Wymagania |
III.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE:1. W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy:1) dla zadania nr 1 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 1 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.1 do SWZ),2) dla zadania nr 2 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 2 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.2 do SWZ).2. W celu potwierdzenia, że w oferowanych przez Wykonawcę autobusach H12 oraz autobusach H18, udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (zwany dalej udziałem produktów) przekracza 50%, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą oświadczenie o % udziale produktów w oferowanych autobusach.Zamawiający zaleca złożenie tego oświadczenia na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, poprzez odpowiednie skreślenia sformułowania:„przekracza 50%*/nie przekracza 50%*”.Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, z którego NIE będzie wynikało, że udział produktów przekracza 50%, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie przesłanki, o której mowa w sekcji III.I.3 ust. 3.Wykonawcy zobowiązani są złożyć przedmiotowe oświadczenie odpowiednio dla zadania dla którego składają ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2.3. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje ofertę równoważną zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale I część E SWZ potwierdzające równoważność zaoferowanych autobusów H12 i (lub) H 18. 4. Jeżeli Wykonawca NIE złoży przedmiotowego środka dowodowego, o którym mowa ust. 2, lub złożony przedmiotowy środek dowodowy będzie NIEkompletny, Zamawiający wezwie Wykonawcę do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.5. Wszystkie wymagane dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą opisano w rozdziale VIII część I SWZ.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W odniesieniu do warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający określa warunki zapewniające posiadanie przez Wykonawcę zdolności finansowej NIEzbędnej do realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym celu Zamawiający wymaga posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej lub środków finansowych w wysokości co najmniej:1) dla zadania nr 1 – 11 000 000,00 PLN (słownie: jedenaście milionów złotych 00/100),2) dla zadania nr 2 – 15 000 000,00 PLN (słownie:piętnaście milionów złotych).2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej) złożył na wezwanie Zamawiającego :1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotową informację odpowiednia do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2;2) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentu, o którym mowa w pkt 1, Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W odniesieniu do warunku zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa warunek dotyczący doświadczenia umożliwiający Wykonawcy realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości – w odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga , aby Wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jednej dostawy fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych:- o napędzie hybrydowym w rozumieniu definicji przedstawionych w załącznikach nr 10.1 i 10.2 do SWZ,lub też- o napędzie spalinowym wspomaganym silnikiem elektrycznym,o wartości co najmniej:1) dla zadania nr 1: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych),2) dla zadania nr 2: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych).2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust.1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej)złożył na wezwanie Zamawiającego: 1) wykaz dostaw – o których mowa w ust. 1- wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotowy wykaz odpowiednio do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2, (Zamawiający zaleca złożenie tego wykazu (dla każdego z zadań) na druku stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ); 2) dowody określające, czy dostawy, o których mowa w pkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.3. Zamawiający informuje, że poza przesłankami wskazanymi w art. 226 ust.1 ustawy Pzp odrzuci ofertę, jeżeli w oferowanych autobusach H12 i (lub) H18 udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50% (zwany dalej udziałem produktów)– Zamawiający oceni ten warunek na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w sekcji III.1.1) ust. 2.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziałuWykaz i krótki opis zasad i kryteriów: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej t. j. za pomocą platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych (zwanej dalej: „platformą”) dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/, pod którym znajduje się również instrukcja obsługi platformy.2.Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej używanych do komunikowania się oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w rozdziale V SWZ.3. Z przedmiotowego postępowania Wykonawca zostanie wykluczony, jeżeli zaistnieje co najmniej jedna z przesłanek wykluczenia wskazana w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:I. Wadium:1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1) dla zad nr 1 – 130 000,00 PLN (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych),2) dla zad. nr 2 – 190 000,00 PLN (słownie: sto dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i należy go utrzymać NIEprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Jeżeli Wykonawca NIE wniesie wadium, lub wniesie w sposób NIEprawidłowy lub NIE utrzyma wadium NIEprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, jego oferta zostanie odrzucona.4. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XI SWZ.II. Zabezpieczenie1.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 1)dla zad. nr 1 w wysokości 2%, 2)dla zad. nr2 w wysokości 2%.2.Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XVI SWZ.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić:1) środki pochodzące z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie: 4.5 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie, poddziałanie: 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie- ZIT, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.- Etap I i III”,2) środki własne Zamawiającego.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki: 1) w odniesieniu do wymagań postawionych w Rozdziale VII część I niniejszej SWZ, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3 ,tj. każdy z wykonawców musi złożyć:a) wraz z ofertą JEDZ,b) na wezwanie przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji VI.3) ust.1,2)w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w sekcji III.1.3) ust. 1 (dotyczy danego zadania)- musi je spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji III.1.3) ust. 2,3) powyższe i pozostałe wymagania określono w rozdziale VIII część II ust. 12 SWZ.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do umownego prawa do odstąpienia od umowy, w przypadku NIEpodpisania umowy o dofinansowanie projektu, o którym mowa w sekcji III.1.7) pkt 1, z Instytucją Zarządzającą PRO WSL- szczegółowe informacje zawarto w załączniku nr 3 do SWZ – wzór umowy. |
Uwagi |
2021/S 204-534325 Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektorowe Dostawy Podstawa prawna: Dyrektywa 2014/25/UE
Sekcja I: Podmiot zamawiający
I.1) Nazwa i adresy Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. Krajowy numer identyfikacyjny: 6442521816 Adres pocztowy: ul. Lenartowicza 73 Miejscowość: Sosnowiec Kod NUTS: PL22B Sosnowiecki Kod pocztowy: 41-219 Państwo: Polska Osoba do kontaktów: Edyta Gruchała E-mail: [email protected] Tel.: +48 322635016 Faks: +48 322927445 Adresy internetowe: Główny adres: www.pkm.pl Adres profilu nabywcy: www.pkm.pl
I.3) Komunikacja Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiec Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiec Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.6) Główny przedmiot działalności Miejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowy
Sekcja II: Przedmiot
II.1) Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1) Nazwa: Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. Numer referencyjny: U/PN/2021/05/2
II.1.2) Główny kod CPV 34121100 Autobusy transportu publicznego – EA12 – EA21 – CB41
II.1.3) Rodzaj zamówienia Dostawy
II.1.4) Krótki opis: Sukcesywne dostawy 16 sztuk autobusów z napędem hybrydowym wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego. Przedmiot zamówienia dzieli się na dwie części,zwane dalej „zadaniem nr 1” i zadaniem nr 2”: zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”, zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych , o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”.
II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6) Informacje o częściach To zamówienie podzielone jest na części: TAK Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.2) Opis
II.2.1) Nazwa: Sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 m do 12,15 m Część nr: 1- zadanie nr 1
II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV 34121400 Autobusy niskopodłogowe
II.2.3) Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL22B Sosnowiecki Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Siedziba Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. w Sosnowcu ul. Lenartowicza 73
II.2.4) Opis zamówienia: zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”. Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera dla zadania nr 1 załącznik nr 10.1 do SWZ – dotyczy autobusów H12.
II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Kryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno- eksploatacyjna autobusu / Waga: 11 Kryterium jakości – Nazwa: Termin realizacji zamówienia / Waga: 5 Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na cały autobus / Waga: 7 Cena – Waga: 77
II.2.6) Szacunkowa wartość
II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Okres w miesiącach: 11 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE
II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE
II.2.11) Informacje o opcjach Opcje: NIE
II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAK Numer identyfikacyjny projektu: WND-RPSL.04.05.01-24-0203/20 I WND-RPSL.04.05.01-24-0205/20 – środki pochodzą z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w P. K. M. Sp. z o. o.
II.2.14) Informacje dodatkowe Jeżeli Wykonawca w złożonej ofercie zobowiąże się dostarczyć zaoferowane autobusy w krótszym terminie, niż ten o którym mowa w sekcji II.2.7) wówczas termin wykonania zamówienia będzie zgodny z terminem, w którym Wykonawca zobowiązał się dostarczyć autobusy. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera rozdział XIV ust. 11 pkt 4 SWZ.
II.2) Opis
II.2.1) Nazwa: ukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metra Część nr: 2- zadanie nr 2
II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV 34121400 Autobusy niskopodłogowe
II.2.3) Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL22B Sosnowiecki Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Siedziba Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. w Sosnowcu ,ul. Lenartowicza 73.
II.2.4) Opis zamówienia: Zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”. Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 10.2 do SWZ – dotyczy autobusów H18.
II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Kryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno- eksploatacyjna autobusu / Waga: 11 Kryterium jakości – Nazwa: Termin realizacji zamówienia / Waga: 5 Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na cały autobus / Waga: 7 Cena – Waga: 77
II.2.6) Szacunkowa wartość
II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Okres w miesiącach: 11 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE
II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE
II.2.11) Informacje o opcjach Opcje: NIE
II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAK Numer identyfikacyjny projektu: WND-RPSL.04.05.01-24-0203/20 I WND-RPSL.04.05.01-24-0205/20 – środki pochodzą z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w P. K. M. Sp. z o. o.
