Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Patriotyzmu gospodarczego nie wyeliminujemy

inforail
13.04.2017 11:16
0 Komentarzy

Potencjał wzrostu narynku krajowym jest na wyczerpaniu ? stwierdził Wiceprezes Newagu JózefMichalik.

Na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury nie mogłozabraknąć głosu przedstawiciela producenta z Nowego Sącza. Nie ulegawątpliwości, że wszystkie programy lansowane przez Komisję Europejską prowadządo wzrostu potencjału sprzedażowego poza Polską, na różnych rynkacheuropejskich i nie tylko ? mówił Józef Michalik. Mamy chyba drugą rewolucjękolejową. W XIX wieku podstawę rewolucji przemysłowej stanowiła kolej. Mamyteraz określone procesy migracyjne, związane z przemieszczaniem się dużychpotoków ludzkich. I to praktycznie wszędzie, również w Polsce. Mamy doczynienia też z koncentracją coraz większej liczby osób wokół ośrodków, któreszybko i dynamicznie rozwijają się, kosztem ośrodków, które tej szansy niemają. Między tymi ośrodkami ludzie będą się przemieszczać ? tłumaczył WiceprezesNewagu. I dodał, że tych potoków będzie przybywać.

Zdaniem Józefa Michalika należy zastanowić się nad dwomakwestiami ? w jaki sposób na dziś i w jakim horyzoncie planistycznym zadbać ijak zadbać, aby utrzymać potencjał wzrostu i potencjał rozwojowy polskich firmkolejowych? A przy okazji dać im czas na to, żeby zbudowały odpowiednipotencjał, również na innych rynkach. Bez długofalowego myślenia ten potencjałwyczerpie się. Każdy z producentów, decydując się na wyjście poza granicePolski, będzie borykał się z określonymi barierami i problemami ? mówił WiceprezesNewagu.

Według Józefa Michalika w tym kontekście trzeba pamiętać onastępujących kwestiach: konkurencja na rynku lokalnym, regulacje prawne,kwestie finansowe, dopuszczenia ? wymagania formalne, doświadczenie i podejścieklienta, produkty alternatywne. Próbując wejść na rynek węgierski spotkamyStadlera, na rynek niemiecki ? Bombardiera i Siemensa. W każdym z tych państwbranża kolejowa podlega wpływom politycznym. Patriotyzmu gospodarczego niewyeliminujemy. Powinniśmy pomyśleć w jaki sposób wydłużyć albo wzmocnićpotencjał rozwojowy polskich podmiotów, aby dać im szansę na lepsze iskuteczniejsze konkurowanie również na rynkach zagranicznych ? stwierdził JózefMichalik.

I na koniec dodał, że warto również odpowiedzieć na pytanie: kiedy trzeba zacząć myśleć o KDP? Miejmy na uwadze, że ten projekt będzie trwałnie dwa czy pięć ale kilkanaście lat ? powiedział Józef Michalik.


Komentarze