Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sosnowiec: Zakup autobusów hybrydowych

przetargi
30.10.2021 11:21
0 Komentarzy

gure class=”wp-block-table”>

Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:
      autobusy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ SP. Z O.O. W SOSNOWCU
41-200 SOSNOWIEC
TEOFILA LENARTOWICZA 73
Tel. 32 263 50 16
Fax. 32 292 74 45
E-mail [email protected]
WWW www.pkm.pl
Województwo śląskie
Powiat Sosnowiec
Treść zamówienia Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.

Oryginalna treść ogłoszenia

Opis zamówienia Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. Numer referencyjny: U/PN/2021/05/2Sukcesywne dostawy 16 sztuk autobusów z napędem hybrydowym wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego.Przedmiot zamówienia dzieli się na dwie części,zwane dalej „zadaniem nr 1” i zadaniem nr 2”:zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”,zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych , o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”.Sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 m do 12,15 m Część nr 1- zadanie nr 1 zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”. Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera dla zadania nr 1 załącznik nr 10.1 do SWZ – dotyczy autobusów H12. ukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metra Część nr 2- zadanie nr 2 Zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”. Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 10.2 do SWZ – dotyczy autobusów H18.
Specyfikacja https://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1634800715206
LINK do SIWZ http://platformazakupowa.pl/transakcja/524298
CPV 34.12.11.00, 34.12.14.00
Wymagania III.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE:1. W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy:1) dla zadania nr 1 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 1 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.1 do SWZ),2) dla zadania nr 2 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 2 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.2 do SWZ).2. W celu potwierdzenia, że w oferowanych przez Wykonawcę autobusach H12 oraz autobusach H18, udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (zwany dalej udziałem produktów) przekracza 50%, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą oświadczenie o % udziale produktów w oferowanych autobusach.Zamawiający zaleca złożenie tego oświadczenia na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, poprzez odpowiednie skreślenia sformułowania:„przekracza 50%*/nie przekracza 50%*”.Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, z którego NIE będzie wynikało, że udział produktów przekracza 50%, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie przesłanki, o której mowa w sekcji III.I.3 ust. 3.Wykonawcy zobowiązani są złożyć przedmiotowe oświadczenie odpowiednio dla zadania dla którego składają ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2.3. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje ofertę równoważną zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale I część E SWZ potwierdzające równoważność zaoferowanych autobusów H12 i (lub) H 18. 4. Jeżeli Wykonawca NIE złoży przedmiotowego środka dowodowego, o którym mowa ust. 2, lub złożony przedmiotowy środek dowodowy będzie NIEkompletny, Zamawiający wezwie Wykonawcę do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.5. Wszystkie wymagane dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą opisano w rozdziale VIII część I SWZ.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W odniesieniu do warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający określa warunki zapewniające posiadanie przez Wykonawcę zdolności finansowej NIEzbędnej do realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym celu Zamawiający wymaga posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej lub środków finansowych w wysokości co najmniej:1) dla zadania nr 1 – 11 000 000,00 PLN (słownie: jedenaście milionów złotych 00/100),2) dla zadania nr 2 – 15 000 000,00 PLN (słownie:piętnaście milionów złotych).2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej) złożył na wezwanie Zamawiającego :1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotową informację odpowiednia do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2;2) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentu, o którym mowa w pkt 1, Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W odniesieniu do warunku zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa warunek dotyczący doświadczenia