Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz myśli o terminalu i nowych liniach [FILM]

infoair
02.07.2019 12:30
0 Komentarzy

Regionalne lotniska obsługują około 2/3 całego ruchulotniczego w Polsce. W 2018 roku odprawiły łącznie 28,1 mln pasażerów. Lideremwzrostu wśród lotnisk do miliona pasażerów jest Bydgoszcz, który w ciągu rokuzanotował blisko 25-proc. wzrost liczby odprawionych osób.

Aby możliwy byłdalszy rozwój, lotnisko rozwija też siatkę połączeń hubowych, aby zwiększyć wten sposób dostępność komunikacyjną dla regionu.

-” Regionalne lotniska musządywersyfikować swoją działalność, opierając się nie tylko na ruchu pasażerskim,lecz także na transporcie cargo i ten segment również zamierzamy rozwijać – zapowiadaDaniel Mackiewicz z Portu Lotniczego Bydgoszcz. – Port Lotniczy Bydgoszcz ma za sobą bardzo dobry rok, któryzakończyliśmy wzrostem o niemal 25 proc. liczby odprawionych podróżnych. Po razpierwszy w historii lotniska przekroczyliśmy liczbę 400 tys. w ciągu roku. Naszwzrost stawia nas jednocześnie w pozycji lidera wśród małych lotniskregionalnych, tzw. aspirujących milionerów. Wzrost odnotowaliśmy na wszystkichsegmentach, zarówno lotów legacy, low-costowych, jak i czarterowych – podkreślaw rozmowie z agencją Newseria Biznes Daniel Mackiewicz, kierownik ds.marketingu w Porcie Lotniczym Bydgoszcz.

Bydgoskie liczby

W 2018 roku lotnisko w Bydgoszczy obsłużyło ponad 80 tys.pasażerów więcej niż rok wcześniej. Ten rok może się okazać jeszcze lepszy – wciągu pierwszych pięciu miesięcy 2019 roku lotnisko odprawiło ponad 153 tys.pasażerów, co oznacza ponad 5-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu2018 roku.

Jak jednak wskazuje Mackiewicz, prognozy rozwoju lotnictwapasażerskiego zakładają spowolnienie wzrostów natężenia ruchu. Do tego dochodziniepewność związana z sytuacją makroekonomiczną czy brexitem. Dlatego mniejszeporty regionalne nie mogą opierać się tylko na ruchu pasażerskim, lecz takżestawiają na dywersyfikację przychodów.

– Te wszystkie czynniki skłaniają nas do tego, żebyostrożniej podchodzić do planów i perspektyw. Regionalne lotniska musządywersyfikować swoją działalność, opierając się również na transporcie cargo.Ten segment również zamierzamy rozwijać – zapowiada Daniel Mackiewicz.

Ubiegłoroczny sezon czarterowy był najlepszy w historiiportu. Wzrost sięgnął 107 proc., odprawiono niemal 35 tys. pasażerów. W oferciepojawiły się dwa nowe kierunki rejsowe i dwa nowe kierunki wakacyjne. W tymsezonie letnim można lecieć do miasta Burgas w Bułgarii, tureckiej Antalyi i nagreckie wyspy – Kretę i Zakynthos. Pasażerowie coraz częściej korzystają też zoferty regularnych przewoźników („legacy airlines”), nie tylko w celachbiznesowych, lecz także turystycznych.

– W ścisłym sezonie letnim można linią lotniczą Lufthansa zBydgoszczy przez Frankfurt dolecieć na południe Europy do miejsc takich, jakLizbona, Porto, Majorka czy Wenecja, w cenie około 600 zł za bilet w dwiestrony – wskazuje Mackiewicz.

Przebudowa terminalu

Ekspert przypomina, że rekordowy ubiegłoroczny wynik zostałzrealizowany z wykorzystaniem terminala zaprojektowanego z myślą o obsłudze 200tys. pasażerów. