Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

eCitaro w Wałbrzychu. ŚKA testuje

infobus
22.06.2020 13:00
0 Komentarzy

Od 19 czerwca wałbrzyski operator Śląskie Konsorcjum Autobusowe testuje w pełni elektryczny autobus miejski Mercedes-Benz eCitaro.Dwutygodniowy sprawdzian potrwa do początku lipca.

Przypomnijmy, że wcześniej elektryczna gwiazda gościła w Krakowie,Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.

Teraz ma serię testów w mniejszychmiastach, które myślą o przejściu na elektryczną stronę mocy. Pierwsza była JeleniaGóra, a teraz mamy Wałbrzych.

W mieście i za miastem

Jak informuje Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta wWałbrzychu, eCitaro testowane jest m.in. na linii nr 2 – pomiędzy Wałbrzychem,Boguszowem, Kuźnicami oraz Gorcami.

Przypomnijmy, że Mercedes-Benz eCitaro to autobusdwunastometrowy, klasy MAXI o napędzie elektrycznym. Testowany egzemplarz ma 82miejsca dla pasażerów, w tym 29 miejsc siedzących.

Pojazd wyposażono w mnóstwo nowinek technologicznych, m.in.czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje oliczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperaturywnętrza. Inaczej powinna też pracować klimatyzacja, jeśli wewnątrz jest 50pasażerów, a inaczej, gdy np. z pętli startuje tylko z dwiema osobami.

Analogicznie jest z ogrzewaniem. Dodatkowo, pojazd możnazaprogramować, np. o której godzinie wyruszy rano na trasę. Tym samym, komputerpokładowy odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie lub chłodzenie przestrzenipasażerskiej. W takiej sytuacji pojazd wyjeżdża od razu”przygotowany”, dzięki czemu na dostosowanie temperatury wnętrza niezużywa baterii. Wiele elementów tego autobusu „pracuje” na rzeczoptymalizacji zużycia energii. Baterie są chłodzone lub podgrzewane, aby zawszepracowały w optymalnej temperaturze. Energia odzyskiwana z hamowania zasilasystem utrzymywania właściwej ich temperatury oraz odpowiedniej temperaturywnętrza

O odpowiedni komfort podróży zadbają też ładowarki USB,systemy bezpieczeństwa ESP, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układrekuperacji.

Autobus jest wyposażony w baterie litowo-jonowe firmy Akasolz układem chłodzenia o mocy 243 kWh, podzielone maksymalnie na dziesięćmodułów. Dwa moduły znajdą się na dachu, cztery z tyłu pojazdu, a dodatkowe 2-4moduły zgodnie z życzeniem przewoźnika mogą być zainstalowane na dachu. Zdaniemproducenta, zasięg tak skompletowanego ebusa to ok. 150 km. Zastosowano wtestowym eCitaro ładowanie to plug-in.

Komentarze