Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ponad 230 elektrobusów Solarisa dla Niemiec: Würzburg i Offenbach [FILM]

infobus
17.07.2020 08:00
0 Komentarzy

n style=”font-weight: bold;”>Niemiecki rynek autobusów elektrycznych dynamicznie się rozwija, a bateryjne Urbino jeżdżą po drogach w Niemczech od 2013 roku. W połowie 2020 r. Solaris dostarczył lub zakontraktował u swoich niemieckich klientów już przeszło 230 elektrobusów.

W lipcu do tej grupy dołączyły dwa kontrakty – jeden zrealizowany dla Würzburg i zamówienie od Offenbach.

Würzburg odbiera

Solaris dostarczyła dwa autobusy elektryczne Urbino 12 electric do niemieckiego Würzburga. Jest to pierwsza dostawa producenta realizowana dla przewoźnika NVG Omnibus-Betriebs-GmbH. Klient po raz pierwszy zdecydował się na pojazdy bateryjne, dlatego w ramach umowy Solaris dostarcza także infrastrukturę ładowania – dwie ładowarki stacjonarne o maksymalnej mocy 150 kW oraz ładowarkę mobilną o mocy 50 kW.

n style=”font-style: italic;”>-„Fakt, że przewoźnik NVG Omnibus-Betriebs-GmbH zdecydował się zakupić pierwsze autobusy elektryczne właśnie naszej marki wiele dla nas znaczy. Niezmiernie cieszymy się z możliwości dostawy zarówno autobusów, jak i całej infrastruktury ładowania do Würzburga i tego, że możemy być częścią rozwoju bezemisyjnego transportu również wśród prywatnych przewoźników na rynku europejskim – mówi Rolf Oneis, Dyrektor Sprzedaży w Solaris Deutschland GmbH.

Autobusy napędzane są osiami elektrycznymi z dwoma zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 125 kW każdy. Energia elektryczna magazynowana jest w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 300 kWh, a jej uzupełnianie odbywa się poprzez klasyczny system plug-in.

Elektryczne pojazdy, wyposażone w drzwi wejściowe w układzie 2-2-0 oraz bramki liczenia pasażerów, będą mogły zaoferować jednorazowo podróż dla 70 podróżnych, z czego 38 osób będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących. Ponadto autobusy posiadają szereg udogodnień podnoszących komfort ich użytkowania zarówno z perspektywy pasażera, kierowcy pojazdu, jak i zarządzającego flotą przewoźnika. Elektryki dla Würzburga są wyposażone w monitoring, wewnętrzne oświetlenia LED, system informacji pasażerskiej, klimatyzację, ładowarki USB oraz elektryczny system ogrzewania. Dzięki specjalnym rampom umieszczonym przy drzwiach, osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich będą mogły skorzystać z ułatwienia przy wsiadaniu oraz wysiadaniu z autobusu.

Niemiecki przewoźnik zdecydował się także na zamówienie nowoczesnego systemu zdalnej diagnozy eSConnect, dedykowanego tym spośród klientów Solarisa, którzy zdecydowali się na zakup pojazdów bezemisyjnych. Oprogramowanie zaprojektowane przez interdyscyplinarny zespół ekspertów firmy Solaris to precyzyjny instrument, który umożliwia sprawne zarządzanie flotą autobusów elektrycznych i optymalne jej wykorzystanie. System eSConnect dostarcza m.in. dane na temat lokalizacji floty autobusowej w czasie i przestrzeni wraz z aktualnym stanem naładowania baterii. Możliwa jest również zdalna identyfikacja ewentualnych błędów, zgłaszanych przez pojazd na pulpicie kierowcy, co daje możliwość szybkiej reakcji na ewentualne usterki. Dane zbierane przez aplikację są prezentowane w postaci atrakcyjnych wizualnie wykresów i grafik.

W dostarczonych autobusach zastosowano także system sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją pojazdu z funkcją prekondycjonowania termicznego – uruchamianą poprzez system eSConnect. Prekondycjonowanie termiczne to kolejne rozwiązanie opracowane przez Biuro Rozwoju firmy Solaris. Stosowane podczas ładowania autobusów, optymalizuje zużycie energii elektrycznej w czasie jazdy. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie zasięgu pojazdu na jednym ładowaniu.

Zobaczcie najnowsze niemieckie elektrobusy Solarisa na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=Wa70h9Lp-kY}

Offenbach zmawia

Z kolei położone w Hesji 140-tysięczne miasto Offenbach zamówiło 20 dwunastometrowych Solarisów Urbino 12 electric oraz 9 osiemnastometrowych, przegubowych Solarisów Urbino 18. Wszystkie zamówione pojazdy dotrą do klienta w październiku 2021 roku.

Jeszcze w tym rok natomiast tamtejszy przewoźnik, Offenbacher Verkehrs-Betriebe (OVB), otrzyma 7 elektrycznych Urbino electric zamówionych w 2019 roku. Po realizacji obu kontraktów niemal połowa floty OVB składać się będzie z bezemisyjnych Solarisów.

Urbino 12 electric dla OVB oferuje 33 miejsca siedzące, w tym 12 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, co ułatwia podróżowanie osobom z ograniczeniami ruchowymi. Z kolei w Urbino 18 to odpowiednio 45 i 20 miejsc.

n style=”font-style: italic;”>-„Bardzo cieszę się z ponownego wyboru przez Offenbacher Verkehrs-Betriebe naszej elektrycznej oferty. Wspaniale jest być częścią tak ważnej dla mieszkańców i miasta transformacji. Offenbach zmierza bardzo szybko w kierunku całkowicie bezemisyjnego transportu publicznego. Solaris chce wspierać tę zmianę – mówi Petros Spinaris, wiceprezes zarządu Solarisa.

OVB zdecydował się na najnowszej generacji baterie Solaris High Energy+ osiągając dla dwunasto- i osiemnastometrowych autobusów odpowiednio pojemność 316 i 474 kWh. Zmagazynowana energia napędzać będzie dwa silniki elektryczne zamontowane przy piastach kół o mocy 125 kW każdy. Jej uzupełnianie odbywać się będzie za pomocą pantografu umieszczonego na dachu pojazdów (szybkie ładowanie w ciągu dnia) oraz w nocy na terenie zajezdni. Komfort klimatyczny w autobusach zapewni efektywna i ekologiczna klimatyzacja z pompą ciepła, która do uzyskania odpowiedniej temperatury w pojeździe wykorzystuje ciepło pochodzące z zewnątrz.

Zamawiając autobusy, przewoźnik z Offenbach postawił na nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Jeden z nich pozwala kierowcy dostrzec więcej dzięki kamerom umieszczonym na zewnątrz pojazdu. Wykrywają one pieszych oraz rowerzystów, znajdujących się w martwym polu pojazdu, co jest szczególnie istotne przy manewrach skrętu. Inny z kolei został zaprojektowany w celu emisji akustycznych sygnałów ostrzegających pieszych przed nadjeżdżającym pojazdem elektrycznym wyposażonym w bardzo cichy napęd.

Dla dodatkowej wygody przewoźnik zaoferował swoim pasażerom 14 (Urbino 12) i 18 (Urbino 18) podwójnych gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych, dodatkowe gniazdo będzie miał do dyspozycji również kierowca.

Komentarze