Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bezemisyjne promy wg Wärtsilä

infoship
15.01.2016 12:59
0 Komentarzy

Spółka Wärtsilä Ship Design opracował projekt innowacyjnychpromów wahadłowych ? z napędem elektrycznym lub hybrydowym z wykorzystaniemLNG. Tym samym jednostki spełnią wymóg eliminacji szkodliwych emisji. Cel tenzostanie spełniony m.in. dzięki niskiemu oporowi powyżej, jak i poniżej liniiwody.

Promy są przeznaczone do pracy wyłącznie na baterii lub wkonfiguracji hybrydowej, gdzie silnik zasilany jest skroplonym gazem ziemnym(LNG) lub biopaliwami. Tym samym płynąc z napędem elektrycznym statek jest w100 procent bezemisyjny, natomiast z układem hybrydowym – emisja zmniejsza sięnawet o 50 procent.

Innowacyjny prom posiada nowy, bezprzewodowy układindukcyjnego ładowania Wärtsilä. System eliminuje fizyczne połączenia kablowe,zmniejszając w ten sposób zużycie i umożliwia natychmiastowe rozpoczęcieładowania, gdy statek przybywa do nabrzeża.

Statek może pomieścić od 60 do 120 samochodów, którezlokalizowane będą na jednym pokładzie, w ten sposób będzie usprawniony ichzaładunek i rozładunek.

Koncepcja powstała w efekcie pojawienia się w Norwegiinowych przepisów dotyczących ochrony środowiska. Zmiany w prawie ? w zakresiepromów i eliminacji szkodliwych emisji ? pojawiają się także w innych krajach.??Wärtsilä jest w pełni zaangażowana w produkcję statków wg nowej koncepcji,obniżając jednocześnie wpływ transportu na środowisko transportu. Eliminacjaemisji spalin to aktywne działanie na rzecz ochrony środowiska morskiego- mówi Riku-Pekka Hägg, wiceprezes Ship Design, Wärtsilä Marine Solutions.

Oprócz pełnej koncepcji projektowej dla nowych promów, Wärtsiläoferuje również same baterii i układy hybrydowe do modernizacji istniejącychjednostek w celu spełnienia nowych przepisów.

Dodajmy, że w Polsce działa firma Wartsila Ship DesignPoland Sp. z o.o., która jest spółką córką korporacji Wärtsilä. Organizacyjniejest częścią Wärtsilä Ship Power.Historia firmy sięga roku 1994 kiedy toutworzono w Gdyni oddział norweskiego biura projektowania statków Vik-Sandvik.W 2008 roku firma Vik-Sandvik została przejęta przez Wärtsilä i od tego czasubiuro w Gdyni działa pod obecną nazwą. WSD Poland mieści się we własnymbiurowcu położonym przy ulicy Łużyckiej w Gdyni.

Komentarze