Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bój o oświęcimski SDIP i biletomaty: Sprint, Mera, MWM i mpT

infotrans
17.05.2020 11:00
0 Komentarzy

Czterech oferentów stanęło do przetargu na zamontowanie w Oświęcimiu 11 elektronicznych tablic informujących pasażerów komunikacji miejskiej o kursowaniu autobusów, a także trzech biletomatów – podał w piątek, 15 maja, oświęcimski magistrat.

Miasto Oświęcim jest bliskie zakupu tablic informacji pasażerskiej i biletomatów. Przypomnijmy, że urzędnicy podzielili zamówienie na dwie części z czego:

  • część 1 – to dostawa z rozmieszczeniem i instalacją tablic informacji pasażerskiej wraz z opracowaniem niezbędnej w tym zakresie dokumentacji,

  • część 2 – to dostawa z rozmieszczeniem biletomatów wraz z opracowaniem niezbędnej w tym zakresie dokumentacji.

W dniu 15 maja do miasta wpłynęły trzy oferty od wykonawców, którzy wyrazili chęć dostarczenia tablic i również trzy oferty – na dostawę biletomatów. Są to:

  • Sprint S.A. – część 1 – 1 485 701,40 PLN, część 2 – 970 128,96 PLN,

  • Mera Systemy – tylko część 2 – 437 388,00 PLN,

  • MWM sp. z o.o. sp.k. – tylko część 1 – 924 950,00 PLN,

  • mpTechnology sp. z o.o. – część 1 – 937 875,00 PLN, część 2 – 498 150,00 PLN.

Podczas otwarcia ofert zamawiający podał, że na sfinansowanie części 1 zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 1 050 000,00 PLN, a w przypadku części 2 – 560 000,00 PLN. Oznacza to, że najbliżej dostawy tablic informacji pasażerskiej jest MWM, a największe szanse na dostawę biletomatów ma Mera Systemy. Wszystkie firmy zaoferowały gwarancję i rękojmię na wykonane zamówienie w okresie 48 miesięcy. Oba zadania mają zostać zrealizowane do 30 czerwca 2021 roku.

Lato 2021

Rzecznik oświęcimskiego magistratu Katarzyna Kwiecień poinformowała, że samorząd chciałyby, aby ułatwienia dla pasażerów zostały umieszczone na przystankach miejskich do lata 2021 r. „Chcemy, aby pierwsze cztery tablice oraz jeden biletomat stanęły przy głównej ulicy – Dąbrowskiego – do końca br.” – powiedziała.

Jak dodała, dotychczas w mieście nie było takich udogodnień dla pasażerów.

Tablice miałyby zostać zainstalowane na przystankach w głównych ulicach, m.in. na Starym Mieście, na osiedlu Chemików, przy stacji PKP. Biletomaty staną m.in. na starówce oraz przy dworcu kolejowym.

Unijny projekt

Zakup i montaż tablic oraz biletomatów to element wspólnego programu samorządu oraz komunalnego Miejskiego Zakładu Komunikacji, na który partnerzy otrzymali 3,4 mln zł z funduszy UE. Całość przedsięwzięcia zamknie się kwotą 4,7 mln zł.

MZK z tych pieniędzy zakupiło już autobus o napędzie elektrycznym. Do floty przewoźnika dołączy on przed końcem br.

Na ekrany informacji pasażerskiej i biletomaty otrzymało 1,2 mln zł z funduszy UE.

Katarzyna Kwiecień przypomniała, że MZK w br. sfinalizowało już zakup 19 niskopodłogowych autobusów oraz niewielkiego busa. Siedem z nich ma napęd hybrydowy. Pozostałe są napędzane silnikami spalinowymi, które spełniają normy czystości spalin Euro6. Realizacja umowy zakupowej trwała 2 lata. Inwestycja kosztowała 21 mln zł. MZK pozyskał na zakup autobusów blisko 18 mln zł z funduszy unijnych. Resztę wyłożył z własnych pieniędzy.

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu przewozi rocznie blisko 100 tys. osób. Dysponuje 48 autobusami, które rocznie pokonują 2,4 mln km. (PAP)

Zakres zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa z rozmieszczeniem montażem i instalacją fabrycznie nowych 11 sztuk elektronicznych tablic informacji pasażerskiej oraz 3 sztuk biletomatów wraz z dostawą materiałów montażowych i instalacyjnych koniecznych do montażu i oprogramowaniem niezbędnym do integracji z posiadanym przez zamawiającego systemem w celu uruchomienia urządzeń oraz uprzednie opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej w zakresie właściwym przedmiotowi zamówienia.

W zakres zamówienia wchodzi również konfiguracja i uruchomienie urządzeń oraz integracja tablic elektronicznych z posiadanym przez MZK systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą firmy PIXEL sp. z o.o. z Bydgoszczy wraz z wykonaniem wszelkich koniecznych w tym zakresie procedur. Ponadto, wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić niezbędne prace budowlane, podłączyć tablice i biletomaty do sieci elektroenergetycznej i uruchomić je zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową.

Zamówienie ma być zrealizowane w dwóch turach.

  • Tura 1 musi zostać zrealizowana do dnia 31 grudnia 2020 roku i obejmuje ona opracowanie dokumentacji w zakresie niezbędnym do uzyskania wymaganych prawem pozwoleń oraz prawidłowej realizacji prac koniecznych w ramach całości przedmiotu zamówienia – oddzielnie dla każdej części zamówienia, a także – wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie ul. Dąbrowskiego, tj.:

– część 1 zamówienia: dostawa i montaż czterech sztuk tablic elektronicznych wraz z ich podłączeniem do sieci elektroenergetycznej i dostawą konstrukcji wsporczych oraz wykonaniem prac i robót montażowych i instalacyjnych na przystankach autobusowych lokalizowanych przy ul. Dąbrowskiego wraz z ich konfiguracją i uruchomieniem oraz integrację z już posiadanym systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą,

– część 2 zamówienia: dostawa i montaż lokalizowanych przy ul. Dąbrowskiego, dwóch sztuk stacjonarnych automatów biletowych wraz z ich podłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz wykonaniem prac i robót montażowych i instalacyjnych, a także uruchomieniem.

  • Tura 2 z kolei musi zostać zrealizowana do końca czerwca 2021 roku i obejmuje realizację przedmiotu zamówienia w zakresie pozostałym względem tury 1 tj.:

– część 1 zamówienia: dostawa i montaż 7 sztuk tablic elektronicznych wraz z ich podłączeniem do sieci elektroenergetycznej i dostawą konstrukcji wsporczych oraz wykonaniem prac i robót montażowych i instalacyjnych na przystankach autobusowych lokalizowanych przy ul. Powstańców Śląskich, Leszczyńskiej, Śniadeckiego, Słowackiego wraz z ich konfiguracją i uruchomieniem oraz integrację z posiadanym MZK systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą,

– część 2 zamówienia: dostawa i montaż jednego stacjonarnego automatu biletowego wraz z jego podłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz wykonaniem prac i robót montażowych i instalacyjnych oraz uruchomieniem na przystanku autobusowym zlokalizowanym przy ul. Powstańców Śląskich.

Komentarze