Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Thermo King z pompą ciepła

infobus
22.10.2015 09:00
0 Komentarzy

Thermo King, producent rozwiązań dotyczących kontroli temperatury w transporcie, przeznaczonych do różnych zastosowań mobilnych oraz marka Ingersoll Rand, wprowadza pierwsze na rynku odwracalne elektryczne pompy ciepła typu powietrze-powietrze, przeznaczone do autobusów hybrydowych i elektrycznych. Ich pokaz odbył się na targach w  Kortrijk.

Elektryczne pompy ciepła nowej serii Athenia MkII oferują najwyższą sprawność ogrzewania i chłodzenia dzięki wykorzystaniu odwracalnego obwodu chłodniczego. Rozwiązanie zapewnia najwyższy poziom komfortu pasażerów nie tylko latem, gdy wymagana jest funkcja chłodzenia, ale również podczas miesięcy zimowych, kiedy pojazd wymaga ogrzewania.

-?W czasach intensywnego rozwoju miast i rosnącego natężenia ruchu rośnie zapotrzebowanie na bardziej zrównoważone technologie przewozu pasażerów. Pompy ciepła należą do jednych z najbardziej obiecujących technologii, które mogą ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, przy jednoczesnym utrzymaniu pełnego komfortu klimatycznego pasażerów? ? powiedziała Gulsah Metinoz, kierownik ds. portfela inwestycyjnego w zakresie rozwiązań do autobusów i transportu morskiego Thermo King. ?Poprzez tę wyjątkową ofertę pomp ciepła firma Thermo King umacnia swoją pozycję lidera w wyścigu innowacji. Jest to rozszerzenie naszych możliwości w zakresie dostarczania klientom zindywidualizowanych rozwiązań, które spełniają ich potrzeby, będąc równocześnie na bieżąco z aktualnymi trendami w branży i wymogami prawnymi?.

 src=upload_module/home/ninfobus/domains/infobus.pl/public_html/upload_module/wysiwyg_obrazy/Thermo%20King%20Athenia%20MkII%20Heat%20Pump%20mode.jpg

Oszczędny jak Athenia

W trybie ogrzewania elektryczna pompa ciepła serii Athenia MkII może przekazywać ciepło z powietrza zewnętrznego do przedziału pasażerskiego ze skutecznością odpowiadającą współczynnikowi poziomu wydajności (COP) do 4. Oznacza to, że z każdego jednego kilowata energii elektrycznej pobranej z akumulatorów pompa ciepła wytwarza do czterech kilowatów energii cieplnej. Podczas pracy w trybie chłodzenia urządzenie pracuje po prostu jako klimatyzator elektryczny Athenia MkII.

Układ chłodzenia akumulatorów pompy ciepła działa niezależnie od chłodzenia i ogrzewania przedziału pasażerskiego. Pomaga on efektywnie ponownie wykorzystać energię cieplną wytworzoną przez akumulatory podczas jazdy autobusu i ogranicza zużycie energii przez urządzenie, gdy wymagane jest ogrzewanie.

W celu obniżenia całkowitego zużycia energii w elektrycznych pompach ciepła Athenia MkII zastosowano elektryczną sprężarkę o zmiennej prędkości, z regulacją wydajności chłodzenia i ogrzewania w zakresie do 60 procent. Ponadto urządzenie działa niezależnie od liczby obrotów silnika na minutę (obr./min).

CANAIRE steruje

W połączeniu z tym innowacyjnym rozwiązaniem dla komfortu pasażerów system sterowania Thermo King CANAIRE® pozwala obsługiwać do trzech stref termicznych, z precyzyjną regulacją temperatury do autobusów pojedynczych, przegubowych i podwójnie przegubowych. Urządzenie można wyposażyć w czujnik CO2, który kontroluje jakość powietrza i skutecznie zapewnia dopływ świeżego powietrza do wnętrza autobusu.

System sterowania CANAIRE wyposażony jest w ergonomiczny panel LCD kierowcy, który umożliwia sterowanie klimatyzatorem dachowym równolegle z urządzeniem przednim umieszczonym w kabinie kierowcy. Funkcje systemu sterowania można zmieniać za pomocą programowych narzędzi serwisowych i diagnostycznych stosownie do potrzeb klienta.

Nowe elektryczne pompy ciepła Thermo King Athenia MkII nadają się do stosowania na dachach autobusów o promieniu od 7,5 m do płaszczyzny. Aby jeszcze bardziej obniżyć koszt instalacji i ułatwić montaż, sprężarka elektryczna została zintegrowana z agregatem dachowym. Opcjonalnie dostępny wymiennik ciepła do chłodzenia akumulatorów pomaga w uzyskaniu idealnej temperatury pracy akumulatora w autobusach hybrydowych i elektrycznych, a tym samym zwiększa trwałość i zapewnia maksymalną wydajność akumulatorów.

Komentarze