Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdański chrzest kanadyjskiego promu

infoship
24.11.2015 10:53
0 Komentarzy

Zbudowany przez stocznię Remontowa Shipbuilding prom pasażersko- samochodowego otrzyma imię Salish Orca”. Do eksploatacji wejdzie wpołowie 2016 roku.

Jest to pierwszy z serii trzech promów zamówionych przezarmatora BC Ferries z Kanady, jednego z trzech największych operatorówpromowych na świecie. Kontrakt na budowę najnowocześniejszych w swojej klasiepromów o łącznej wartości 473 mln zł podpisano w ub. roku.

Jednostka o długości ponad 107 metrów i szerokości 24 metrówbędzie mogła zabrać na pokład 600 pasażerów i 145 samochodów.

Prezes Stocznia Remontowa Shipbuilding SA AndrzejWojtkiewicz powiedział dziennikarzom, że szczególną cechą promu jest silnikDual Fuel, który może być zasilany zarówno tradycyjnym paliwem (Diesel), jak igazem płynnym (LNG). Wojtkiewicz zwrócił uwagę, że stocznia ma także dostarczyćjednostkę do Kanady, a finalny odbiór ma się odbyć w porcie w Vancouver.”Czeka nas wyzwanie związane z dostarczeniem statku na miejsce” -dodał.

Stocznia buduje już też dwa pozostałe promy dlakanadyjskiego armatora; ich chrzest planowany jest na wiosnę i lato przyszłegoroku.

Prezes podał, że obecnie w zakładzie budowanych jestjednocześnie 17 różnego rodzaju statków, m.in. pierwszy w historii stoczniżaglowiec oraz okręt dla polskiej Marynarki Wojennej. „Dwa i pół tysiącamiejsc pracy organizowanych każdego dnia to nawet za mało w stosunku do tego,jakie mamy potrzeby” – dodał. Poinformował, że stocznia ma wypełnionyportfel zamówień do końca przyszłego roku i trwają rozmowy na tematzakontraktowania kolejnych statków.

Kanadyjska jednostka otrzymała imię „Salish Orca”.Symboliczną butelkę szampana rozbiła matka chrzestna, długoletnia pracownicafirmy, właściciela zamówionych promów. Nazwę statku wybrano w konkursie; ma onauhonorować przyszłych użytkowników promu, czyli mieszkańców wybrzeża Salish.

Kanadyjski armator BC Ferries w swojej flocie ma 35jednostek różnej wielkości. Dwa z promów zbudowanych w Gdańsku zastąpią prawie50-letnie jednostki kursujące między Comox i Powell River oraz na liniiTsawwassen – Southern Gulf Islands route. Trzeci prom będzie stanowił sezonoweuzupełnienie na trasie do Southern Gulf Islands, a także będzie promemzapasowym na pozostałych trasach obsługiwanych przez BC Ferries na czasremontów innych jednostek armatora.

Wojtkiewicz przyznał, że gdańska stocznia liczy na rozwójwspółpracy z tym armatorem, nie tylko w zakresie budowy nowych statków, ale teżw zakresie innych usług oferowanych przez Remontowa Holding.

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA należy do grupykapitałowej Remontowa Holding SA. Remontowa Shipbuilding wcześniej prowadziładziałalność pod nazwą Stocznia Północna. Specjalizuje się w budowiewielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szerokopojętej branży offshore. Firma jest jednym z największych na świecieproducentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzajujednostek w Europie.

Rocznie stocznia buduje około dziesięciu w pełniwyposażonych statków różnego typu i osiąga przychód w wysokości ok. 1 mldzłotych. Zakład buduje statki i okręty dla klientów z Ameryki, Europy ipołudniowo?wschodniej Azji.

Remontowa Holding SA jest największą stoczniową grupąkapitałową w Polsce. Jest liderem branży przemysłowej w regionie i jednym znajwiększych pracodawców na Pomorzu. Holding zarządza dwiema stoczniami orazgrupą spółek z sektora okrętowego i offshore. W grupie pracuje ponad 7 tys.osób. (PAP)

Komentarze