umożliwiający Wykonawcy realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości – w odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga , aby Wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jednej dostawy fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych:- o napędzie hybrydowym w rozumieniu definicji przedstawionych w załącznikach nr 10.1 i 10.2 do SWZ,lub też- o napędzie spalinowym wspomaganym silnikiem elektrycznym,o wartości co najmniej:1) dla zadania nr 1: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych),2) dla zadania nr 2: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych).2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust.1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej)złożył na wezwanie Zamawiającego: 1) wykaz dostaw – o których mowa w ust. 1- wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotowy wykaz odpowiednio do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2, (Zamawiający zaleca złożenie tego wykazu (dla każdego z zadań) na druku stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ); 2) dowody określające, czy dostawy, o których mowa w pkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.3. Zamawiający informuje, że poza przesłankami wskazanymi w art. 226 ust.1 ustawy Pzp odrzuci ofertę, jeżeli w oferowanych autobusach H12 i (lub) H18 udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50% (zwany dalej udziałem produktów)– Zamawiający oceni ten warunek na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w sekcji III.1.1) ust. 2.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziałuWykaz i krótki opis zasad i kryteriów: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej t. j. za pomocą platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych (zwanej dalej: „platformą”) dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/, pod którym znajduje się również instrukcja obsługi platformy.2.Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej używanych do komunikowania się oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w rozdziale V SWZ.3. Z przedmiotowego postępowania Wykonawca zostanie wykluczony, jeżeli zaistnieje co najmniej jedna z przesłanek wykluczenia wskazana w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:I. Wadium:1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1) dla zad nr 1 – 130 000,00 PLN (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych),2) dla zad. nr 2 – 190 000,00 PLN (słownie: sto dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i należy go utrzymać NIEprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Jeżeli Wykonawca NIE wniesie wadium, lub wniesie w sposób NIEprawidłowy lub NIE utrzyma wadium NIEprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, jego oferta zostanie odrzucona.4. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XI SWZ.II. Zabezpieczenie1.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 1)dla zad. nr 1 w wysokości 2%, 2)dla zad. nr2 w wysokości 2%.2.Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XVI SWZ.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić:1) środki pochodzące z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie: 4.5 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie, poddziałanie: 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie- ZIT, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.- Etap I i III”,2) środki własne Zamawiającego.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki: 1) w odniesieniu do wymagań postawionych w Rozdziale VII część I niniejszej SWZ, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3 ,tj. każdy z wykonawców musi złożyć:a) wraz z ofertą JEDZ,b) na wezwanie przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji VI.3) ust.1,2)w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w sekcji III.1.3) ust. 1 (dotyczy danego zadania)- musi je spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji III.1.3) ust. 2,3) powyższe i pozostałe wymagania określono w rozdziale VIII część II ust. 12 SWZ.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do umownego prawa do odstąpienia od umowy, w przypadku NIEpodpisania umowy o dofinansowanie projektu, o którym mowa w sekcji III.1.7) pkt 1, z Instytucją Zarządzającą PRO WSL- szczegółowe informacje zawarto w załączniku nr 3 do SWZ – wzór umowy.
Osoba do kontaktu Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. 6442521816 ul. Lenartowicza 73 Sosnowiec 41-219 Edyta Gruchała +48 322635016 [email protected] +48 322927445 www.pkm.pl www.pkm.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres w miesiącach: 11
Miejsce i termin składania ofert

