Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Irizar coraz mocniejszy we Francji. Elektrycznie

infobus
27.04.2020 08:00
0 Komentarzy

Hiszpański Irizar pomaga Orleanowi w przejściu na w pełnielektryczny system transportu publicznego.

W kwietniu Irizat zawarł z Orleans Métropole umową na dostawę29 szt. standardowych autobusów elektrycznych w wersji BRT – ie tram.

Ten nowy kontrakt umacnia elektryczną obecność Irizara weFrancji, gdzie w ubiegłym roku utworzono trzy projekty BRT:

  • w Amiens,

  • Aix-en-Provence

  • i Bayonne.

Oprócz tego po ulicach Marsylii i Hawru również jedząautobusy elektryczne Irizar w klasycznej wersji ie bus.

Pełen serwis

Zakupione przez Orlean elektrobusy mają 12 metrów długości izasięg 220 km. Wyposażone są w technologię opracowaną przez Irizar Group wdziedzinie elektroniki, komunikacji oraz głównych komponentów i systemów. Zainstalowanew nich akumulatory posiadają również zastrzeżone technologie i spełniająnajnowsze europejskie zasady bezpieczeństwa elektrycznego, termicznego imechanicznego: R100.v2, R10.v5 i UN38.3.

Aby zoptymalizować eksploatację pojazdów, w tym przypadkuprzez operatora Keolis Métropole Orléans, Irizar zapewnia też obsługę posprzedażną– realizowaną przez ekspertów technicznych firmy i miejscowych pracowników, coprzyczynia się do wzrostu zatrudnienia w regionie.

Najnowszy e-zakup jest częścią strategii Orleanu w zakresiekonwersji taboru autobusowego. Metropolia chce przejść na zakupy tylko w pełnielektrycznych pojazdów już w 2025 r.

Dostawa pierwszych jednostek ie tram planowana jest napołowę 2021 r.

Transformacja energetyczna

Irizar nie tylko poprzez sprzedaż zeroemisyjnych pojazdów starasię przyczynić do transformacji energetycznej. Firma zainwestowała w największąfarmę fotowoltaiczną w Kraju Basków, aby wykorzystać wytwarzaną przez siebieenergię do produkcji autobusów elektrycznych, minimalizując w ten sposób negatywnywpływ na środowisko.

Hiszpanie zapewniają również drugie życie zużytym wautobusach akumulatorom. Pod koniec ich cyklu życia, wykorzystują je jakoelementów składowy ładowarek do pojazdów elektrycznych na stacjach paliw.

Komentarze