Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdynia przebuduje kolejne przystanki. I doda SDIP

infotrans
17.06.2020 16:30
0 Komentarzy

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni właśnie ogłosił przetarg na przebudowę 11 zatok autobusowych.

Każda z nich zostanie wyposażona m.in. w tablicę informacji pasażerskiej.  Modernizację przejdą wybrane przystanki w Chyloni, Leszczynkach, Obłużu oraz Śródmieściu.  Koszt realizacji tej inwestycji to prawie 7,5 miliona złotych.

Przetarg na modernizację zatok przystankowych został podzielony na cztery części. Dzięki temu np. czterej różni wykonawcy będą mogli równolegle prowadzić działania w różnych lokalizacjach. Na oferty wykonawców ZDiZ czeka do 1 lipca br. do godziny 10:00.

Unijne wsparcie

W ubiegłym roku ZDiZ Gdynia przeprowadził modernizację 19 zatok autobusowych oraz zbudował 29 elektronicznych tablic przystankowych na terenie całego miasta. Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia”.

W tym roku planowana jest przebudowa kolejnych, najbardziej wyeksploatowanych 11 zatok, które zostały wytypowane po konsultacjach z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Również tegoroczna inwestycja zostanie zrealizowana w ramach wspomnianego wyżej projektu, współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

– Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z naszych autobusów niskoemisyjnych i trolejbusów. Dlatego też w ramach modernizacji zadbamy nie tylko o równe nawierzchnie, płyty fakturowane, ale też o tablice informacji pasażerskiej. Dzięki nim pasażerowie mogą lepiej organizować swój czas w trakcie podróży – podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Jaka modernizacja?

Zatoki zyskają nową, wytrzymałą nawierzchnię betonową o specjalnej prawie 1- metrowej konstrukcji. Nawierzchnia ta ma za zadanie wytrzymać nie tylko ciężar autobusu, ale poprawić komfort jazdy pasażerów. W ramach prac krawędzie przystanków będą miały zamontowane specjalne półokrągłe krawężniki. To ułatwi kierowcom maksymalny i bezpieczny podjazd do krawędzi chodnika. Kolejnym nowym elementem, który zaplanowano w ramach modernizacji, są specjalne płyty funkcyjne montowane pomiędzy standardowymi płytami.

To ważne udogodnienie dla osób niewidomych i niedowidzących. Przebudowa zatok prowadzona będzie zgodnie ze obowiązującymi standardami dostępności dla miasta Gdyni.

– W miejskiej infrastrukturze pojawia się coraz więcej elementów technologicznych i informatycznych, które ułatwiają mieszkańcom codzienne funkcjonowanie. Dlatego też chcemy doposażyć modernizowane zatoki w znane już mieszkańcom tablice informacji pasażerskiej. Działają one w ścisłym powiązaniu z naszym systemem TRISTAR. Dzięki nim pasażerowie otrzymują bieżącą informację za ile minut odjedzie pojazd oraz ważne komunikaty – tłumaczy Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim ZDiZ.

Łącznie ma zostać zainstalowanych 12 tablic informacji pasażerskiej. Oznacza to, że każda zmodernizowana zatoka będzie miała swoją tablicę. Dodatkowa tablica ma być umieszczona na przebudowanym wcześniej przystanku o nazwie Kilińskiego 01/ ul. Władysława IV, kierunek Gdynia Dworzec Główny PKP.

Komentarze