Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Scania przedstawia Interlinka

infobus
16.10.2015 14:01
0 Komentarzy

Podczaswystawy Busworld w belgijskim Kortrijk Scania przedstawi najszerszą w branżyofertę autobusów na paliwa alternatywne. Będą to pojazdy dedykowane dla ruchumiejskiego oraz podmiejskiego, a także luksusowe autokary dla najbardziejwymagających odbiorców. Każdy z nich został zaprojektowany z myślą o dobrymsamopoczuciu pasażerów, wysokiej sprawności technicznej oraz poszanowaniu dlaśrodowiska.

-?Scania stopniowo poszerza swoją ofertę.Jesteśmy w stanie zaspokoić niemal każdą potrzebę nabywcy, a co najważniejsze,możemy dostarczyć autobusy przystosowane do zasilania dowolnym, dostępnym whandlu paliwem alternatywnym? – mówił nam przed targami Klas Dahlberg, dyrektorScania Buses and Coaches. – ?Scania jest w stanie pomóc odbiorcom w znacznymobniżeniu emisji dwutlenku węgla.?

Scaniaproponuje klientom najszerszą gamę silników Euro 6 napędzanych paliwamialternatywnymi. Wyboru można dokonać między biodieslem, bioetanolem orazbiogazem. Posiadając przeszło 30-letnie doświadczenie z tym drugim paliwem,dodajmy, że najłatwiej dostępnym z alternatywnych na świecie, jedynie Scaniamoże dostarczyć autobusy, które mogą przyczynić się do zmniejszenia emisjidwutlenku węgla nawet o 90%. Autobusy szwedzkiego producenta są równieżdostępne z silnikami na biodiesel, np. typu HVO i RME.

Podczaswystawy Busworld Scania przedstawiła przykładowe pojazdy wybrane z bardzoszerokiej oferty. Hybrydowy Citywide 12LE, która może spalać paliwaalternatywne, jest doskonale przystosowany do ruchu miejskiego i podmiejskiego.Osiąga prędkość maksymalną do 100 km/h. Jako pojazd o tak uniwersalnejcharakterystyce, emitujący w dodatku bardzo mało gazów cieplarnianych stwarzaużytkownikom szansę szybkiego zwrotu inwestycji. Wystarczy na to pięć lat,uwzględniając wymianę zużytych akumulatorów. Dla porównania: zwrot inwestycjiprzy użytkowaniu autobusu wyłącznie na liniach miejskich będzie trwał o dwalata dłużej.

Na całymświecie rośnie również zainteresowanie napędem gazowym. Zapewnia on niskiekoszty eksploatacji, niewielki poziom hałasu oraz znaczne ograniczenie emisjispalin. Osiągi gazowych autobusów Scania są porównywalne z tymi, jakimicharakteryzują się pojazdy z silnikami wysokoprężnymi Euro 6. W efekcie ciesząsię rosnącą popularnością wśród przewoźników w Europie. Ponieważ miastastawiają coraz wyższe wymagania wobec pojazdów, Scania zasilana gazem lubbiogazem jest interesującą alternatywą wobec autobusu z tradycyjnym silnikiemDiesla. w tym kontekście bezpośredniapropozycja producenta na targach to Citywide 12LF CNG.

Wprzypadku autokarów szwedzki producent stawia na sprawdzoną technologię, któragwarantuje wysoką dyspozycyjność i niezawodność. Najnowszym asem w gamiesilników Scania Euro 6 jest diesel o mocy 450 KM wykorzystujący jedynie systemSCR. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią Opticruise z nowymi funkcjami,zintegrowanymi z przewidującym tempomatem Active Prediction gwarantuje istotneoszczędności na zużyciu paliwa. -?Spodziewamy się wielu owocnych rozmów zprzewoźnikami obecnymi w Kortrijk? – zaznaczał Klas Dahlberg. ?Zapraszamy nanaszą ekspozycję. Mamy do przekazania same dobre wiadomości.?