II.2.14) Informacje dodatkowe Jeżeli Wykonawca w złożonej ofercie zobowiąże się dostarczyć zaoferowane autobusy w krótszym terminie, niż ten o którym mowa w sekcji II.2.7) wówczas termin wykonania zamówienia będzie zgodny z terminem, w którym Wykonawca zobowiązał się dostarczyć autobusy. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera rozdział XIV ust. 11 pkt 4 SWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1) Warunki udziału
III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków: PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE: 1. W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy: 1) dla zadania nr 1 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 1 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.1 do SWZ), 2) dla zadania nr 2 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 2 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.2 do SWZ). 2. W celu potwierdzenia, że w oferowanych przez Wykonawcę autobusach H12 oraz autobusach H18, udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (zwany dalej udziałem produktów) przekracza 50%, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą oświadczenie o % udziale produktów w oferowanych autobusach. Zamawiający zaleca złożenie tego oświadczenia na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, poprzez odpowiednie skreślenia sformułowania: „przekracza 50%*/nie przekracza 50%*”. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, z którego NIE będzie wynikało, że udział produktów przekracza 50%, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie przesłanki, o której mowa w sekcji III.I.3 ust. 3. Wykonawcy zobowiązani są złożyć przedmiotowe oświadczenie odpowiednio dla zadania dla którego składają ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2. 3. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje ofertę równoważną zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale I część E SWZ potwierdzające równoważność zaoferowanych autobusów H12 i (lub) H 18. 4. Jeżeli Wykonawca NIE złoży przedmiotowego środka dowodowego, o którym mowa ust. 2, lub złożony przedmiotowy środek dowodowy będzie NIEkompletny, Zamawiający wezwie Wykonawcę do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. 5. Wszystkie wymagane dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą opisano w rozdziale VIII część I SWZ.
III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W odniesieniu do warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający określa warunki zapewniające posiadanie przez Wykonawcę zdolności finansowej NIEzbędnej do realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym celu Zamawiający wymaga posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej lub środków finansowych w wysokości co najmniej: 1) dla zadania nr 1 – 11 000 000,00 PLN (słownie: jedenaście milionów złotych 00/100), 2) dla zadania nr 2 – 15 000 000,00 PLN (słownie:piętnaście milionów złotych). 2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej) złożył na wezwanie Zamawiającego : 1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotową informację odpowiednia do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2; 2) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentu, o którym mowa w pkt 1, Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W odniesieniu do warunku zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa warunek dotyczący doświadczenia umożliwiający Wykonawcy realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości – w odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga , aby Wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jednej dostawy fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych: – o napędzie hybrydowym w rozumieniu definicji przedstawionych w załącznikach nr 10.1 i 10.2 do SWZ, lub też – o napędzie spalinowym wspomaganym silnikiem elektrycznym, o wartości co najmniej: 1) dla zadania nr 1: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych), 2) dla zadania nr 2: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych). 2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust.1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej)złożył na wezwanie Zamawiającego: 1) wykaz dostaw – o których mowa w ust. 1- wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotowy wykaz odpowiednio do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2, (Zamawiający zaleca złożenie tego wykazu (dla każdego z zadań) na druku stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ); 2) dowody określające, czy dostawy, o których mowa w pkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. 3. Zamawiający informuje, że poza przesłankami wskazanymi w art. 226 ust.1 ustawy Pzp odrzuci ofertę, jeżeli w oferowanych autobusach H12 i (lub) H18 udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50% (zwany dalej udziałem produktów)– Zamawiający oceni ten warunek na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w sekcji III.1.1) ust. 2.
III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej t. j. za pomocą platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych (zwanej dalej: „platformą”) dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/ , pod którym znajduje się również instrukcja obsługi platformy. 2.Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej używanych do komunikowania się oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w rozdziale V SWZ. 3. Z przedmiotowego postępowania Wykonawca zostanie wykluczony, jeżeli zaistnieje co najmniej jedna z przesłanek wykluczenia wskazana w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje: I. Wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1) dla zad nr 1 – 130 000,00 PLN (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych), 2) dla zad. nr 2 – 190 000,00 PLN (słownie: sto dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i należy go utrzymać NIEprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą. 3. Jeżeli Wykonawca NIE wniesie wadium, lub wniesie w sposób NIEprawidłowy lub NIE utrzyma wadium NIEprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, jego oferta zostanie odrzucona. 4. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XI SWZ. II. Zabezpieczenie 1.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 1)dla zad. nr 1 w wysokości 2%, 2)dla zad. nr2 w wysokości 2%. 2.Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XVI SWZ.
III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić: 1) środki pochodzące z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie: 4.5 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie, poddziałanie: 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie- ZIT, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.- Etap I i III”, 2) środki własne Zamawiającego.
