PESA powalczy o kolejne zamówienie z Ukrainy?
Ukraińskie Koleje UZchcą kupić sześć pociągów spalinowych. Niestety kierowana przez Wojciecha Balczunafirma boryka się z oskarżeniami o faworyzowanie konkretnego producenta, jakłatwo domyśleć się chodzi tu o PESĘ.
Aby zachować przejrzystość i transparentność prowadzonego postępowaniazlecony został audyt wewnętrzny, który udowodnił, że żaden z potencjalnych producentównie jest dyskryminowany. Badanie to zostało zlecone przez szefa UZ ? WojciechaBalczuna, a przeprowadzone przez Departament Audytu i Kontroli. Zarzuty o dyskryminowanieniektórych firm postawił natomiast Przewodniczący Rady Nadzorczej UZ – VladimirPrikhodko. Cóż. Ukraińska rzeczywistość?
Audyt wykazał, że dokumentacja techniczna pod względemwymagań technicznych nie ma związku z konkretną konstrukcją istniejącegopociągu i z danym producentem. Pojazdy mają natomiast spełniać oczekiwania UZ.Oferty na ich dostawę można składać do 10 kwietnia 2017 roku.
UZ przedstawiła także porównanie specyfikacji przetargowej zpojazdami ??????????? ?????????????? ????? oraz PESY. Oto ono:
Parametr techniczny |
Specyfikacja przetargowa |
DPKr 2 „KVSZ” |
730M”PESA” |
Typ pociągu |
Regionalny |
Podmiejski |
Regionalny/podmiejski |
Rozstaw |
1520 |
1520 |
1520 |
Prędkość |
140 km/h |
140 km/h |
140 km/h |
Maksymalne obciążenie na oś, max kN |
200 |
196 |
180 |
Temperatura |
-40 – +40 |
-40 – +40 |
-40 – +40 |
Liczba miejsc |
156 |
283 |
157 |
Dostępność dla niepełnosprawnych |
Tak |
Tak |
Tak |
Rampa dla wózków |
Tak |
Tak |
Tak |
Toalety (w tym dla niepełnosprawnych) |
2 (1) |
2 (1) |
2 (1) |
Klimatyzacja |
Tak |
Tak |
Tak |
Napęd |
Diesel |
Diesel |
Diesel |
Zasięg na jednym tankowaniu |
1000 km |
1000 km |
1000 km |
Liczba członów |
3 |
3 |
3 |
Człony silnikowe |
2 |
2 (+1 pośredni) |
2 |
Materiał wykonania |
Stal nierdzewna |
Stal nierdzewna |
Stal nierdzewna |
Żywotność |
40 lat |
40 lat |
40 lat |
Głównym zarzutem był fakt, że UZ chce kupić pociąg z dwoma anie trzema członami silnikowymi. Przewoźnik tłumaczy jednak, że te sąoszczędniejsze. Trudno winić przedsiębiorstwo państwowe, o działanie w złejwierze, jeżeli chce kupić nowoczesny pociąg i zaoszczędzić pieniądze bezkonieczności płacenia za niepotrzebne ulepszenia techniczne ? stwierdzają UZ.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze