Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

GMV będzie utrzymywać Centralny System Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie

infotrans
08.01.2020 08:30
0 Komentarzy

ZDiTM Szczecin szukał firmy, która będzie utrzymywała Centralny System Zarządzania Komunikacją Miejską (CSZKM) w 2020 roku. Zaskoczenia nie było, bowiem do zamawiającego wpłynęła jedna oferta: od firmy GMV Innovating Solutions Sp. z o.o., którą ostatecznie ZDiTM zaakceptował. Oznacza to, że szczeciński system utrzymywany będzie przez jego dostawcę (GMV) – za cenę 3 075 000 PLN brutto.

Zakres zamówienia

Przedmiotem wskazanego zamówienia jest świadczenie usług serwisu (rozumianego jako utrzymanie w pełnej sprawności, konserwacji i konfiguracji) oraz rozwoju sprzętu i oprogramowania systemu CSZKM będącego w posiadaniu ZDiTM w Szczecinie. ZDiTM podzielił zadania dla GMV na dwie grupy: usługi standardowe i dodatkowe – dotyczące rozwoju oprogramowania. 

Te standardowe obejmują:

– utrzymanie funkcjonalności sprzętu i oprogramowania systemu, w tym usługi serwisu i utrzymania oprogramowania – usuwanie zarejestrowanych awarii, usterek lub awarii krytycznych,

– usługi serwisu i utrzymania sprzętu – tablic SDIP oraz urządzeń pokładowych,

– utrzymanie sprawnej łączności GSM (z wyłączeniem samych kart SIM) – utrzymanie sprawności kart SIM oraz usługi bezprzewodowej transmisji danych i prywatnej sieci APN leży w gestii zamawiającego.

Z kolei do usług dodatkowych dotyczących rozwoju oprogramowania, ZDiTM zaliczył:

– usługi rozwoju i wsparcia świadczone na prośbę zamawiającego, zgodnie z dodatkowym, pisemnym zleceniem złożonym przez ZDiTM. W takiej sytuacji wykonawca przedstawi zamawiającemu do akceptacji oszacowany nakład pracy i wyrażony w liczbie roboczogodzin niezbędnych na wykonanie zlecenia.

GMV zobowiązane będzie ponadto, do utrzymywania dyspozycyjności i dozoru technicznego oraz podejmowania wszelkich czynności zapewniających utrzymanie w pełnej sprawności technicznej oprogramowania oraz sprzętu systemu CSZKM. GMV ma zapewnić usługę telefonicznego wsparcia serwisowego czynną 24h/dobę do usuwania awarii krytycznych (czyli takich, które uniemożliwiają świadczenie ZDiTM podstawowych usług) w oprogramowaniu CSZKM.

Utrzymanie tablic i biletomatów

W zakresie tablic SDIP i biletomatów, obowiązkiem GMV jest dbanie o jednoznaczne i czytelne wyświetlenie wszystkich sygnałów świetlnych i komunikatów na tablicach oraz poprawne działanie biletomatów, poprzez bieżące naprawy usterek zgłaszane przez ZDiTM za pośrednictwem dedykowanego serwisu internetowego. Ponadto, wykonawca, na żądanie zamawiającego, jest zobowiązany do wyprodukowania i wymiany wyklejek na tablicy TIPT/TIPA w przypadku, gdy dojdzie do zmiany nazwy przystanku, bądź w razie ich uszkodzenia. Projekt wyklejki musi być uzgodniony z zamawiającym. Dla tablic i biletomatów wykorzystujących łączność GSM, ZDiTM będzie odpowiadać jedynie za utrzymanie w pełnej sprawności kart SIM oraz ich aktywację. Utrzymanie urządzeń (w tym modemów, anten itp.) ma leżeć po stronie GMV.

Komentarze