Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczne Solarisy dla MZK Konin. Nowe barwy

infobus
22.04.2020 15:00
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Koninie czeka pod względem taborowym ciekawy rok. Spółka wymieni 1/4 swojego taboru. Wszystkie nowe nabytki dostarczy MZK Solaris. Wygląda na to, że na pierwszy rzut pójdą elektrobusy.

Łącznie w tym roku konińskie MZK na podstawie trzech umów wzbogaci się o 13 nowych autobusów. Wszystkie będą konstrukcjami nisko- lub zeromisyjnymi produkcji Solarisa. Za łączną cenę 12 300 000 PLN brutto spółka kupi sześć hybrydowych „jamników”- cztery „dwunastki” i dwa przegubowce.

Kolejny kontrakt opiewa 16 199 100 PLN brutto. Za tą sumę Solaris przekaże MZK sześć elektrycznych Urbino 12 oraz ładowarki plug-in do nich. Na samym końcu mamy „rodzynka”. To siódmy bateryjny „jamnik”, którego Solaris dostarczy do Konina w wakacje. Jego cena to 2 686 320 PLN brutto.

Autobusy ze wszystkich kontraktów będą objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową. Wygląda na to, że na pierwszy rzut pójdą elektrobusy.

Jest jak miało być
Zgodnie z oczekiwaniami MZK elektryczne nU12e dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każdy musi umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Min. siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Znając jednak Solarisa jest ich więcej. Na pokład można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE. Krótko mówiąc pakiet polski standard.

Elektryczne Urbino 12 dla Konina wyposażono w sterowanie impulsowe firmy Medcom. Solaris zastosował oś elektryczną ZF AVE130. Zabudowano w niej dwa asynchroniczne silniki trakcyjne, każdy o mocy 125 kW. Wysoka moc i doskonałe przyspieszenie gwarantowane. Producent z Bolechowa wyposażył każdy elektrobus w baterie Solaris High Energy, które mogą zmagazynować prąd prawdopodobnie o pojemności 208 kWh.

Koniński standard i nowe szaty
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają uchylne okna. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Pasażerowie mogą podładować urządzenia mobilne dzięki obecności trzech ładowarek USB. Na pokładzie każdego „elektryka” zamontowano bilatomat i monitoring Pixela.

W takim przypadku SIP to również dzieło bydgoskiego producenta. Każdy elektrobus jest wyposażony w trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne . A wnętrze? Tutaj znajdujemy jedną tablicę LCD. Zastosowano monitor XID 230, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Na tą chwilę nie wiemy jaki autokomputer steruje całością, choć mamy swój typ.

Koniński bateryjny Solaris wyróżnia się nowym malowaniem. Prócz dotychczasowych barw, czyli bieli i czerwieni pojawił się także szary, który dodaje świeżości tej malaturze.

Komentarze