2021-11-29

Sposób składania ofert Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiec Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiec Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej Godzina: 10:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 25/02/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: TAK
Uwagi 2021/S 204-534325
Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektorowe
Dostawy
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/25/UE

Sekcja I: Podmiot zamawiający

I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.
Krajowy numer identyfikacyjny: 6442521816
Adres pocztowy: ul. Lenartowicza 73
Miejscowość: Sosnowiec
Kod NUTS:
PL22B Sosnowiecki
Kod pocztowy: 41-219
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Edyta Gruchała
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 322635016
Faks: +48 322927445
Adresy internetowe:
Główny adres:
www.pkm.pl
Adres profilu nabywcy:
www.pkm.pl

I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiec
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem:
https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiec
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.6) Główny przedmiot działalności
Miejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowy

Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:
Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.
Numer referencyjny: U/PN/2021/05/2

II.1.2) Główny kod CPV
34121100 Autobusy transportu publicznego
– EA12 – EA21 – CB41

II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy

II.1.4) Krótki opis:
Sukcesywne dostawy 16 sztuk autobusów z napędem hybrydowym wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego.
Przedmiot zamówienia dzieli się na dwie części,zwane dalej „zadaniem nr 1” i zadaniem nr 2”:
zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”,
zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych , o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”.

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: TAK
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części

II.2) Opis

II.2.1) Nazwa:
Sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 m do 12,15 m
Część nr: 1- zadanie nr 1

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
34121400 Autobusy niskopodłogowe

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL22B Sosnowiecki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Siedziba Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. w Sosnowcu ul. Lenartowicza 73

II.2.4) Opis zamówienia:
zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”.
Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera dla zadania nr 1 załącznik nr 10.1 do SWZ – dotyczy autobusów H12.

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno- eksploatacyjna autobusu / Waga: 11
Kryterium jakości – Nazwa: Termin realizacji zamówienia / Waga: 5
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na cały autobus / Waga: 7
Cena – Waga: 77

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w miesiącach: 11
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: NIE

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAK
Numer identyfikacyjny projektu:
WND-RPSL.04.05.01-24-0203/20 I WND-RPSL.04.05.01-24-0205/20 – środki pochodzą z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w P. K. M. Sp. z o. o.

II.2.14) Informacje dodatkowe
Jeżeli Wykonawca w złożonej ofercie zobowiąże się dostarczyć zaoferowane autobusy w krótszym terminie, niż ten o którym mowa w sekcji II.2.7) wówczas termin wykonania zamówienia będzie zgodny z terminem, w którym Wykonawca zobowiązał się dostarczyć autobusy. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera rozdział XIV ust. 11 pkt 4 SWZ.

II.2) Opis

II.2.1) Nazwa:
ukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metra
Część nr: 2- zadanie nr 2

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
34121400 Autobusy niskopodłogowe

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL22B Sosnowiecki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Siedziba Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. w Sosnowcu ,ul. Lenartowicza 73.

II.2.4) Opis zamówienia:
Zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”.
Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 10.2 do SWZ – dotyczy autobusów H18.

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno- eksploatacyjna autobusu / Waga: 11
Kryterium jakości – Nazwa: Termin realizacji zamówienia / Waga: 5
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na cały autobus / Waga: 7
Cena – Waga: 77

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w miesiącach: 11
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: NIE

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAK
Numer identyfikacyjny projektu:
WND-RPSL.04.05.01-24-0203/20 I WND-RPSL.04.05.01-24-0205/20 – środki pochodzą z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w P. K. M. Sp. z o. o.

II.2.14) Informacje dodatkowe
Jeżeli Wykonawca w złożonej ofercie zobowiąże się dostarczyć zaoferowane autobusy w krótszym terminie, niż ten o którym mowa w sekcji II.2.7) wówczas termin wykonania zamówienia będzie zgodny z terminem, w którym Wykonawca zobowiązał się dostarczyć autobusy. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera rozdział XIV ust. 11 pkt 4 SWZ.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE:
1. W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy:
1) dla zadania nr 1 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 1 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.1 do SWZ),
2) dla zadania nr 2 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 2 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.2 do SWZ).
2. W celu potwierdzenia, że w oferowanych przez Wykonawcę autobusach H12 oraz autobusach H18, udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (zwany dalej udziałem produktów) przekracza 50%, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą oświadczenie o % udziale produktów w oferowanych autobusach.
Zamawiający zaleca złożenie tego oświadczenia na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, poprzez odpowiednie skreślenia sformułowania:
„przekracza 50%*/nie przekracza 50%*”.
Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, z którego NIE będzie wynikało, że udział produktów przekracza 50%, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie przesłanki, o której mowa w sekcji III.I.3 ust. 3.
Wykonawcy zobowiązani są złożyć przedmiotowe oświadczenie odpowiednio dla zadania dla którego składają ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2.
3. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje ofertę równoważną zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale I część E SWZ potwierdzające równoważność zaoferowanych autobusów H12 i (lub) H 18.
4. Jeżeli Wykonawca NIE złoży przedmiotowego środka dowodowego, o którym mowa ust. 2, lub złożony przedmiotowy środek dowodowy będzie NIEkompletny, Zamawiający wezwie Wykonawcę do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5. Wszystkie wymagane dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą opisano w rozdziale VIII część I SWZ.

