Warszawa: Pasażerska frekwencja mniejsza o 60%
Z powodu pandemii (przez ostatnie 12 miesięcy) warszawski Transport Publiczny notuje wyraźny spadek liczby pasażerów.
Jednocześnie na ulice stolicy wyjeżdża tyle samo autobusów i tramwajów jak w czasie sprzed pandemii, gdy frekwencja była wyższa o niemal 60 procent.
Od 17 października
Warszawa – pozostając od 17 października ubiegłego roku w tzw. czerwonej strefie epidemicznej – musi przestrzegać limitów pasażerów w komunikacji miejskiej. W danym pojeździe może podróżować maksymalnie tyle osób, ile wynosi 30 procent wszystkich miejsc.
Dla przykładu do autobusu 18-metrowego (w zależności od typu) może wsiąść 40-54 pasażerów. Autobus 12-metrowy zabiera 21-35 osób; 9-metrowy – 16-17. Tramwaj starszego typu w dwóch wagonach razem mieści 60-70 osób; niskopodłogowy – ok. 60 osób. Pociągi metra w zależności od typu zabierają 340-450 pasażerów. Do różnych typów pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej może wsiąść od 210 do 292 osób.
Przy każdych drzwiach pojazdów WTP są informacje z podaną maksymalną liczbą pasażerów oraz niezbędną odległością dla zachowania dystansu społecznego. Powyższe limity i aktualne obłożenia na poszczególnych liniach są codziennie kontrolowane przez pracowników ZTM. Większość autobusów kursujących w sieci WTP wyposażonych jest w System Zliczania Pasażerów. Dane z blisko 400 z nich są dostępne w trybie on-line. W połączeniu z informacjami pochodzącymi z urządzeń GPS (zainstalowanych we wszystkich pojazdach) możliwe jest śledzenie zapełnienia autobusów w czasie rzeczywistym.
Co robi ZTM?
Podsumowujemy pandemiczne działania Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Cześć z nich wprowadzono ponad rok temu. To:
- opracowanie procedur reagowania na przypadki podejrzenia zarażenia pasażera, kierowcy i motorniczego pojazdu oraz pracownika Zarządu Transportu Miejskiego.
- wprowadzenie, oprócz codziennego czyszczenia, dodatkowej regularnej dezynfekcji pojazdów.
- przekazywanie pasażerom informacji o konieczności zakrywania nosa oraz ust, zachowania dystansu i przestrzegania ograniczeń ilości osób w pojazdach, ale także w windach metra.
- kontrolerzy biletów rozdawali maseczki zapominalskim, aby każdy pasażer WTP czuł się bezpieczny.
- wspólnie z Komendą Stołeczną Policji zorganizowano kontrole przestrzegania noszenia masek i zachowania dystansu wśród podróżujących.
- część Punktów Obsługi Pasażerów ZTM zostało zamkniętych lub zmieniano godziny ich otwarcia.
- w okresie wakacyjnym uruchomiono mobilne POP w dwóch autobusach, które zatrzymywały się na warszawskich osiedlach, szkołach, uczelniach i przy centrach handlowych.
- za pomocą specjalnej strony internetowej wprowadzono możliwość zawieszenia biletu długookresowego. Z tej opcji skorzystało prawie 250 tysięcy osób. Pasażer nie otrzymuje zwrotu pieniędzy za zawieszony bilet. W dowolnym czasie może w wybranym POP przekodować niewykorzystaną część biletu na inny termin.
- z końcem stycznia bieżącego roku uruchomiono specjalną linię autobusową 902, która dowozi pasażerów z przystanków w pobliżu dworca Warszawa Stadion do punktu szczepień na Stadionie Narodowym.
- od 19 kwietnia, wraz z otwarciem miejskich punktów masowych szczepień przeciw covid-19, zacznie kursować linia 901. Pasażerowie będą mogli z Dworca Centralnego dojechać do największego z punktów, zlokalizowanego na stadionie Legii. Trasa zapewni dojazd z centrum miasta oraz dogodne przesiadki z 1 i 2 linii metra. Autobusy podjadą na przystanki co 15 minut w godzinach od 7.30 do 21.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze