PKS Racibórz

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1938
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Racibórz

Postprzez Lubel » poniedziałek, 19 listopada 2018, 15:57

kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 723
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: PKS Racibórz

Postprzez kasztelan54 » poniedziałek, 19 listopada 2018, 20:55

Mimo dość przeciętnej sytuacji PKS Racibórz ma jeden ważny atut bo jest bowiem przewoźnikiem obsługującym komunikację powiatową w powiecie wodzisławskim. Samorząd powiatowy, jako jeden z niewielu w Polsce, zorganizował komunikację powiatową wykorzystując PKS Racibórz. Obecnie kursuje 6 linii wewnątrz powiatu, jedna do Jastrzębia-Zdroju i dwie w relacji Wodzisław Śląski - Racibórz. Do tego dochodzi taryfa która jest dosyć elastyczna a do tego podjęto się integracji taryfowej komunikacji powiatowej z komunikacją miejską obsługiwaną przez Kłosoka w granicach Wodzisławia Śląskiego.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1938
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Racibórz

Postprzez Lubel » środa, 12 grudnia 2018, 12:16

http://radio.opole.pl/100,260827,arriva ... iznes-nie-
Chociaż wiadomo że chodzi o przewozy szkolne to i tak dobrze że inne firmy są zainteresowane.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1938
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Racibórz

Postprzez Lubel » środa, 19 grudnia 2018, 09:52

    PKS jest kontrolowany przez powiat raciborski, PK to spółka miejska. Pierwszy przewoźnik obsługuje linie międzygminne, drugi w mieście i jedną do Rydułtów. Niektóre kursy się pokrywają. Rosną ceny paliw i wymagania płacowe kierowców. Miasto musi dopłacać do biletów zniżkowych. PKS szuka pieniędzy w gminach. Wstępnie ustalono, że za każdy przejechany kilometr wyłożą 1 zł. Starostwo liczy, że do PKS wpłynie z tego tytułu 1,4 mln zł. Do gmin poszły propozycje porozumień, ale decyzji na razie brak. Wójtowie i burmistrzowie muszą mieć akceptację swoich radnych. Każdy dwa razy ogląda każdą złotówkę.

    Powiat chciałby też, by do PKS dopłaciło miasto. - Co miasto z tego będzie miało? - zapytał na połączonych komisjach Rady Powiatu radny Dawid Wacławczyk. - Myślałem, że kieruje się pan interesem powiatu - skomentował to wicestarosta Marek Kurpis. - Kieruję się rozumem - ripostował Wacławczyk, poddając pod dyskusję kwestię połączenia obu spółek. - Mówi się o tym już od 15 lat, najpierw miasto nie chciało, a potem jak chciało, to nie mogło, bo kupiło autobusy z unijnej dotacji i przez 5 lat było w tzw. trwałości projektu - mówił radny Józef Stukator.

    Po tej wypowiedzi starosta Grzegorz Swoboda ujawnił, że rozmawiał z prezydentem Dariuszem Polowym o połączeniu PKS i PK. Jak zapewnił, myślenie obu włodarzy idzie w tym samym kierunku. Niestety, na razie nie bardzo wiadomo jak to przeprowadzić. Jest wola, nie ma konkretów, a do tego pojawiają się problemy. PKS ma dostać 10 nowych autobusów z unijnej dotacji. Z chwilą zakupu ostatniego, rozpocznie się 5-letnia trwałość projektu. Ta wykluczy połączenie PKS z PK. Tak przynajmniej wynika ze wstępnych opinii, bo w powiecie nikt szczegółowo nie konsultował możliwych rozwiązań i uwarunkowań prawnych.

    Wątpliwości są też wokół zakupu wspomnianych autobusów, a dotyczą wkład własnego powiatu oraz VAT-u, a konkretnie tego, czy jest szansa na jego zwrot. To spora kwota. Pytał o to radny Franciszek Marcol (PiS). Zażądał odpowiedzi na piśmie. Ma być znana w styczniu i omawiana, najpierw na branżowej komisji, potem na sesji.

    Sprawa, jak się wydaje, jest dla miasta i powiatu coraz pilniejsza, choćby z powodu ograniczonych możliwości płacowych w PK i PKS. Deficyt kierowców sprawia, że obu przewoźnikom trudno o ludzi do pracy. Młodzi odchodzą z PKS. Zostają starzy, ale co będzie jak odejdą na emerytury. Pozostaje też kwestia dublowanych linii. Niezależnie od połączenia spółek, powiat chce dyskutować z miastem o rozwiązaniu tej kwestii.


