Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polskie lotnicze inwestycje zagrożone … przez Unię

infoair
23.12.2018 10:00
0 Komentarzy

Jak czytamy w piątkowej „Rz” komitet zajmujący sięnowymi regulacjami przyjął dokument, który narzuca agencjom kontroli ruchulotniczego zwiększenie efektywności poprzez cięcie kosztów o 4,1 proc. w latach2020-2024.

„Dla nas to nie do przyjęcia, bo oznacza niższy wzrostprzychodów z rosnącego ruchu lotniczego w Polsce i nad Polską – mówi p.o. prezesaPolskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusz Janiszewski” – czytamy.

Według Janiszewskiego PAŻP dużo inwestuje i „musi robićto nadal”. Jak dodał, dzięki modernizacji opóźnienia samolotów latającychnad Polską były tego lata najmniejsze w Europie.

Jego zdaniem „dokument przyjęty w obecnym kształcie, zobowiązkiem 4.1 proc. redukcji kosztów, oznacza dla PAŻP znacznie wolniejszy, aw skrajnym przypadku nawet wstrzymany wzrost przychodów przy nieustannierosnącym ruchu lotniczym”.

Z kolei Mikołaj Wild, wiceminister infrastrukturyodpowiedzialny za polskie lotnictwo podkreśla, że PAŻP nie został”zostawiony sam z własnymi problemami”. Jak dodał, „udało namsię już połączyć niskie opłaty z jednymi z najmniejszych opóźnień”.Zdaniem Wilda rozładowanie „tłoku na europejskim niebie” wymagajednak kolejnych inwestycji.

„Rynki Europy Środkowej znajdują się w dość szczególnymmomencie. Na razie obsługują niewielką część europejskiego ruchu, ale notująnajwiększy wzrost liczby pasażerów. Nie możemy więc dopuścić, aby tendynamiczny rozwój został zduszony przez regulacje unijne szyte na miarędojrzałych rynków europejskich” – powiedział w rozmowie z gazetą. (PAP)

Komentarze