Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mediolan wraca do życia. Z nowymi Trollino 18

infobus
12.05.2020 12:00
0 Komentarzy

W ramach wychodzenia z epidemii, Mediolan ponownie uruchomiłswój transport publiczny i już patrzy w przyszłość. 4 maja na liniach nr 90/91 AziendaTrasporti Milanesi pojawiło się osiem nowych trolejbusów Solaris Trollino 18.

To pierwsze egzemplarze, które zostały wypuszczone na linie –po wcześniejszych, kilkutygodniowych testach drogowych, co wynikało z faktu, że są to pierwsze nT18 we Włoszech.

Teraz ATM odbiera z Bolechowakolejne pojazdy, które sukcesywnie będą włączane są do normalnej eksploatacji. Doczerwca Włosi wzbogacą się łącznie o 30 trolejbusów klasy MEGA, a zawarta umowa ramowa przewiduje możliwość rozszerzeniakontraktu do łącznie 80 egzemplarzy (czyli 50 szt. może zostać domówione).

Najwyższa półka

Nowe trolejbusy Soalris Trollino 18 w barwach ATM Mediolan sąwyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne poprawiająca komfort, dostępnośćoraz bezpieczeństwo -czyli nowy system monitoringu w czasie rzeczywistym połączonyna stałe z centralą ATM. Do tego kierowcy otrzymali bardziej zamknięte kabiny,specjalnie zaprojektowane, aby powstrzymać ewentualnych agresorów. Teraz – przyCOVID-19 – mają jeszcze dodatkowy plus w postaci lepszego odseparowaniakierowcy od pasażerów.

-„Opracowując specyfikacje techniczne, zawsze bierzemy poduwagę wcześniejsze doświadczenie i to zarówno od kierowców, jak i od innychprzewoźników – mówi Manlio Rodio z Azienda Trasporti Milanesi. -„Rozważamyrównież innowacje technologiczne dostępne na rynku, aby stale poprawiaćwydajność, komfort i design. Kilka przykładów? W nowym modelu dostarczyliśmyosiem gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych; mamy diody LED (wewnętrzne,zewnętrzne i pod drzwiami) oraz system klimatyzacji Konvekta, który pracuje nawetpodczas przerw w zasilaniu „.

Trolejbusowe serce

Zdaniem ATM jednak najważniejszą cechą Trollino 18 jesttechnologia IMC, In-Motion-Charging, która pozwala na minimum 15 km autonomicznejjazdy „bez sieci”. Do tego dochodzi możliwość odzyskania energii hamowania i oszczędnośćenergii na poziomie 15-20% w porównaniu ze starymi modelami. Moduł zasilania, sterowaniai IMC dostarczyła firma Kiepe Electric.

Nominalna pojemność przegubowych trolejbusów to 130 miejsc zwózkiem inwalidzkim.

Przy okazji zobaczcie na zdjęciach, jak Włosi mają oznaczeniana zachowanie dystansu w autobusach.

Na koniec przypomnijmy, że Mediolan to najważniejszy punktdla Solarisa na mapie Włoch. Po dostarczeniu w latach 2014–2015 aż 125autobusów Urbino 12 z silnikami diesla, polska spółka zrealizowała kontrakt na 30elektrobusów Urbino 12 electric (z opcją do rozszerzania tego zamówienia do 250szt.) i teraz kontynuuje dostawy 30 trolejbusów Trollino 18. Niezłe wejście.

Komentarze