Studium dla portu multimodalnego na Wiśle
Już w 1999 roku w studium uwarunkowań i zagospodarowaniaprzestrzennego Bydgoszczy na osiedlu Łęgnowo wieś zarezerwowany został terenpod możliwą lokalizację portu multimodalnego (umożliwiającego m.in. przeładunekkontenerów). Z początkiem ubiegłego rokuBydgoszcz wspólnie z samorządem województwa oraz 20 instytucjami zNiemiec, Szwecji, Polski, Litwy i Finlandii przystąpiła domiędzynarodowego konsorcjum projektowegoo nazwie EMMA, z myślą o pozyskaniu środków na prace koncepcyjne.
Czy budowa portu jestzasadna?
Z końcem ubiegłego roku projekt, w którym uczestniczyBydgoszcz decyzją Komitetu Monitorującego otrzymał dofinansowanie zeuropejskiego programu INTERREG. W sumie na realizację ważnej dla Bydgoszczyczęści projektu zarezerwowano ponad 352 tysiące euro. Wkład własny miastawyniesie niespełna 53 tysiące euro. Projekt realizowany będzie w latach2016-2018. W oparciu o te fundusze planujemy opracować studium lokalizacjiportu multimodalnego na Wiśle ikoncepcję utworzenia Europejskiego Centrum Rewitalizacji ŚródlądowychDróg Wodnych. Ta analiza pozwoli określić na ile jest budowa portu jestzasadna. Dokument określi też m.in. jakie jednostki będą w stanie dopłynąć doportu na wysokości Bydgoszczy i wskaże konieczne inwestycje do utrzymania toruwodnego. Określi ona też optymalną lokalizację multimodalnej platformy pomiędzyBydgoszczą i Solcem Kujawskim. Za takim umiejscowieniem przemawia: przebiegkoryta Wisły, jego ukształtowanie, niezabudowane i z dobrymi parametramigeologicznymi tereny nadające się pod budowę terminalu przeładunkowego.
Projekt EMMA
Głównym celem projektu jest zwiększenie promocja możliwościoraz korzyści wynikających z transportu drogami śródlądowymi/drogą morską. Wskład konsorcjum, prócz Miasta Bydgoszczy i Województwa Kujawsko-Pomorskiego,wchodzi 20 instytucji z Niemiec, Szwecji, Polski, Litwy i Finlandii. Konsorcjumtworzą organizacje wspierania biznesu, europejskie grupy interesów, instytucjenaukowo-badawcze, samorządy województw. Liderem jest organizacja wspieraniabiznesu Port of Hamburg Marketing. Środki z projektu EMMA kierowane ssą miedzyinnymi na przygotowanie analiz niezbędnych do budowy nowej infrastrukturyportów multimodalnych oraz podejmowanie działań, łamiących barieryadministracyjne, blokujące rozwój transportu rzecznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze