Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rzeszów z systemem zarządzania transportem miejskim

infotrans
30.03.2015 18:20
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>W lipcu zacznie działać w Rzeszowie system zarządzania transportem publicznym. Pomoże on m.in. udoskonalić rozkłady jazdy miejskiej komunikacji oraz dokładnie sprawdzić, które linie są rentowne. Obecnie system jest testowany.
Jak poinformował PAP zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego (ZTM) w Rzeszowie Łukasz Dziągwa, dzięki systemowi wiadomo będzie m.in., gdzie jest dany autobus, z jaką prędkością jedzie, czy ma opóźnienie.
„Jesteśmy organizatorem komunikacji w Rzeszowie i tworzymy rozkłady jazdy, to my zlecamy pracę przewoźnikowi – Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu – i my go rozliczamy. Dzięki uzyskanym informacjom będziemy mogli zdyscyplinować przewoźnika i tworzyć doskonalsze rozkłady jazdy” – zaznaczył.
Rzeszowski system zarządzania transportem jest częścią programu transportowego, który realizuje samorząd. W jego ramach zakupionych zostało 80 nowych autobusów. Zostały one wyposażone m.in w skomputeryzowane systemy łączności. Podobne wyposażenie otrzymało 70 innych autobusów należących do MPK. To dzięki nim zbierane będą wszystkie informacje.
Dziągwa dodał, że autobusy wyposażone są także w systemy liczenia pasażerów, dzięki którym wiadomo będzie, ilu pasażerów podróżuje daną linią, ile wsiada i wysiada na poszczególnych przystankach. „Te wszystkie informacje pomogą m. in. w udoskonalaniu rozkładów jazdy, dokładnemu sprawdzeniu, które linie są rentowne, a które nie” – podkreślił wiceszef ZTM.
System pozwoli też bezpośredni kontakt z kierowcą autobusu. Pracownik centrum obsługi systemu będzie mógł połączyć się z kierowcą lub wysłać mu informację tekstową dotyczącą tego, że prowadzony przez niego pojazd ma duże opóźnienia lub też jedzie za szybko i „wyprzedza” rozkład jazdy. „Będzie też mógł poinformować go o jakimś zdarzeniu drogowym, które będzie miało wpływ na dany kurs” – dodał Dziągwa.
Do systemu włączonych zostało już kilkadziesiąt autobusów. Cały czas wprowadzane są kolejne. System już działa, ale ciągle jest jeszcze testowany. W pełni zacznie funkcjonować od początku lipca.
System jest częścią programu transportowego, w ramach którego w Rzeszowie realizowane są inwestycje o wartości przekraczającej 400 mln zł. Ponad 311 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej.”

Komentarze