Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków kupuje kolejny prawie-nowy autobus

przetargi
02.11.2020 08:00
0 Komentarzy

Ostatnio krakowski przewoźnik zasmakował w kupowaniu demonstracyjnych autobusów od producentów. Teraz mamy kolejny tego typu przetarg.

Jednak tym razem zamiast „prawie-nowych” autobusów elektrycznych – o których pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ, MPK Kraków ogłosiło przetarg pojazd z silnikiem diesla, spełniającym normę Euro 6.

Jeden przegub

2 listopada pojawił się najnowszy przetarg Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie na zakup jednej sztuki przegubowego niskopodłogowego autobusu komunikacji miejskiej, fabrycznie nowego lub używanego, lecz nie starszego niż z roku produkcji 2019.

Zamówienie obejmuje również dostawę wyposażenia elektronicznego i niezbędnego oprogramowania. Wszystko musi zostać zrealizowana w terminie do dwóch tygodni od daty zawarcia umowy!

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty MPK zastosuje następujące kryteria:

  • Cena – Waga: 70

  • Kryterium Techniczne / Waga: 30

W tym drugim kryterium technicznym zawarto m.in.: długość gwarancji (najwięcej punktów za 30 m-cy). liczbę miejsc pasażerskie (najwięcej punktów za powyżej 146); rok produkcji (najwięcej punktów za rocznik 2020), ; liczbę biegów ((najwięcej punktów za 6-biegową skrzynię) i otwieranie drzwi (najwięcej punktów za odskokowo-przesuwne, wszystkie poza pierwszymi ). O tym k, kto dysponuje taki pojazdem dowiemy się najszybciej 4 grudnia, kiedy upływa termin składania ofert.

Co chce Kraków?

Generalnie ma być to pojazd trzyosiowy, czterodrzwiowym, gwarantujący, co najmniej 12 lat eksploatacji przy założeniu średnio 80.000 km rocznego przebiegu. Co do wyposażenie, to wybrane wymagania MPK są następujące:

  • Dla kierowców – Autobus ma posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być pełne lub częściowo przeszklone. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko do sprzedaży biletów. Konstrukcja drzwi ma być taka, aby kierowca był osłonięty w przypadku bezpośredniego zagrożenia z zewnątrz. Kabina kierowcy powinna być wyposażona w dyskretnie zamocowany wieszak oraz w odpowiednią ilość (minimum dwa) schowków (minimum jeden zamykany kluczykiem) umożliwiający umieszczenie rzeczy osobistych kierowcy, materiałów eksploatacyjnych (np. bilety). Autobus powinien mieć ustaloną granicę oddzielającą pasażerów stojących w przestrzeni pasażerskiej od powierzchni podłogi przy kabinie kierowcy np. za pomocą ruchomej poręczy (kowbojki) lub zaznaczeniem stref na podłodze.

  • Dla pasażerów. Autobus ma posiadać klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz osobno sterowaną klimatyzację kabiny kierowcy zintegrowaną z układem ogrzewania kabiny kierowcy oraz przedniej szyby. Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej sterowaną z miejsca kierowcy o wydajności chłodzenia (większej niż 35 kW)

  • Pod maską – autobus ma być napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności co najmniej 10,0 dcm3, lecz nie większym niż 12,0 dcm3, spełniającym poziom emisji spalin min Euro-6. Moc sinika 250 -285 kW

Trochę techniki

Dla pojazdu będącego przedmiotem krakowskiego postępowania, przewidziano następujące parametry:

Długość pojazdu: 17,5 – 18,75 m;

Szerokość pojazdu: 2.500 – 2.550 mm;

Maksymalna wysokość – 3,3 m

Łączna liczba miejsc określana jest na podstawie dokumentu rejestracyjnego :- min. 140,

Liczba miejsc siedzących:- od 38 do 45 pełnowymiarowych miejsc;

miejsc na wózki – dziecięcy lub inwalidzki – 2,

Układ drzwi: 2-2-2-2.

Komentarze