Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków będzie miał nową kładkę pieszo-rowerową

infobike
10.03.2020 16:41
0 Komentarzy

WKrakowie powstanie nowa kładka pieszo-rowerowa nad Wisłą. Zbudująją PKP Polskie Linie Kolejowe i miasto Kraków.

Nowakładka znajdzie się ona przy mostach kolejowych, powstających wramach modernizacji linii średnicowej E30, przebiegającej przezcentrum miasta.

Podpisanielistu intencyjnego

Wponiedziałek przedstawiciele obu stron podpisali list intencyjny wsprawie realizacji inwestycji. Jak podkreślił podczas briefinguminister infrastruktury Andrzej Adamczyk, porozumienie między PLK iwładzami miasta jest dowodem na to, że spółka kolejowa jest nietylko zarządcą infrastruktury, ale też inwestorem otwartym nasprawy i postulaty samorządów.

Realizujemyinwestycje dla mieszkańców. Liczy się przede wszystkim pasażer,walka z wykluczeniem komunikacyjnym oraz wszelkie cenne inicjatywyzgłaszane przez partnerów, także te związane z ochronąśrodowiska” – zaznaczył minister.

Wedługniego budowa kładki pieszo-rowerowej przy moście kolejowym wKrakowie jest przykładem na to, że duże inwestycje na kolei łącząnie tylko regiony, ale także przyczyniają się do poprawykomunikacji w miastach.

Kładkama być gotowa w 2021 roku

PrezesPKP PLK Ireneusz Merchel poinformował, że nowa kładka powinna byćgotowa w 2021 roku, wraz z zakończeniem całości inwestycjirealizowanych na linii średnicowej. Zgodnie z zapisami listuintencyjnego projekt przeprawy będzie finansowany ze środkówsamorządowych, dlatego radni w najbliższych dniach powinniprzegłosować zarezerwowanie w budżecie miasta środków na tencel.

Nowakładka ma powstać przy zachodnim moście kolejowym, od strony mostudrogowego Powstańców Śląskich. Obiekt będzie łączył Zabłocie(ul. Zabłocie) z Kazimierzem (ul. Podgórską). Na przylegającej domostu kładce znajdzie się miejsce na chodnik i drogęrowerową.Obiekt będzie oświetlony. Po obu stronach kładki, przy wejściach,zamontowane zostaną windy, które osobom o ograniczonej możliwościporuszania się umożliwią dostęp do obiektu. Zapewniona będziedogodna komunikacja na przystanek Kraków Zabłocie.Rowerzyścibędą wjeżdżać na przeprawę najazdami zlokalizowanymi przynasypach kolejowych.

Będzieto druga kładka pieszo-rowerowa na Wiśle w Krakowie. Pierwsza -kładka o. Bernatka, łącząca Kazimierz z Podgórzem – zostałaotwarta w 2010 r. Przeprawa przyczyniła się do ożywieniaturystycznego tzw. starego Podgórza.

Wramach modernizacji linii średnicowej E30

Budowatrzech nowych mostów kolejowych i kładki na Wiśle jest elementemmodernizacji linii średnicowej E30 na odcinku Kraków GłównyTowarowy – Rudzice. Rozpoczęte w lipcu 2017 r. prace są obecnienajważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzłakolejowego.

Wramach inwestycji powstają także nowe, 850-metrowe estakady wmiejsce usuniętego nasypu ziemnego, biegnącego przez centrumKrakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej, na których znajdą siędodatkowe dwie pary torów, a także stacje kolejowe.

Wsumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością160 km/h, a w centrum Krakowa 100 km/h.

Wartośćinwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w 2021r.(PAP)


Komentarze