Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Iveco z Coach of the Year 2016 [FILM]

infobus
20.10.2015 15:00
0 Komentarzy

15 października, dokładnie samo południe, Stuart Jones -przewodniczący jury składającego się z 22 dziennikarzy wręczył nagrodę ?Coachof the Year 2016 dla autokaru Iveco Magelys. Pamiątkową statuetkę odebrałSylvain Blaise, szef Iveco Bus

{https://www.youtube.com/watch?v=uH4EFZRZYaY}

-?Jury było pod szczególnym wrażeniem zespołu napędowego znormą Euro 6, jaki zastosowano w modelu Magelys Pro. Może on poszczycić sięwieloma innowacyjnym funkcjami. Producent skupił się na optymalizacji kosztowejpojazdu i aktywnego obniżenia całkowity koszt posiadania (TCO) dla operatorów?? podkreślił w swoim przemówieniu Stuart Jones .

Iveco Magelys na swojej drodze po upragniony tytuł musiałpokonać w bułgarskim mieście Plovp aż pięciu kandydatów, czyli konstrukcje:Neoplan Skyliner, Setra S 516 HDH, Sunsundegui SC7, Temsa HD12 i VDL Futura MD.Ostateczny wybór Magelys-a jako ?Coach of the Year 2016?, dziennikarskie juryargumentowało przede wszystkim stosunkowo niską ceną pojazdu w stosunku dooferowanego komfortu. Katalogowy koszt zakupu włoskiego autokaru to ok. 245 000EUR. W tej cenie otrzymamy wysokopokładowy autokar przystopowany do obsługimiędzynarodowych i wycieczek.

Napęd głupcze, napęd

Serce Magelysa to 9-litrowy silnik FPT Cursor , który wwersji Euro 6 ma o 10% niższe spalanie niż jego poprzednik w wersji Euro 5. Tonajważniejszy atut włoskiego autokaru. W przeciwieństwie do poprzednika, silnikCursor 9 Euro 6 zaprojektowano przy wykorzystaniu najnowszej generacji wtryskuCommon Rail, zainstalowanego pod pokrywą zaworów. To wyjątkowe rozwiązanie FPTIndustrial pozwala na znaczne wyciszenie hałasu wewnątrz pojazdów. Dodatkowo wcelu spełnienia nowych rozporządzeń Euro 6, w silniku zastosowano systemredukcji katalitycznej HI-SCR opatentowany przez FPT Industrial. Ta wyjątkowatechnologia zachowuje optymalny poziom spalania w silniku poprzez pojedynczydopływ powietrza. Czyszczenie odbywa się w pełni za pomocą procesu oczyszczaniaza silnikiem, przez co w rezultacie nie wymaga użycia recyrkulacji spalin(EGR). Takie rozwiązanie nadaje się szczególnie do autobusów i autokarów zsilnikami znajdującymi się z tyłu, które mają wysokie ograniczenia chłodzenia(biorąc pod uwagę, że system EGR potrzebuje minimum 30% więcej chłodzenia dlatej samej mocy). W efekcie włoski zespół napędowy ma niższą masę i zwiększonąniezawodność.

Doświetlony środek

Po wejściu do Magelysa od razu zauważamy znakomitedoświetlenie wnętrza. To znak charakterystyczny dla najnowszych autokarówIveco, gdzie standardowo montuje się zachodzące wysoko na dach szyby boczne (naszerokość pierwszego fotela) oraz ogromne, panoramiczne szyby przednie. Toznakomite rozwiązanie podczas zwiedzania zabytkowych miast czy widokowych tras.Zdaniem włoskich konstruktorów gwarantuje to o 35% większą widoczność dlapasażerów przy zachowaniu prawie identycznego komfortu termicznego w porównaniuz dotychczas oferowanymi rozwiązaniami. Kolejny plus to przestronnośćprzestrzeni pasażerskiej, gdzie wysokość mierzona przy oknie wynosi aż 2,1 m.To umożliwia nawet wysokim osobom swobodne przemieszczania się po całympojeździe. Magelys oferuje także najnowsze dodatki takie jak podłączenie Wi-Fi,kontakty 220 V, wtyczki USB dla każdego rodzaju urządzeń elektronicznych oraztrzy ekrany LCD, które sprawiają, że Magelys jest pojazdem dostosowanym dopotrzeb każdego pasażera podczas każdej podróży.

Komplet systemów 

Pełny zestaw systemów Magelys posiada także wszystkiewymagane systemy czynnego i biernego bezpieczeństwa. Czyli w standardzie mamy:ABS, ASR, EBS – elektronicznie sterowany system hamulców, który zmniejsza drogęhamowania i zapewnia znaczną poprawę stabilności oraz ESP – elektronicznyprogram stabilizujący, który poprawia stabilność pojazdu przez wykrywanie izmniejszenie utraty kontroli nad pojazdem. Zgodnie najnowszymi regulacjaprawnymi, autokar wspomaga kierowcę także poprzez systemy: ACC – adaptacyjnytempomat, korzystający z technologii radarowej w celu zachowania bezpiecznejodległości od pojazdu znajdującego się z przodu i automatycznie stosującyhamowanie silnikiem oraz zwalniacz w przypadku nagłego spadku tej odległości; -oraz LDWS, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu, którywykorzystuje czujnik do wykrywania, czy pojazd mimowolnie nie opuszcza pasaruchu i aktywuje ostrzegawczy system wibracyjny zainstalowany w siedzeniukierowcy.

Z francuskim rodowodem

Na koniec przypomnijmy, że cała rodzina Magelys występuje wtrzech długościach (12.20m, 12.80 m i 13.80m (6×2) i dwóch wysokościach (HD -3.62m i HDH – 3.81m). Pojazdy produkowane są tylko w fabryce w Annonay(Francja), gdzie istnieje odpowiednia wanna do zanurzeniowego malowania kataforetycznego o długości do 15 m. Oprócz Meglysa powstaje tutaj takżemiejska rodzina Citelis. Podobna infrastruktura do KTL-u działa w fabryce wVysokie Myto, gdzie Iveco produkuje z kolei kompletną gamę pojazdów międzymiastowych,czyli Crossway plus wybrane miejskie modele (Crossway + Citelis).

Komentarze