Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

S3: Zezwolenie na odcinek Zielona Góra – Niedoradz

infobus
19.10.2015 09:20
0 Komentarzy

Wojewoda Lubuski KatarzynaOsos podpisała w czwartek zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID)dla drugiej jezdni S3 na odcinku od Zielonej Góry do Niedoradza. To ostatecznydokument pozwalający na rozpoczęcie prac budowlanych na tym odcinku.

?Jest to 13,3 kilometra.Odcinek będzie połączony z innymi drogami trzema węzłami: Zielona Góra ?Północ, Zielona Góra – Południe oraz Niedoradz. Wiemy, że dobra infrastruktura,dobre drogi, to bezpieczeństwo, to komfort, to rozwój. Dlatego cieszymy się, żekolejny odcinek (S3 ? PAP) będzie w naszym województwie gotowy? – powiedziałaOsos.

Jak przekazała PAPrzeczniczka zielonogórskiego Oddziału GDDKiA Anna Jakubowska, zakończył się jużproces wyłaniania wykonawcy tego zadania. Spośród ośmiu firm, które stanęły doprzetargu najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex.

We wtorek nastąpipodpisanie umowy z wykonawcą, z firmą Budimex, która zrealizuje ten odcinek zakwotę opiewającą na 194 mln zł. Czas realizacji tego zadania to 33 miesiącerazem z okresami zimowymi, czyli to jest połowa roku 2018″ – powiedziałdyr. Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.

Ten odcinek S3 jest istotnytakże dla samej Zielonej Góry. Inwestycja obejmuje bowiem nie tylko budowędrugiej nitki S3, ale rozbudowę węzła Zielona Góra – Północ i budowę łącznikado ronda, które wykonało na własny koszt miasto.

„Będzie to połączenie S3z mocno rozbudowującą się częścią miasta na wysokości Osiedla Pomorskiego.Koszty budowy drogi między węzłem a istniejącym już rondem w ciągu ul.Kętrzyńskiej GDDKiA i samorząd miasta podzielą po połowie” – wyjaśniłaJakubowska.

Inwestycja na odcinku ZielonaGóra ? Niedoradz jest jednym z trzech kontraktów polegających na dobudowiedrugiej jezdni S3 między Sulechowem a Nową Solą. Obecnie firma Strabag InfrastrukturaPołudnie buduje drugą nitkę między Sulechowem a Zieloną Góra, a już niebawempowinny zakończyć się procedury związane z wydaniem decyzji ZRID oraz procedurywyłaniania wykonawcy dla III odcinka – między Niedoradzem a Nową Solą.

W Lubuskiem prace związane zrozbudową trasy S3 trwają także w Gorzowie Wlkp. i Międzyrzeczu, gdzie powstajądrugie jezdnie obwodnic tych miast. Zakończenie tych inwestycji jest planowanew połowie 2017 r. Jakubowska powiedziała PAP, że na placach budów nie maopóźnień, a wykonawcom sprzyja aura.

GDDKiA podkreśla, żezakończenie rozbudowy S3 pozwoli zlikwidować w woj. lubuskim tzw. wąskiegardła, którymi są obecnie jednojezdniowe fragmenty tej trasy.

S3 przecina woj. lubuskie zpołudnia na północ będąc, oprócz autostrady A2, kluczowym szlakiemkomunikacyjnym dla regionu. W Lubuskiem S3 liczy 184 km, z których obecniepełne parametry drogi ekspresowej, czyli dwie jezdnie, ma na odcinku ok. 100km. Łącznie dokończenie S3 na całej długości będzie kosztowało ponad 1 mld zł.

Zielonogórski oddział GDDKiA jest także inwestorem w przypadku odcinkaS3 z Nowej Soli do Kazimierzowa (woj. dolnośląskie). Odcinek został podzielonyna dwa zadania o łącznej długości ponad 33 km, które realizują w systemieProjektuj i Buduj firmy Dragados i Mirbud. Koszt budowy to ponad 800 mln zł.Obecnie kończy się etap związany z dokumentacją projektową, rozpoczęły siętakże pierwsze prace w terenie.

Komentarze