Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polskie tokarki w bukaresztańskim metrze

infotram
15.07.2016 08:02
0 Komentarzy

Jeszcze w tym roku Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. dostarczyodbiorcy z Rumunii dwie maszyny. Tokarki podtorowe typu UGE 180 N posłużą doregeneracji kół pojazdów należących do bukaresztańskiego metra. Obrabiarkiprodukowane w Kuźni Raciborskiej są każdorazowo dostosowywane do wymagańzamawiającego. W tym przypadku dodatkowym wyzwaniem konstrukcyjnym jest fakt,iż warsztaty naprawcze, w których zamontowane będą maszyny, mieszczą się podpowierzchnią ziemi.

Użytkownikiem końcowym zamówionych maszyn typu UGE 180 N będziespółka METROREX, operator bukaresztańskiego metra. Kolej podziemna w stolicyRumunii liczy obecnie 70 km.

Co ważne, w warsztacie naprawczym zlokalizowanym na meciejej trzeciej linii pracuje już tokarka typu UBF 112 N, którą cztery lata temu uproducenta z Kuźni Raciborskiej zamówili przedstawiciele firmy AlstomTransport. Międzynarodowy koncern, z siedzibą we Francji, świadczy m.in. usługiw zakresie serwisu i utrzymania w ruchu pojazdów należących do spółki METROREX.

Tym razem Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest poddostawcąkonsorcjum firm budowlano-konstrukcyjnych odpowiedzialnych za budowę dwóchkolejnych linii metra w Bukareszcie. Zamówione w bieżącym roku maszyny zostanązamontowane w warsztatach naprawczych zlokalizowanych na finiszu linii czwarteji piątej. – Co ciekawe, zajezdnie te mieszczą się pod powierzchnią ziemi. Takieusytuowanie warsztatów stanowi dla nas pewne wyzwanie; do zagospodarowania mamybardzo ograniczoną przestrzeń – wyjaśnia Stanisław Stefaniszyn, kierowniksprzedaży firmy RAFAMET S.A.

– Nasi inżynierowie zdołali dostosować konstrukcję maszyn dotych specyficznych wymagań, dzięki czemu to właśnie RAFAMET zdobył zlecenie,pokonując silną konkurencję m.in. z Niemiec. Nie bez znaczenia była takżewcześniejsza, udana współpraca z firmą Alstom Transport i otrzymane od niejreferencje – zaznacza Stanisław Stefaniszyn.

Tokarki podtorowe typu UGE 180 N to innowacyjne obrabiarki,które będą wykorzystane do regeneracji kół lekkich pojazdów szynowych firmyMETROREX oraz planowania tarcz hamulcowych zestawów kołowych. Zgodnie zwymaganiami kontrahenta, producent udzielił na maszyny 5-letniej gwarancji.Dodatkowo, zostaną one wyposażone w specjalne (zlokalizowane poza tokarkami)stanowisko do monitorowania procesu obróbki.

Umowę podpisano w maju, tokarki zostaną dostarczone doodbiorcy jeszcze w tym roku, a ich przekazanie do eksploatacji w Bukareszciejest planowane na początek przyszłego roku.

Rumunia jest dla Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A.perspektywicznym rynkiem. Obrabiarki tego producenta są tam doskonale znane.Dość powiedzieć, że w latach 70. i 80. ubiegłego wieku firma z KuźniRaciborskiej dostarczyła do tego kraju ponad 200 maszyn różnego typu.

Stanisław Stefaniszyn ma nadzieję, że to kolejne zleceniedla firmy METROREX ułatwi firmie RAFAMET zdobywanie nowych kontraktów nie tylkow Rumunii.


Komentarze