[size=75]Zdecydowanie więcej niepokoju. Już 10 lat temu, gdy ITS zaczął wygrywać przetargi (Michalczewski objął usługi przewozowe na 6 liniach) prawocniy zaczęli protestować i powstała umowa "na gębę", że MPK będzie obsługiwać przynajmniej 70% linii komunikacyjnych w Radomiu. [/size]
O, prosze jak to sie sprawy zalatwia... Umowy na gebe - po co jakies papiery, toz tu sami swoi.
[size=75]Gdyby w tej chwili Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu ogłośił przetarg na obsługę linii przez okres 10 lat (nie jak dotychczas na 3 lata) ITS złożyłby na pewno lepsza ofertę - podobną do warszawskiej.[/size]
No tragedia po prostu.
[size=75]Z finansami jest źle. Dopóki prezesem był witold Spoczyński, radomskie MPK przynosiło prawie milionowe zyski. Tymczasem po dwuletniej pracy prezesa Spchy jest już prawie 800 tys. zł. strat (notabene T. Socha wcześniej byl prezesem radomksiej Spółdzielni Mieszkaniowej "Starówka", gdzie nie otrzymał absolutorium, gdyż za jesgo prezesury spółdzielnia popadła w ponad dwumilionowe długi). [/size]
[size=100]No i przesuneli go do komunikacji, wiernego towarzysza[/size]
[size=75]Są bardzo nierentowne i MPK zastanawia się na likwidacją tychże. Dwie linie już zawieszono, a kursami pozostałych, których również jest coraz mniej, jeździ po kilka osób. Nie pomogły nawet praktyki monopolistyczne - zróżnicowanie cen biletów - niższe na trasach, na których MPK ma konkurencję i wyższe na tych, gdzie nie kursuję pojazdy innych przewoźników.[/size]
No prosze, sami przyznaja sie do praktyk monopolistycznych
BTW - u nas to takie praktyki stosuja wszystkie PKSy.
[size=75]MPK udziliła również pomocy Rada Miejska w Radomiu, zresztą w sposób niezgodny z prawem. [/size]
Tak - nie ma to jak komunalne przedsiebiorstwa komunikacyjne.