Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TLT Tychy czekają na elektrobusy od Solarisa

infobus
21.04.2020 13:00
0 Komentarzy

Tyskie Linie Trolejbusowe oczekują na swoje pierwsze elektrobusy. Te dostarczy im Solaris. Wydaje się, że do dostawy już niewiele zostało. I to mimo trudnego czasu, który wszystkim wiele powywracał.

Przypomnijmy, że to mówimy o bliskim finale kontraktu z końca czerwca 2019 r. TLT podpisało wtedy z Solarisem umowę na dostawę dwóch elektrobusów klasy MAXI oraz ładowarek do nich. Kontrakt opiewa na 5 658 000 PLN brutto. Dało to zatem średnią cenę jednostkową za Nowego Urbino 12 electric z pakietem do ładowania w wysokości 2 300 000 PLN netto.

Zgodnie z umową pojemność każdego pojazdu określono na min. 80 pasażerów. Dla co najmniej 24 osób mają się znaleźć fotele. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1160 mm.

W zakresie napędu tyski przewoźnik skupił się na opisie minimalnych parametrów ruchowych. Autobus ma być napędzany jednym lub dwoma silnikami trakcyjnymi o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, w którym znajduje się minimum 70 pasażerów, zmiany prędkości od 0 do 70 km/h w czasie max 35 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie max 15 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie max 6 sekund.

Tyskie „elektryki” mają posiadać baterie lub superkondensatory o pojemności min. 200 kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie przez autobus po trzyletniej eksploatacji w warunkach SORT2 co najmniej 90 km na jednym ładowaniu. Pojazdy mają być przystosowane do wolnego ładowania poprzez złącze plug-in oraz szybkiego za pomocą pantografu odwróconego.

Dodatkowo Solaris uruchomi i przekaże TLT dwie ładowarki- jedną mobilną do wolnego ładowania oraz szybką z pantografem odwróconym. Termin realizacji całego zamówienia określono na 12 miesięcy od podpisania umowy. Ale jak widać wszystko wskazuje na to, że mimo trudnego okresu wszystko może być gotowe przed czasem. Trzymamy kciuki.

Komentarze