Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Słubicach operator bez zmian. TRANSHAND

infobus
17.04.2020 12:00
0 Komentarzy

W Słubicach nie dojdzie do zmiany operatora komunikacji miejskiej. Miasto zdecydowało, że przez kolejne cztery lata dalej przewozy będzie zapewniała lokalna firma TRANSHAND.

Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług przewozu regularnego w ramach publicznego transportu zbiorowego, na liniach komunikacji miejskiej w granicach administracyjnych gminy Słubice, w wielkości średnio 79 200 wkm w wymiarze kolejnych 12 miesięcy, a w całym okresie trwania umowy 48 miesięcy, łącznie w liczbie 316 800 wozokilometrów (+- 10 % wzkm).

Usługi świadczone będą w okresie od 1 maja 2020 r. do 30 kwietnia 2024 r., na liniach komunikacyjnych nr 1- 7. W okresie realizacji umowy, gdy wynikać to będzie ze zmian organizacji ruchu lub z uzasadnionych potrzeb przewozowych zamawiający ma prawo do zmiany obowiązujących rozkładów jazdy w zakresie liczby kursów, oraz do zmiany trasy linii komunikacyjnej.

Słubice postawiły na kontrakt netto. Dochód z biletów stanowi przychód wykonawcy. Ten dodatkowo we własnym zakresie emituje i sprzedaje bilety na usługi objęte umową. Jest zobowiązany ponadto do zapewnienia, w pojazdach wykonujących przewozy, ciągłej sprzedaży biletów jednorazowych.

Operator musi zatrudniać wszystkich kierowców na podstawie umów o pracę oraz dysponować przynajmniej czterema autobusami. Przynajmniej jeden z nich musi spełniać normę Euro 4 oraz być niskopodłogowy. Premiowane są jednak autobusy spełniające normę Euro 5.

11 marca minął termin składania ofert. W Słubicach na czteroletnie dopłaty do komunikacji zaplanowano 2 035 994,40 zł brutto. To oznacza, że założono dotowanie w wysokości 5,95 zł netto do każdego wzkm. Dwie z trzech ofert zmieściły się w tych szacunkach.

Najtańszą przedstawił obecny operator, a więc słubicka firma TRANSHAND. Za całość proponowała 1 679 040 zł brutto. To dało stawkę dopłaty w wysokości 4,91 zł/wzkm netto. Droższą ofertę przedstawiła firma Kurkowska z Kwaśniowa Górnego. Ta propozycja wyniosła 2 018 016 zł brutto, co dawało stawkę dopłaty 5,90 zł netto do każdego wzkm. Jako jedyny w słubickim budżecie nie zmieścił się Markpol z Mielca. Ta oferta opiewała 2 141 568 zł brutto, a więc 6,26 zł/wzkm netto.

Wszyscy oferenci zaproponowali autobusy spełniające normę Euro 5. W tej sytuacji decydujące znaczenie miała cena. A ta od początku była atutem TRANSHAND-u. Wczoraj, 16 kwietnia zwycięstwo słubickiego przewoźnika stało się faktem. To oznacza, że miasto nie zmieni operatora i przez kolejna lata będzie współpracować z TRANSHAND-em.

Komentarze