Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewoźnicy promowi odczuwają graniczne kontrole

infoship
08.01.2016 17:26
0 Komentarzy

Jak informuje portal Promy Skat ? przewoźnik promowy HHFerries oczekuje rekompensat za kontrole tożsamości, które od 4 stycznia sąobligatoryjne na promach pływających do Szwecji.

W związku z postępującym kryzysem imigracyjnym Szwecja wrazz początkiem roku zdecydowała się zaostrzyć kontrole tożsamości. Obowiązekweryfikacji personaliów osób, które podróżują do Szwecji, spoczywa m.in. nafirmach transportowych. Dokumenty są sprawdzane m.in. na promach. Dlaniektórych przewoźników to dodatkowy kłopot. Swojego niezadowolenia nieukrywają przedstawiciele HH-Ferries, którzy domagają się stosownych rekompensatza prowadzone kontrole.

– ?Poinformowaliśmy już szwedzki rząd i szwedzkie władze, żezamierzamy ubiegać się o rekompensatę za ponoszone wydatki. Byłoby całkiemrozsądne, gdyby Szwecja ponosiła wydatki za państwowe koszty związane zkontrolą tożsamości? – powiedział Henrik R?rb?k z HH-Ferries.

Zdaniem przedstawicieli HH-Ferries, roczne wydatki z tytułudodatkowego obciążenia, jaki spoczywa na przewoźniku w związku z wejściemnowych przepisów, może wynieść nawet 40 milionów koron. Firma jest gotowazastosować się do nowych norm, ale oczekuje, że pilnie zostaną teżrozstrzygnięte kwestie finansowe.

http://www.promyskat.pl/aktualnosci/przeglad-promowy/1055-kolejni-przewoznicy-krytykuja-sposob-prowadzenia-kontroli-granicznych-kto-poniesie-koszty

Swój sceptycyzm co do wprowadzanych zmian wyraziło jużwcześniej Duńskie Stowarzyszenie Armatorów, które stwierdziło, że kontrolepowinny znajdować się wyłącznie w kompetencjach władz. To one powinny ? zdaniemprzedstawicieli organizacji ? brać pełną odpowiedzialność za podejmowanedecyzje.

HH-Ferries, które powstało w 1996 r., jest obecnie częściąScandlines. Statki w barwach HH-Ferries pływają na trasieHelsing?r-Helsingborg. Przedstawiciele Scandlines także krytykowali jużwcześniej wprowadzane zmiany. ?To jest zadanie dla władz i chcielibyśmy z nimiwspółpracować. Nie wierzymy jednak, że to przewoźnicy powinni sprawdzać, jakichwpuszczają pasażerów. Nie mamy też pracowników, którzy mogliby to robić? -powiedziała wcześniej reprezentująca Scandlines Annette Ustrup Svendsen.

Komentarze