III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki: 1) w odniesieniu do wymagań postawionych w Rozdziale VII część I niniejszej SWZ, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3 ,tj. każdy z wykonawców musi złożyć: a) wraz z ofertą JEDZ, b) na wezwanie przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji VI.3) ust.1, 2)w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w sekcji III.1.3) ust. 1 (dotyczy danego zadania)- musi je spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji III.1.3) ust. 2, 3) powyższe i pozostałe wymagania określono w rozdziale VIII część II ust. 12 SWZ.
III.2) Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2) Warunki realizacji umowy: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do umownego prawa do odstąpienia od umowy, w przypadku NIEpodpisania umowy o dofinansowanie projektu, o którym mowa w sekcji III.1.7) pkt 1, z Instytucją Zarządzającą PRO WSL- szczegółowe informacje zawarto w załączniku nr 3 do SWZ – wzór umowy.
Sekcja IV: Procedura
IV.1) Opis
IV.1.1) Rodzaj procedury Procedura otwarta
IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: TAK
IV.2) Informacje administracyjne
IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału Data: 29/11/2021 Czas lokalny: 10:00
IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski
IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Oferta musi zachować ważność do: 25/02/2022
IV.2.7) Warunki otwarcia ofert Data: 29/11/2021 Czas lokalny: 10:30 Miejsce: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIE
VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych Akceptowane będą faktury elektroniczne Stosowane będą płatności elektroniczne
VI.3) Informacje dodatkowe: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie: a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, – sporządzonej NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, 2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 i 1072), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, NIEzależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, 3) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w JEDZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego – (dotyczy wykonawcy będącego osobą fizyczną), c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w ust 1 pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru, TAKiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku TAKiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1. 3. Dokument, o którym mowa w ust.2, powinien być wystawiony NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem. 4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, NIE wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub gdy dokumenty te NIE odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania NIE ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Przepis ust. 3 stosuje się. 5. Wszystkie wymagane dokumenty i ich formy wskazano w SWZ. 6. Informacje dotyczące udostępnienia zasobów opisano w rozdz. VIII część II ust. 13 SWZ. 7. Zamawiający informuje, ze udostępni dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do upływu terminu na ich wniesienie. 8.W związku z art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Pzp istnieją ograniczenia w stosowaniu przepisów rozporządzenia 2016/679. 9. Zamawiający zastrzega ,że może unieważnić przedmiotowe postępowanie, jeżeli środki publiczne (o których mowa w sekcji II.1.7) pkt 1), które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, NIE zostały mu przyznane.
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza Adres pocztowy: ul. Postępu 17 a Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-674 Państwo: Polska E-mail: [email protected] Tel.: +48 224587801 Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio
VI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Składanie odwołań , pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia: 1) środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, 2) środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego przedmiotowe postępowanie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców, 3) odwołanie przysługuje na: a) NIEzgodną z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy, b) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy, 4) odwołanie powinno zawierać informacje, o których mowa w art. 516 ustawy, 5) odwołanie wnosi się do Prezesa Izby (ul. Postępu 17a, 02- 676 Warszawa), 6) odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu 7) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, 8) odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na platformie, 9) odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, 10) odwołanie podlega rozpoznaniu, jeżeli: a) NIE zawiera braków formalnych, b) uiszczono wpis w wymaganej wysokości, 11) wpis uiszcza się najpóźniej do dnia upływu terminu do wniesienia odwołania, 12) Zamawiający przesyła NIEzwłocznie, NIE później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, zamieszcza ją również na platformie, wzywając wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego. 13) Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje; zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie; 14) Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowania odwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron, 15) Zamawiający informuje, iż szczegółowe uregulowanie środków ochrony prawnej zawarte jest w dziale IX ustawy.
VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza Adres pocztowy: ul. Postępu 17 a Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-674 Państwo: Polska E-mail: [email protected] Tel.: +48 224587800 Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 15/10/2021 × Linki bezpośrednie HTML PDF PDFS XML Zamknij Nagłówek u góry w menu po lewej stronie Bieżące wydanie Dz.U. S 204 2021 Następna aktualizacja: 21/10/2021 Kalendarz wydań Przeglądanie Możliwości biznesowe Według branż (CPV) Miejsce realizacji (NUTS) Miejsce realizacji (Mapa) Nabywca Wyszukiwanie Wyszukiwanie zaawansowane Zapytanie zaawansowane (pl) Zamówienia instytucji UE (pl) Kanały RSS Czym jest RSS? Mój TED Zaloguj się lub Zarejestruj się tutaj Ustawienia Podzbiory TED w formacie CSV Tablica wyników w zakresie zamówień publicznych Grupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym Królestwem Co nowego w witrynie? (pl) e-Certis Informacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE ESPD |
Komentarze