Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sochaczew i przetarg na kontrolerskie usługi 2020

infotrans
24.12.2019 07:30
0 Komentarzy

Zakład Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie poszukiwał firmy, która miała kontrolować bilety i nadzorować przestrzeganie porządku w autobusach komunikacji miejskiej.

Wybór konkretnej firmy miał nastąpić w drodze zapytania ofertowego. Do 4 grudnia ZKM czekał na oferty od wykonawców. Mimo, iż termin składania ofert upłynął, nie wiemy czy do zamawiającego wpłynęły jakiekolwiek propozycje. Możemy się jedynie domyślać, że nie, bowiem w dniu 11 grudnia ZKM poinformował o unieważnieniu postępowania. Przyczyn unieważnienia nie podano.

Dzień po unieważnieniu pojawiło się ponowne ogłoszenie o zapytaniu ofertowym. Jego treść jest identyczna jak poprzednio. Tym razem zamawiający czekał na oferty do dnia 20 grudnia, ale tez nie znamy wyniku tego postępowania.

Zewnętrzna firma ma świadczyć usługi przez cały przyszły rok.

Co planuje ZKM?

Kontrole mają być wykonywane w autobusach poruszających się zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy na terenie Sochaczewa i przyległych gmin w ramach zawartych porozumień międzygminnych. ZKM planuje, że kontrole będą przeprowadzane łącznie we wszystkie dni tygodnia, w godzinach kursowania autobusów, przez 6 godzin w dniu kontroli, na wszystkich liniach według uzgodnionego harmonogramu w ciągu minimum 12 wybranych dni miesiąca.

Minimalna liczba kontroli w pojazdach komunikacji miejskiej jaka ma być przeprowadzona w okresie miesiąca to 300. Kontrolerzy będą zobowiązani do potwierdzenia faktu przeprowadzenia danej kontroli u kierowcy autobusu, dokonując wpisu w kartę drogową.

ZKM chce, aby w razie stwierdzenia braku ważnego biletu albo dokumentu uprawniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, osoby kontrolujące wystawiły i ewentualnie pobrały opłatę dodatkową na powierzonym druku od zamawiającego. W razie stwierdzenia naruszenia przez osoby korzystające (lub chcące skorzystać) z pojazdu ZKM obowiązującego tam porządku, osoby kontrolujące powinny zwrócić im na tę okoliczność uwagę, a w razie niezastosowania się do poleceń – usunąć z pojazdu (lub nie dopuścić do przewozu), a w sytuacjach drastycznych – skorzystać z pomocy policji.

Zamawiający wymaga, aby kontrolerzy podczas kontroli posługiwali się identyfikatorami. Kontrole w autobusie powinny być prowadzone przez co najmniej dwóch kontrolerów równocześnie wspieranych przez samochód ZKM. Chodzi o osoby przeszkolone i predysponowane do wykonywania takich czynności, o schludnym wyglądzie i umundurowane. W czasie przeprowadzania kontroli powinny prezentować wysoki poziom kultury osobistej.

Komentarze