Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA powalczy o kolejne zamówienie z Ukrainy?

inforail
29.03.2017 07:32
0 Komentarzy

Ukraińskie Koleje UZchcą kupić sześć pociągów spalinowych. Niestety kierowana przez Wojciecha Balczunafirma boryka się z oskarżeniami o faworyzowanie konkretnego producenta, jakłatwo domyśleć się chodzi tu o PESĘ.

Aby zachować przejrzystość i transparentność prowadzonego postępowaniazlecony został audyt wewnętrzny, który udowodnił, że żaden z potencjalnych producentównie jest dyskryminowany. Badanie to zostało zlecone przez szefa UZ ? WojciechaBalczuna, a przeprowadzone przez Departament Audytu i Kontroli. Zarzuty o dyskryminowanieniektórych firm postawił natomiast Przewodniczący Rady Nadzorczej UZ – VladimirPrikhodko. Cóż. Ukraińska rzeczywistość?

Audyt wykazał, że dokumentacja techniczna pod względemwymagań technicznych nie ma związku z konkretną konstrukcją istniejącegopociągu i z danym producentem. Pojazdy mają natomiast spełniać oczekiwania UZ.Oferty na ich dostawę można składać do 10 kwietnia 2017 roku.

UZ przedstawiła także porównanie specyfikacji przetargowej zpojazdami ??????????? ?????????????? ????? oraz PESY. Oto ono:

Parametr techniczny

Specyfikacja przetargowa

DPKr 2 „KVSZ”

730M”PESA”

Typ pociągu

Regionalny

Podmiejski

Regionalny/podmiejski

Rozstaw

1520

1520

1520

Prędkość

140 km/h

140 km/h

140 km/h

Maksymalne obciążenie na oś, max kN

200

196

180

Temperatura

-40 – +40

-40 – +40

-40 – +40

Liczba miejsc

156

283

157

Dostępność dla niepełnosprawnych

Tak

Tak

Tak

Rampa dla wózków

Tak

Tak

Tak

Toalety (w tym dla niepełnosprawnych)

2 (1)

2 (1)

2 (1)

Klimatyzacja

Tak

Tak

Tak

Napęd

Diesel

Diesel

Diesel

Zasięg na jednym tankowaniu

1000 km

1000 km

1000 km

Liczba członów

3

3

3

Człony silnikowe

2

2 (+1 pośredni)

2

Materiał wykonania

Stal nierdzewna

Stal nierdzewna

Stal nierdzewna

Żywotność

40 lat

40 lat

40 lat

Głównym zarzutem był fakt, że UZ chce kupić pociąg z dwoma anie trzema członami silnikowymi. Przewoźnik tłumaczy jednak, że te sąoszczędniejsze. Trudno winić przedsiębiorstwo państwowe, o działanie w złejwierze, jeżeli chce kupić nowoczesny pociąg i zaoszczędzić pieniądze bezkonieczności płacenia za niepotrzebne ulepszenia techniczne ? stwierdzają UZ.


Komentarze