólnie z Komendą Stołeczną Policji zorganizowano kontrole przestrzegania noszenia masek i zachowania dystansu wśród podróżujących.
  • część Punktów Obsługi Pasażerów ZTM zostało zamkniętych lub zmieniano godziny ich otwarcia.
  • w okresie wakacyjnym uruchomiono mobilne POP w dwóch autobusach, które zatrzymywały się na warszawskich osiedlach, szkołach, uczelniach i przy centrach handlowych.
  • za pomocą specjalnej strony internetowej wprowadzono możliwość zawieszenia biletu długookresowego. Z tej opcji skorzystało prawie 250 tysięcy osób. Pasażer nie otrzymuje zwrotu pieniędzy za zawieszony bilet. W dowolnym czasie może w wybranym POP przekodować niewykorzystaną część biletu na inny termin.
  • z końcem stycznia bieżącego roku uruchomiono specjalną linię autobusową 902, która dowozi pasażerów z przystanków w pobliżu dworca Warszawa Stadion do punktu szczepień na Stadionie Narodowym.
  • od 19 kwietnia, wraz z otwarciem miejskich punktów masowych szczepień przeciw covid-19, zacznie kursować linia 901. Pasażerowie będą mogli z Dworca Centralnego dojechać do największego z punktów, zlokalizowanego na stadionie Legii. Trasa zapewni dojazd z centrum miasta oraz dogodne przesiadki z 1 i 2 linii metra. Autobusy podjadą na przystanki co 15 minut w godzinach od 7.30 do 21.

Komentarze