Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łodzianie wybrali siedzenia

infotrans
17.07.2015 09:45
0 Komentarzy

Pasażerowie podróżujący komunikacją miejską w Łodzi zauważają coraz większą liczbę modernizowanych siłami MPK-Łódź składów tramwajowych. Nowoczesny design, elektroniczna informacja pasażerska, nowe rozwiązania grzewcze i wentylacyjne sprawiające, że w remontowanych tramwajach zimą jest cieplej a latem chłodniej w stosunku do starszych składów, uchwyty ułatwiające przewóz rowerów czy rozsuwane, szersze od standardowych drzwi to jeszcze nie wszystko.

Wymianie w trakcie remontów podlegają również siedzenia. I to właśnie one stały się tematem, który MPK-Łódź, po dotychczasowych doświadczeniach poddał nietypowym konsultacjom. Nietypowym, bo mającym formułę konkursową do której zaproszeni zostali wszyscy użytkownicy MPK-Łódź.

Modele krzeseł w tramwajach były różne. Starsi pamiętają jeszcze modele drewniane, nieco młodsi metalowe. Od kilkunastu lat MPK stosowało siedziska z tworzywa, wyściełane miękką tkaniną. W trakcie ostatnich remontów zdecydowano się na krzesła tworzywowe. I takie montowane będą do końca modernizacji wagonów typu 805. 

Ale powoli trzeba szykować się do zmian w tramwajach typu Cityrunner, PESA 122N oraz nowo modernizowanych wagonach dwukierunkowych M8C. Jakie krzesła w nich montować? To właśnie uzależniono od decyzji pasażerów. 

Od wtorku, 26 maja 2015 roku, wraz z producentem siedzeń i foteli do pojazdów komunikacji, poznańską firmą Ster Sp. z o.o., przez miesiąc, do 26 czerwca 2015 roku testowano różne rozwiązania stosowane w produkcji siedzeń.

Specjalnie dobrane, czerwone siedziska, znalazły się w dwóch tramwajach PESA 122N  kursujących na trasie linii 11, dwóch tramwajach typu Cityrunner kursujących na liniach 11 i 15 oraz w prototypowym wagonie M8C, który pasażerowie mogli spotkać na trasie nr 16.

Na głosy Pasażerów czekano miesiąc. Najistotniejsze było uzasadnienie wyboru, opinia podróżnych o wybranym, najlepszym ich zdaniem, siedzisku.

Autorzy najciekawszych uzasadnień swojego wyboru otrzymali wyjątkowe nagrody rzeczowe przygotowane przez firmę Ster: siedzenie biurowe o wysokim standardzie, ergonomiczne tworzywowe siedzenie biurowe oraz voucher na gadżety o wartości 100 zł. Wszystkie trzy miejsca wyróżniono również pamiątkami związanymi z komunikacją miejską!

W konkursie i teście wzięło udział 986 osób. Wariant numer 1, siedzenie całe tapicerowane, zdobył 286 głosów (29%). Wariant drugi (tworzywowe oparcie, siedzisko tapicerowane) zdobył 178 głosów, co odpowiada 18% głosujących. Wariant trzeci, siedzenie całe z tworzywa, okazał się najpopularniejszy ? zdobył 522 głosy, czyli ponad połowę wszystkich głosów (53%).

Zwycięzcy konkursu: I miejsce ? Pan Kacper Pacek, II miejsce ? Pani Monika Gabryś, III miejsce ? Pani Anna Bełdowska.

Komentarze