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. W odniesieniu do warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający określa warunki zapewniające posiadanie przez Wykonawcę zdolności finansowej NIEzbędnej do realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym celu Zamawiający wymaga posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej lub środków finansowych w wysokości co najmniej:
1) dla zadania nr 1 – 11 000 000,00 PLN (słownie: jedenaście milionów złotych 00/100),
2) dla zadania nr 2 – 15 000 000,00 PLN (słownie:piętnaście milionów złotych).
2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej) złożył na wezwanie Zamawiającego :
1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotową informację odpowiednia do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2;
2) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentu, o którym mowa w pkt 1, Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. W odniesieniu do warunku zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa warunek dotyczący doświadczenia umożliwiający Wykonawcy realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości – w odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga , aby Wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jednej dostawy fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych:
– o napędzie hybrydowym w rozumieniu definicji przedstawionych w załącznikach nr 10.1 i 10.2 do SWZ,
lub też
– o napędzie spalinowym wspomaganym silnikiem elektrycznym,
o wartości co najmniej:
1) dla zadania nr 1: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych),
2) dla zadania nr 2: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych).
2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust.1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej)złożył na wezwanie Zamawiającego:
1) wykaz dostaw – o których mowa w ust. 1- wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane,
Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotowy wykaz odpowiednio do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2, (Zamawiający zaleca złożenie tego wykazu (dla każdego z zadań) na druku stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ);
2) dowody określające, czy dostawy, o których mowa w pkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
3. Zamawiający informuje, że poza przesłankami wskazanymi w art. 226 ust.1 ustawy Pzp odrzuci ofertę, jeżeli w oferowanych autobusach H12 i (lub) H18 udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50% (zwany dalej udziałem produktów)– Zamawiający oceni ten warunek na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w sekcji III.1.1) ust. 2.

III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału
Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:
1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej t. j. za pomocą platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych (zwanej dalej: „platformą”) dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/
, pod którym znajduje się również instrukcja obsługi platformy.
2.Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej używanych do komunikowania się oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w rozdziale V SWZ.
3. Z przedmiotowego postępowania Wykonawca zostanie wykluczony, jeżeli zaistnieje co najmniej jedna z przesłanek wykluczenia wskazana w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.

III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:
I. Wadium:
1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:
1) dla zad nr 1 – 130 000,00 PLN (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych),
2) dla zad. nr 2 – 190 000,00 PLN (słownie: sto dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).
2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i należy go utrzymać NIEprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Jeżeli Wykonawca NIE wniesie wadium, lub wniesie w sposób NIEprawidłowy lub NIE utrzyma wadium NIEprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, jego oferta zostanie odrzucona.
4. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XI SWZ.
II. Zabezpieczenie
1.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1)dla zad. nr 1 w wysokości 2%,
2)dla zad. nr2 w wysokości 2%.
2.Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XVI SWZ.

III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić:
1) środki pochodzące z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie: 4.5 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie, poddziałanie: 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie- ZIT, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.- Etap I i III”,
2) środki własne Zamawiającego.

III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki:
1) w odniesieniu do wymagań postawionych w Rozdziale VII część I niniejszej SWZ, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3 ,tj. każdy z wykonawców musi złożyć:
a) wraz z ofertą JEDZ,
b) na wezwanie przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji VI.3) ust.1,
2)w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w sekcji III.1.3) ust. 1 (dotyczy danego zadania)- musi je spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji III.1.3) ust. 2,
3) powyższe i pozostałe wymagania określono w rozdziale VIII część II ust. 12 SWZ.

