Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy z 34 NF6D na trasie

infotram
11.06.2018 11:49
0 Komentarzy

W poniedziałek (11czerwca) po raz pierwszy wyjechał na trasę tramwaj NF6D z numerem bocznym 1862 –poinformowało MPK-Łódź.

To pierwszy wagon spośród 34 tramwajów, które zostałyzakupione w tym roku od przewoźnika z Bochum. Tramwaj został wyprodukowany w1992 r. a do Łodzi sprowadzono go pod koniec kwietnia 2018 r. Zakład Technikidostosował go napięcia w łódzkiej sieci trakcyjnej (600 V), zmienił w nimpolaryzację, wymienił sprzęgi i zamontował łódzką informację pasażerską.

Od 11 czerwca tramwaj trafił na linię 14, po której kursujeteż wagon NF6D kupiony w 2017 r. oraz sześć nowych PES.

Wagon NF6D posiada:

– 72 miejsca siedzące;

– 100 miejsc stojących;

– 70 proc. niskiej podłogi.

Jego waga to 32 t.

MPK planuje, że za kilka miesięcy, tramwaje z Bochum będąsukcesywnie poddawane drugiemu etapowi modernizacji. Będzie ona obejmowałam.in. wyposażenie wagonów w przesuwane okna (pojazdy podobnie jak w Bochum niebędą miały klimatyzacji) oraz oddzielne drzwi dla motorniczego (specjaliści zMPK jeszcze analizują, czy jest to technicznie możliwe). Podczas tejmodernizacji pojazdy zostaną przemalowane w barwy typowe dla łódzkiego MPK.

Tramwaje typu NF6D sprowadzane z Bochum kosztują między 50 a100 tys. euro (dla porównania nowa PESA kosztuje ok. 8 mln zł), a za wszystkie34 pojazdy NF6D łódzkie MPK zapłaciło 3,1 mln. euro.


Komentarze