Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ełk zasmakował w hybrydach. Jeszcze dwie!

infobus
13.05.2020 14:00
0 Komentarzy

13 maja Ełk ogłosił przetarg na zakup dwóch autobusówmiejskich z napędem hybrydowym klasy MAXI.

Ich dostawa zostanie zrealizowana w ramach unijnego projektu”Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w mieście Ełk – III etap”.

Trzy hybrydy już są

Przypomnijmy, że w grudniu 2019 r. Ełk odebrał trzy spośródsześciu zamówionych autobusów hybrydowych Volvo 7900 Hybrid. Pozostałe trzyautobusy, zgodnie z umową, zostaną dostarczone miastu w 2020 roku. Wszystkie niskoemisyjnepojazdy zostały wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.

Teraz Ełk wraca do hybrydowych zakupów i chce nabyćniskopodłogowe pojazdy klasy MAXI, nie używane do prezentacji lub celów demonstracyjnychw terminie od 1 do 30 września 2021 r. Czyli jest sporo czasu. Znamy tez budżetmiasta. To 3 400 000 PLN netto, czyli na jeden pojazd przypada1 700 000 PLN netto.

Przypomnijmy, że poprzedni hybrydowy kontrakt opiewał na sumę11 431 620 PLN brutto 9 294 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę jednegoełckiego autobusu Volvo 7900 Hybrid na poziomie 1 549 000 PLN netto.

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są takżepodobne, jak ostatnio. To:

  • Parametry techniczno-eksploatacyjne / Waga: 29

  • Gwarancja / Waga: 11

  • Cena / Waga: 60

Przetargowe wymagania

Oferenci, aby otrzymać kontrakt od Ełku muszą spełnić kilka wymagań.Wśród warunków finansowych to posiadanie środków lub zdolności kredytowej wwysokości min. 1 700 000,00 PLN w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przedupływem terminu składania ofert. Co do doświadczenia mamy wymóg wykazania się wciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jednejdostawy autobusów/autobusu, a wartość tej dostawy nie była mniejsza niż 1 700000 PLN brutto.

O tym, kto podejdzie do najnowszego zamawiania i czy Volvobędzie kontynuowało swoją dobrę, ełcką passę dowiemy się najszybciej 23czerwca, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Ełcki standard

Zakładamy, że nowe hybrydy będą miały zbliżony poziomwyposażenia, jak najnowsze Volvo 7900 Hybrid w barwach MZK Ełk. Przypomnijmy,że może nimi podróżować 95 pasażerów, w tym 30 osób na miejscach siedzących –fotelach Ster 8MV. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście napokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzemwejściom w układzie 2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Isaf w niecoodświeżonej na życzenie producenta wersji. Posiadają one napęd elektryczny,dzięki czemu za sprawą takiego detalu mają być zauważalne pewne oszczędności wzużyciu oleju napędowego.

Pod maska mamy silnik spalinowy D5K o mocy 176 kW plus asynchronicznysilnik trakcyjny I-SAM o mocy 120 kW. Obie jednostki zblokowano ze zautomatyzowanąskrzynią biegów Volvo I-Shift.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, a za SIP odpowiadabydgoski Pixel. Spodziewamy się podobnej kompletacji w najnowszych pojazdach,które dotrą do Ełku w przyszłym roku.

Komentarze