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do umownego prawa do odstąpienia od umowy, w przypadku NIEpodpisania umowy o dofinansowanie projektu, o którym mowa w sekcji III.1.7) pkt 1, z Instytucją Zarządzającą PRO WSL- szczegółowe informacje zawarto w załączniku nr 3 do SWZ – wzór umowy.

Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: TAK

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 29/11/2021
Czas lokalny: 10:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 25/02/2022

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 29/11/2021
Czas lokalny: 10:30
Miejsce:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIE

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne
Stosowane będą płatności elektroniczne

VI.3) Informacje dodatkowe:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
– sporządzonej NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 i 1072), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, NIEzależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
3) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w JEDZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego – (dotyczy wykonawcy będącego osobą fizyczną),
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w ust 1 pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru, TAKiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku TAKiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.
3. Dokument, o którym mowa w ust.2, powinien być wystawiony NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, NIE wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub gdy dokumenty te NIE odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania NIE ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Przepis ust. 3 stosuje się.
5. Wszystkie wymagane dokumenty i ich formy wskazano w SWZ.
6. Informacje dotyczące udostępnienia zasobów opisano w rozdz. VIII część II ust. 13 SWZ.
7. Zamawiający informuje, ze udostępni dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do upływu terminu na ich wniesienie.
8.W związku z art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Pzp istnieją ograniczenia w stosowaniu przepisów rozporządzenia 2016/679.
9. Zamawiający zastrzega ,że może unieważnić przedmiotowe postępowanie, jeżeli środki publiczne (o których mowa w sekcji II.1.7) pkt 1), które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, NIE zostały mu przyznane.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-674
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy:
www.uzp.gov.pl/kio

VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Składanie odwołań , pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:
1) środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy,
2) środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego przedmiotowe postępowanie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców,
3) odwołanie przysługuje na:
a) NIEzgodną z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy,
b) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy,
4) odwołanie powinno zawierać informacje, o których mowa w art. 516 ustawy,
5) odwołanie wnosi się do Prezesa Izby (ul. Postępu 17a, 02- 676 Warszawa),
6) odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu
7) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
8) odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na platformie,
9) odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia,
10) odwołanie podlega rozpoznaniu, jeżeli:
a) NIE zawiera braków formalnych,
b) uiszczono wpis w wymaganej wysokości,
11) wpis uiszcza się najpóźniej do dnia upływu terminu do wniesienia odwołania,
12) Zamawiający przesyła NIEzwłocznie, NIE później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, zamieszcza ją również na platformie, wzywając wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego.
13) Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje; zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie;
14) Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowania odwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron,
15) Zamawiający informuje, iż szczegółowe uregulowanie środków ochrony prawnej zawarte jest w dziale IX ustawy.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-674
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587800
Adres internetowy:
www.uzp.gov.pl/kio

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
15/10/2021
×
Linki bezpośrednie
HTML
PDF
PDFS
XML
Zamknij
Nagłówek u góry w menu po lewej stronie
Bieżące wydanie Dz.U. S
204
2021
Następna aktualizacja:
21/10/2021
Kalendarz wydań
Przeglądanie
Możliwości biznesowe
Według branż (CPV)
Miejsce realizacji (NUTS)
Miejsce realizacji (Mapa)
Nabywca
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie zaawansowane
Zapytanie zaawansowane
(pl)
Zamówienia instytucji UE
(pl)
Kanały RSS
Czym jest RSS?
Mój TED
Zaloguj się
lub
Zarejestruj się tutaj
Ustawienia
Podzbiory TED w formacie CSV
Tablica wyników w zakresie zamówień publicznych
Grupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym Królestwem
Co nowego w witrynie?
 
(pl)
e-Certis
Informacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE
ESPD

Komentarze