Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy Jork łamie samochodową kulturę

infobike
12.12.2019 16:49
0 Komentarzy

Wten właśnie sposób o 10-letnim programie inwestycji w drogi mówiąsami przedstawiciele nowojorskiego ratusza. Rozmach mają duży.Zaplanowany budżet sięga 1,7 mld dolarów, a inwestycje mająprzynieść gruntowne zmiany na ulicach, zwłaszcza pod względembezpieczeństwa rowerzystów oraz pieszych.

NowyJork przeżywa niespotykany w amerykańskich miastach rowerowyrozkwit. Liczba osób, które korzystają z dwóch kółek kilka razyw miesiącu w latach 2012 – 2017, wzrosła aż o 26 proc. Z drugiejstrony towarzyszy temu znaczący wzrost wypadków z udziałemrowerzystów: w tym roku śmiertelnie potrącono już 25 z nich, cooznacza 24 proc. wzrost. Dlatego tworzenie zabezpieczonych drógrowerowych, czyli takich fizycznie oddzielonych od ulicy, to jeden zpriorytetów nowego budżetu. W ciągu pięciu lat ma powstać 250mil tego typu tras. Co więcej, do 2026 roku ratusz chce stworzyćpołączoną sieć rowerowych dróg.

Promowanierowerów to jednak niejedyny punkt zmiany samochodowej kulturymiasta. Do 2021 roku ma też powstać 150 mil buspasów i część znich także będzie fizycznie oddzielona od jezdni, po której jeżdżąsamochody, a resztę będą monitorować kamery wideo wychwytującełamiących prawo kierowców (chociaż docelowo wszystkie mają byćodseparowane). Do tego system świateł będzie ustawiony tak, abypriorytet na przejazd dawać autobusom. Sami piesi zyskajązmodernizowane przystanki oraz przestrzeń do przemieszczania się,której w niektórych miejscach jest po prostu za mało. Przybędzieponad 90 tys. powierzchni dla pieszych.

Źródło

Tekstudostępniony w oparciu o licencję CreativeCommons.


Komentarze