Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szybciej z Olsztyna do Ełku

inforail
31.03.2017 08:53
0 Komentarzy

O 30 minut szybciej zOlsztyna przez Korsze do Ełku, lepszy dostęp do pociągów, wygodniejsza obsługana stacjach i przystankach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych ? takiebędą efekty modernizacji i elektryfikacji linii Ełk ? Korsze.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do inwestycjiwartej ponad 500 mln zł. Właśnie ogłosiły przetarg na dokumentację projektową,która określi dokładny zakres prac. Zaplanowano elektryfikację trasy Ełk ?Korsze (ok. 94 km), dzięki czemu skróci się czas przejazdu oraz zdecydowaniepoprawi się komunikacja w regionie ? m.in. poprzez uruchomienie dobregopołączenia między Olsztynem a Ełkiem przez Korsze.

Dzięki modernizacji ielektryfikacji trasy z Ełku do Korsz, oraz prac na linii 353 na odcinku odIławy do Korsz, pojedziemy o 30 min. krócej z Olsztyna do Ełku, przez Korsze.Wygodne perony na stacjach i przystankach wyposażone w udogodnienia dla osóbniepełnosprawnych zwiększą komfort podróży pasażerów. Poprawi się przepustowośćlinii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych? mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Oprócz elektryfikacji linii PLK planują wykonać prace, którepoprawią standard obsługi podróżnych. Wykonawca opracuje dokumentację namodernizację 6 stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie,Kętrzyn, Tołkiny i 7 przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, SterławkiMałe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo. Perony będą wygodniejsze. Każdy zostaniewyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Poprawi się oznakowanie iinformacja o kursowaniu pociągów. Obiekty dostosowane zostaną do potrzeb osób oograniczonych możliwościach poruszania się.

Planowana jest kompleksowa wymiana torów i 61 rozjazdów ?ważnych elementów linii kolejowej. Po zakończeniu pociągi pasażerskie itowarowe przyspieszą. Poprawią się warunki do przewozu ładunków.

Sprawne i bezpieczne podróże będą możliwe dzięki wymianie iremontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym Poziom bezpieczeństwa w ruchukolejowym i drogowym zwiększy również przebudowa 78 przejazdów kolejowo ?drogowych. Prace obejmą w sumie 145 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty iwiadukty kolejowe.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk ?Korsze wraz z elektryfikacją” realizowany będzie z POIiŚ. Szacunkowy kosztinwestycji w Krajowym Programie Kolejowym wynosi to 578,5 mln zł. Praceprojektowe zaplanowano do 2020r., natomiast realizacja robót budowalnych planowanajest w latach 2020-2023.

Kolej wraca na Warmięi Mazury

PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że na tereniewojewództwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z KrajowymProgramem Kolejowym planują realizację 7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3mld zł. Na liście podstawowej jest 5 projektów za ponad 1,5 mld zł. Dlamieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazurefektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach iprzystankach. M.in. dzięki o ok. 1h 25 min skróci się podróż w relacji Olsztyn? Szczytno ? Ełk (z 3h 36 min do ok. 2h 11 min). Krótsze będą podróże na trasieDziałdowo ? Olsztyn (ok. 16 min) i tym samym o kwadrans skróci się dojazd zOlsztyna do Warszawy.

PLK elektryfikująlinie kolejowe

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 2023 r. przewidująelektryfikację ok. 300 km linii kolejowych, a dla dalszych ok. 500 kmprowadzone są prace studialne. Spółka zelektryfikuje m.in. trasy Ocice – Rzeszów, Lublin ? Stalowa Wola Rozwadów,Węgliniec ? Zgorzelec czy Szczecin Główny ? Granica państwa (Tantow).Zaplanowane w Krajowym Programie Kolejowym elektryfikacje linii sprawią, żepodróże koleją po Polsce będą jeszcze szybsze i wygodniejsze. Poprawi się komunikacjakolejowa w regionach i pomiędzy województwami.


Komentarze