Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa. Rowerowe podsumowanie 2019 roku

infobike
17.01.2020 16:38
0 Komentarzy

Warszawapodsumowała wszystkie rowerowe aktywności, które miały miejsce w2019 roku. Oddano do użytku 55 km infrastruktury rowerowej, powstało7 km dróg z kontraruchem, realizowano projekt Rowerowy Maj i Rowerto pojazd. A to tylko część działań stolicy.

Rowerowyrozwój

Jakinformuje Urząd m.st. Warszawy, ubiegły rok był kolejnym, w którymutrzymuje się rekordowe tempo rozwoju sieci rowerowej w Warszawie.Przez 7 ostatnich lat powstało blisko 400 km nowych tras, a długośćsieci podwoiła się, sięgając 630 km. W ubiegłym roku oddano doużytku niemal 55 km infrastruktury rowerowej, w tym 37 km dróg dlarowerów. Przybyło ponad 7 km ulic jednokierunkowych z kontraruchem,czyli dopuszczonym ruchem rowerowym “pod prąd'. Dziś w stolicyjest już 200 takich ulic, o łącznej długości 36 km.

Miastochwali się zakończeniem programu budowy tras rowerowych zdofinansowaniem unijnym w ramach projektu Zintegrowane InwestycjeTerytorialne Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego. W minionym rokuoddano do użytku ostatnie odcinku wzdłuż ulic Drewny, Połczyńskiejoraz Puławskiej. Ta ostatnia to największa w historii pojedynczastołeczna inwestycja rowerowa – na odcinku od ul. Domaniewskiej dogranicy Warszawy powstało łącznie 16 km trasy rowerowej.

Drogarowerowa przy inwestycjach drogowych

Obecniew Warszawie przy dużych inwestycjach drogowych powstaje jednocześnieinfrastruktura rowerowa. Wg informacji oficjalnej strony internetowejWarszawy, w 2019 roku przy okazji kompleksowej przebudowy ulicpowstały w ten sposób trasy m.in. wzdłuż ulic Łodygowej,Głębockiej, Żołnierskiej i Leszno. Oprócz tego rowerzyścizyskali nowy lepszy układ ścieżek na kolejnym odcinku bulwarówwiślanych. To inwestycja Zarządu Zieleni, który przebudował skwerKahla, czyli rejon przy moście Świętokrzyskim i stacji metraCentrum Nauki Kopernik.

Miastoremontuje również stare odcinki infrastruktury rowerowej. W 2019roku wyremontowano 7 km takich odcinków. Obecnie ponad 70% drógrowerowych ma nawierzchnię z asfaltu.

Budżetobywatelski, skrzyżowania i projekty

Wśródrowerowych działań znajdują się również te, które sąfinansowane z Budżetu Obywatelskiego. W 2019 roku było ich ponad20, a ich realizacją zajął się Zarząd Dróg Miejskich. Miastoprzebudowuje również skrzyżowania, by te były lepiej dostosowanedo ruchu rowerowego. Warszawa od kilku lat uczestniczy w kampaniiedukacyjnej „Rowerowy Maj”, który promuje zrównoważonąmobilność, zdrowy tryb życia oraz bezpieczeństwo ruchu drogowegowśród najmłodszych. W tej edycji, oprócz szkół podstawowychmiasto otworzyło się również na przedszkola. W kampaniiuczestniczyło blisko 230 placówek, w których uczy się 80 tysięcydzieci. Łącznie najmłodsi w maju wykonali aż 1 447 638 dojazdówrowerem, na rolkach czy też hulajnogach do szkół i przedszkoli.

Kolejnymprojektem, który realizowała stolica, była kampania „Rower topojazd”. Zmierzono się z sześcioma różnymi problematycznymisytuacjami związanymi z poruszaniem się na rowerze po mieście.Były to: jazda po chodniku, niesygnalizowanie manewru skrętu, brakobowiązkowego oświetlenia roweru, nielegalna i niebezpieczna jazdapod prąd jednokierunkowymi pasami dla rowerów oraz szeroko pojętażyczliwość wobec pieszych. Hasłem przewodnim spinającymwszystkie tematy było właśnie “Rower to pojazd”,przypominające rowerzystom, że na drodze mają nie tylko prawa, alerównież obowiązki.


Komentarze