Za: https://www.naszraciborz.pl/site/art/1/0/70581.html
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1938
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Racibórz

Postprzez Lubel » sobota, 29 grudnia 2018, 09:52

    W imieniu Powiatu Wodzisławskiego umowę podpisali starosta Leszek Bizoń oraz wicestarosta Tadeusz Skatuła, zaś ze strony PKS-u - prezes Damian Knura. W spotkaniu uczestniczył starosta raciborski Grzegorz Swoboda.

    Obecnie PKS Racibórz wykonuje na zlecenie Powiatu Wodzisławskiego obsługę komunikacji publicznej na dziewięciu liniach, wykonując codziennie ponad 150 kursów i przewożąc ok. 70 tys. osób miesięcznie. Codzienne trasy obsługuje szesnaście autobusów. Od stycznia 2019 r. przewoźnik rozpocznie obsługę powiatowych linii ze zwiększoną liczbą pokonywanych kilometrów do miliona rocznie oraz w poszerzonej, o dodatkową linię, ofercie przewozowej.

    Umowa określa również, że od 1 kwietnia 2019 r. co najmniej pięć autobusów będzie musiało spełniać normy paliwowe EURO 6 Steep C, a do 1 kwietnia 2021 wycofane mają zostać pojazdy EURO 2 i 3, czyli autobusy wyprodukowane przed 2006 rokiem.

    Umowa zakłada również wprowadzanie dystrybucji biletów za pośrednictwem systemu mobilnego oraz innowacyjnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej kiedyprzyjedzie.pl.

    Świadczenie usług przewozowych finansowane będzie nadal ze środków Powiatu Wodzisławskiego oraz gmin: Gorzyce, Godów i Lubomia, a także po podjęciu stosownych uchwał również przez miasto Wodzisław Śl. Przewiduje się, że na organizację transportu publicznego w 2019 roku samorządy Powiatu Wodzisławskiego przeznaczą 3,4 mln zł.


Za: https://www.naszraciborz.pl/site/art/1/0/70775.html
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1938
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Racibórz

Postprzez Lubel » sobota, 2 marca 2019, 10:15

    - Od 1 marca organizatorem transportu publicznego na obszarze powiatu będzie Staro­stwo Powiatowe w Raciborzu. Na operatora (przewoźnika) wyznaczono Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Raciborzu Sp. z o.o. Wspólnie z gminami, które będą współ­finansowały transport publiczny, ustalono że dotychczasowa siatka połączeń autobusowych zostanie zachowana. Mogą pojawić się natomiast drobne korekty w godzinach odjazdu auto­busów. Aktualne rozkłady jazdy zostaną wkrótce rozmieszczone na przystankach. Można je będzie znaleźć także na stronach internetowych organizatora i przewoźnika - podało w komunikacie Starostwo Powiatowe w Raciborzu.


Za: https://www.naszraciborz.pl/site/art/1- ... kacyjnych-

Cyba obecnie Racibórz, Lipno i Bielsko Biała to jedne z lepszych lokalnych systemów komunikacji.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1938
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Racibórz

Postprzez Lubel » wtorek, 26 marca 2019, 15:37

    Czy raciborski PKS wzbogaci się o 10 nowych autobusów Iveco Crossway 10,8LE Line? Oferta, którą przedstawił polski dealer pojazdów z tej rodziny jest jest powyżej szacunków Starostwa Powiatowego. Czy raciborski PKS wzbogaci się o 10 nowych autobusów Iveco Crossway 10,8LE Line? Oferta, którą przedstawił polski dealer pojazdów z tej rodziny, słupska firma ABP Bus&Coach jest jest powyżej szacunków Starostwa Powiatowego. Różnica wynosi niespełna 10%. Dużo czy mało? Pomysł na własny PKS Przypomnijmy, że PKS Racibórz od maja 2010 r. jest własnością powiatu raciborskiego. Trzy lata później mniejszościowy pakiet udziałów w spółce objął powiat wodzisławski. Z kolei od 1 lutego przewoźnik realizuje kontrakt przewozowy na 14 liniach autobusowych na rzecz powiatu raciborskiego. M.in. dzięki temu jest możliwy zakup kolejnych nowych autobusów dla PKS.


Za: http://m.infobus.pl/10-autobusow-low-en ... 13363.html
Poprzednia strona