Interlink- nowa odpowiedź Scanii dla klientów oczekujących elastyczności

Podczas targów Busworld Scania przedstawiła także swój nowyprojekt. To nowa rodzina autobusów Interlink. Zawiera ona modele podmiejskie,międzymiastowe i turystyczne, w licznych odmianach, co czyni ten autobus najbardziejwszechstronnym spośród obecnych na rynku. Scania Interlink ma do zaoferowaniaużytkownikom niezrównaną elastyczność i daleko posuniętą indywidualizację. Dowyboru są różne długości i wysokości pojazdu, specjalne układy wnętrz orazwielka różnorodność alternatywnych źródeł napędu. Dowodem na to ma być pokazprototypowej Scanii Interlnik CNG.

?Nowa gama odpowiada na zmieniające się potrzebyużytkowników,? mówi Klas Dahlberg. ?Scania Interlink jest najprawdziwszymobieżyświatem o nieograniczonej zdolności przystosowawczej, gdy mowa ooczekiwaniach nabywców.?

Nowa rodzina Scania Interlink składa się z trzech modeli: LowDecker, Medium Decker i High Decker. Wszystkie mają atrakcyjną i rozpoznawalnąstylizację przedniej i tylnej ściany, charakterystyczną dla pojazdów Scania.Specjalnie ukształtowany przód jest lekki, przyczynia się do zmniejszeniapromienia skrętu, a ponadto obniża poziom hałasu i zużycie paliwa. Autobusy tezaprojektowano w taki sposób, aby miały najobszerniejsze wnętrza oraz bagażnikio największej pojemności w swojej klasie.

Scania Interlink została stworzona jako pojazd wielozadaniowy? podmiejski, międzymiastowy, a także użyteczny przy przewozach turystycznych.Jako specjalista od wszystkiego oszczędza użytkownikowi chodzenia na kompromis.

Wszechstronność to specjalność firmy Scania. Użytkownicydecydują o rozmieszczeniu i liczbie siedzeń, a także o długości pojazdu. Nowyautobus występuje w wersjach mierzących od 11 do 15 m, przy czym modele2-osiowe mogą mieć maksymalnie 13,2 m. Zmieniając położenie środkowych drzwimożna wpływać na gęstość rozmieszczenia foteli, wielkość bagażnika orazpołożenie toalety.

Nowa gama dzieli z pozostałymi pojazdami Scania szeregpodzespołów, co z pewnością docenią duże floty. Przednia i tylna pokrywa lukudachowego, tylne okno, klimatyzacja, sieć CAN, kamera oraz system audiowizualnyto tylko niektóre ze wspólnych elementów. Najwięcej wspólnych częścizewnętrznych mają wersje Medium i High Decker, co sprzyja wysokiejdyspozycyjności i obniżeniu kosztów posiadania.

Autobusy Medium i High Decker mają wyżej położone przejście,co spowodowało, że podesty z fotelami znajdują się dość nisko, na wysokości 170mm. Dzięki temu wnętrze sprawia wrażenie przestronnego, a obniżone o 100 mmdolne krawędzie okien wzmacniają to odczucie.

Choć nadwozie autobusu Scania Interlink jest sztywniejsze izgodne z wymaganiami normy R 66.02 dotyczącej zachowania pojazdu poprzewróceniu na bok, masa pojazdu nie wzrosła w porównaniu z poprzednimmodelem. Zarazem wyższa sztywność oznacza dla jadących wyższy komfort wyrażającysię w ograniczeniu wibracji i hałasu.

Scania Interlink bazuje na bogatym doświadczeniu zdobytymprzy projektowaniu i produkcji gamy Scania OmniExpress. Do chwili obecnejklienci w całej Europie odebrali przeszło 1500 tych udanych autobusów.

Duży wybór silników Scania obejmuje jednostki 9-litrowe domodelu Interlink Low Decker oraz 9- i 13-litrowe do Medium oraz High Decker.Scania zapewnia silniki napędzane wszystkimi rodzajami obecnie dostępnychpaliw, w tym najszerszą gamę jednostek na paliwa alternatywne ? biodiesel,bioetanol i biogaz.

?Krótko mówiąc, Scania Interlink jest zdolna do wszystkiego iwspiera elastyczność użytkownika zapewniając mu godziwy zysk, a pasażeromniezwykle wysoki poziom komfortu,? podsumowuje Klas Dahlberg.


Komentarze