Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LOT: Ruch biznesowy odradza się powoli. Od małych firm [FILM]

infoair
24.09.2021 07:00
0 Komentarzy
Michał Fijoł członek zarządu ds. handlowych PLL LOT podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podsumował aktualną sytuację na rynku lotniczym z punktu widzenia przewoźnika.

Przyznał, że powrót do rzeczywistości sprzed pandemii zajmie jeszcze trochę czasu. Odbudowa pozycji na rynku trwa i jego firma coraz lepiej sobie radzi.

Powolna odbudowa

-„Mamy do czynienia z największym kryzysem w historii komercyjnego lotnictwa. Ruch lotniczy zamarł na początku 2020 roku na skutek pandemii. Od tego czasu następuje jego bardzo powolna odbudowa. Od kilkunastu miesięcy praktycznie zamknięte pozostają Stany Zjednoczone i kierunki azjatyckie, które stanowiły dla PLL LOT główne źródło marży” – powiedział Michał Fijoł.

„W 2020 roku mieliśmy do czynienia z krótkim >>LOT-em na wakacje<<, w tym roku także wróciliśmy do latania turystycznego. Ale taki sezon jest krótki, trwa od czerwca do września. W tej chwili zmierza ku schyłkowi” – dodał Fijoł.

Podkreślił jednocześnie, że we wrześniu tego roku zaczął się już odradzać ruch biznesowy.

„Na początku wracają małe i średnie przedsiębiorstwa. Na poziomie 30-40 proc. w stosunku do 2019 roku. Duże przedsiębiorstwa jeszcze nie latają, albo w bardzo małym stopniu. Liczymy na to, że ten ruch powróci do nas w II kwartale 2022 roku” – powiedział Michał Fijoł.

Nietrafione prognozy

Wspomniał również, że dotychczasowe prognozy firm konsultingowych były nietrafione, ponieważ bardzo optymistycznie zakładały, że ruch biznesowy odrodzi się w miarę szybko.

„Natomiast z całą pewnością ruch turystyczny będzie rósł. Stąd już teraz zaczynamy rozmowy z tour operatorami na temat naszej współpracy w roku 2022 roku. W PLL LOT dostosowujemy się do warunków rynkowych i aktywnie walczymy o pasażerów aby zmaksymalizować przychody” – dodał.

Walcząc o klienta, LOT stara się podnosić komfort podróży. Jednym z kroków podjętych niedawno w tym zakresie, było wprowadzenie na pokłady floty średniego zasięgu, np. samolotów Boeing 737-800 rozrywki pokładowej. Kolejnym udogodnieniem jest elastyczna polityka zwrotu biletu.

„Daje to znaczny komfort wyboru terminu podróży, nawet jeśli się przydarzy coś niespodziewanego. Myślę, że w tą stronę będzie podążał rynek lotniczy w przyszłości” – podsumował Michał Fijoł.

Zobaczcie wywiad z Michałem Fijołem na filmie:

Komentarze