Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Milion kilometrów pierwszego czeskiego Railjeta. Niezawodny!

inforail
09.03.2017 11:14
0 Komentarzy

Są doskonałąalternatywą dla składów zespolonych. Dobrze sprawdzają się na trasach, naktórych kursują. Są też jednymi z najszybszych pociągów eksploatowanych przezCeske drahy. Pierwszy Railjet przejechał milion kilometrów.

Codziennie jednostki RailJet przejeżdżają w sumie około 8600kilometrów. Skład RJ001 dziś, jako pierwszy z całej floty, przekroczył milionkilometrów. To tak, jakby objechał kulę ziemską wzdłuż równika 25 razy lub 2,5raza pojechał z Ziemi na Księżyc.

Warto zatem przypomnieć, że Siemens, producent tychjednostek, przekazał przewoźnikowi pierwszy skład (RJ 001) 23 kwietnia 2014roku. Kolejne przybywały w odstępach miesięcznych. Zestawy RailJet wprowadziłynową jakość w czeskich kolejach, porównywalną z zachodnioeuropejskimi ICE, TGV,ICN lub najnowszej generacji Pendolino. Pasażerom oferowane są nowoczesne,klimatyzowane wagony, a w nich klasy biznes, 1 i 2, część restauracyjną, zabawdla dzieci i wiele innych usług i korzyści oferowanych przez CD we współpracy zaustriackim ÖBB.

Codziennie Koleje Czeskie eksploatują sześć Railjet-ów. Wsumie są właścicielem siedmiu. Każdy z Railjet-ów wyjeżdża średnio 1.230kilometrów dziennie. Chociaż w Republice Czeskiej zestaw może jechać zmaksymalną prędkością 160 km/h po przekroczeniu granicy prędkość ta wzrasta do230 km/h.

„Pociągi te przez ponad dwa lata pracy w Ceskichdrahach były niezawodne. Nie mieliśmy sytuacji, w której musielibyśmy zastąpićRailjeta innym zestawem” ? mówi Miroslav Kupec, członek zarządu Kolei Czeskich.

Co dwie godzinymiędzy Pragą i Brnem

Railjety od samego początku kursują w odstępachdwugodzinnych w relacji Praga – Brno – Wiedeń – Graz. Trasę z Pragi do Brnapokonują w dwie godziny i 28 minut. Dawniej pociągi EC potrzebowały naprzejechanie tej samej trasy 2 godzin i 40 minut. Nowe zestawy umożliwiły zatemskrócenie przejazdu o 12 minut. Znaczne oszczędności czasowe są odnotywanenatomiast na trasie Praga – Wiedeń. W rozkładzie jazdy 2013/14 podróż z głównegodworca kolejowego w Pradze do dworca Wien Simmering trwała 4 godziny i 23 minut(do dworca Meidling 4 godziny i 45 minut). Teraz to odpowiednio 3 godziny i 57minut (do stacji Meidling 4 godziny i 11 minut). Tak więc w ciągu ostatnichtrzech lat odnotowano oszczędność czasu od około 25 do 35 minut.


Komentarze