Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tylko polskie soki w PKP Intercity? Ustawa na to nie pozwala

inforail
20.03.2017 08:49
0 Komentarzy

Jakiś czas temu nałamach InfoRail.pl pisaliśmy o interpelacji posła Jacka Osucha, którazaproponował, aby w WARS-ach sprzedawać soki zamiast coca-coli. I to sokipolskie. Co na to przewoźnik? Mamy odpowiedź.

Z wyjaśnień przekazanych przez PKP Intercity w przedmiotowejsprawie wynika, że usługi przygotowywania i wydawania poczęstunków podróżnymwybranych pociągów uruchamianych przez Spółkę są realizowane na podstawie umowyzawartej z WARS S.A. w ramach przeprowadzonego postępowania o udzieleniezamówienia na usługi społeczne na podstawie Prawa zamówień publicznych. Ustawa wskazujena zakaz dokonywania opisu przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłbyutrudniać uczciwą konkurencję. Zakazane jest więc dokonywanie opisu przedmiotuzamówienia nie tylko takiego, który wprost utrudnia uczciwą konkurencję,wskazując na konkretny produkt, lecz także takiego, który hipotetycznie mógłbyzaburzyć konkurencję na rynku. Z powyższego zakazu wynika koniecznośćdopuszczenia przez zamawiającego konkurencji pomiędzy wykonawcami, mogącymi spełnićustalone wymogi w odniesieniu do przedmiotu zamówienia bez ograniczania dostępudo niego. Spółka PKP Intercity poinformowała, że w świetle przepisów ustawy niemoże opisać przedmiotu zamówienia, odnoszącego się do poczęstunków, poprzezkonkretne wskazanie pochodzenia geograficznego określonych produktów(dopuszczając wyłącznie produkty pochodzenia krajowego), gdyż spowodowałoby tonaruszenie ustawy.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że obsługa gastronomicznaświadczona na pokładzie wybranych pociągów PKP Intercity bezpośrednio związanajest z określonym poziomem kosztów, który w przypadku nawet hipotetycznegozawężenia grona dostawców wyłącznie do podmiotów krajowych nie gwarantujeuzyskania najkorzystniejszej oferty cenowej, a wręcz odmiennie może skutkowaćwzrostem ceny świadczonej usługi.

W dniu 11 listopada 2016 r., w ramach wspierania polskichproduktów, PKP Intercity zorganizowały przy współpracy z „Towarzystwem RozwojuSadów Karłowych?, akcję promocyjno – marketingową polegającą na częstowaniupodróżnych jabłkami od polskich sadowników. Jabłka były wydawane podróżnym jakododatek do standardowego poczęstunku. Wobec pozytywnego odbioru akcji przezpodróżnych, Spółka planuje w przyszłości podobne działania marketingowe orazpozostaje otwarta na wszelkie inicjatywy dotyczące nawiązania współpracy, wszczególności, o charakterze barterowym (kompensowanie świadczeń).


Komentarze