Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Amadeus: Nowy model biznesowy umożliwiający rozwój kolei

inforail
07.03.2017 07:59
0 Komentarzy

Z Madrytu do Sewilliw czasie krótszym niż dwie i pół godziny, z Paryża do Frankfurtu poniżejczterech godzin, a z Rzymu do Mediolanu poniżej trzech? I do tego licząc odcentrum do centrum miasta, mając dużo miejsca na rozprostowanie nóg oraz Wi-Fido dyspozycji?

Owszem, jest to możliwe ? dzięki szybkim kolejom. Jednak dlawielu podróżujących zakup biletów na pociąg za granicą może stanowić barierę. Zpunktu widzenia biura podróży, sprzedaż międzynarodowych biletów kolejowychwymaga kosztownych i skomplikowanych przygotowań organizacyjnych. Dla rynkukolejowego oznacza to, że podróżujący za granicę nie biorą pod uwagę tej opcji w pierwszejkolejności.

Nadszedł czas, by koleje wyszły na rynki międzynarodowe.Firma Amadeus proponuje nowy model biznesowy, który znosi granice w podróżachzagranicznych, pozwala przyciągnąć zagranicznych podróżnych i przynosi nowe dochodykolejom i biurom podróży.

Model ten udostępnia biurom podróży na całym świecie jednołącze, przez które mogą one sprzedawać bilety różnych linii kolejowych przywyeliminowaniu konieczności oddzielnego ustanawiania relacji handlowych zposzczególnymi operatorami. W modelu tym występuje tylko jeden interfejs orazjeden system sprzedaży, co dla biur podróży oznacza znaczne ułatwieniesprzedaży biletów kolejowych. Obecnie w ramach modelu dostępne są pełne ofertyprzewoźników: DB (Niemcy), RENFE (Hiszpania), SNCF (Francja ? wyłącznie wkrajach Europy Środkowej, Wschodniej i Południowej), Trenitalia (Włochy) orazniektórych operatorów kolejowych z Europy Wschodniej. Wkrótce dołączą kolejni.

Amadeus pełni rolę przedstawiciela handlowego operatorówkolejowych, co dla biur podróży znacznie upraszcza kwestie kontraktów,przepływów pieniężnych i fakturowania. Oznacza to także niższe koszty dlaoperatorów kolejowych, gdyż Amadeus załatwia wszelkie sprawy organizacji,fakturowania i rozliczeń oraz przyjmuje na siebie ryzyko finansowe i prawnezwiązane ze sprzedażą za pośrednictwem biur podróży. Model ten umożliwiakolejom dotarcie do nowych podróżnych na nowych rynkach, gdyż Amadeus zajmujesię także promocją ich ofert pośród biur podróży.

„Podróże koleją nadal odbywają się głównie w granicachposzczególnych krajów, ale to się wkrótce zmieni ? nasz model biznesowy otwieranową epokę, dając branży do dyspozycji to, co jest potrzebne do odblokowanianowych możliwości wzrostu na skalę światową. Dla biur podróży model ten oznaczawygodną ścieżkę dostępu do najlepszych produktów, które wzbogacą ich całościowąofertę” ? powiedział Antoine de Kerviler, szef globalnego działu kolei ipodróży naziemnych w firmie Amadeus.

Zagraniczni podróżni mogą rezerwować bilety kolejowe zapośrednictwem swoich biur podróży przed wyjazdem z domu, co oznacza możliwośćwłączenia przelotów samolotem, noclegów w hotelach i przejazdów koleją dojednego zintegrowanego planu podróży.

„Jestem przekonany, że od teraz przejazdy koleją będą branepod uwagę przez znacznie większą liczbę podróżnych, tak jak na to zasługują.Dzięki naszemu rozwiązaniu koleje zyskają możliwość rezerwacji w ramach jednegozintegrowanego planu podróży, tak samo jak w przypadku przelotów lotniczych” ?dodał Antoine de Kerviler. „Oczekujemy, że w najbliższych miesiącach dowspółpracy dołączą następni operatorzy kolejowi ze wszystkich kontynentów”.

„Ten model biznesowy pozwala na połączenie przodujących narynku usług przewozowych Deutsche Bahn z możliwościami technologicznymioferowanymi przez Amadeus. Dzięki tej nowej umowie Deutsche Bahn ogromnierozszerza swoją globalną sieć” ? powiedział Ronn Kostecki, kierownik projektu wDeutsche Bahn. „Zwiększymy dostępność naszych biletów za pośrednictwem biurpodróży, zwłaszcza tych, które dysponują szeroką ofertą dla podróżnych”.

„Dzięki nowej umowie z firmą Amadeus, Trenitalia ogromniezwiększy swój zasięg globalny. Obecnie wszystkie biura podróży, bez względu nawielkość, będą mogły znacznie łatwiej dystrybuować nasze produkty, co pozwolipodróżnym z całego świata jeździć po Włoszech pociągiem, zwłaszcza że wostatnich latach kolej stała się bardzo przyjemnym i wygodnym sposobempodróżowania do najważniejszych miejsc w naszym kraju” ? powiedziała AlessandraBucci, dyrektor handlowa działu przewozów dalekobieżnych w Trenitalia. „Ponadtoposunięcie to stanowi kolejny krok w realizacji naszego ambitnego projektuzapewnienia naszym klientom zintegrowanego rozwiązania, które będzie obejmowaćwszystkie podróże od drzwi do drzwi po Włoszech”.


Komentarze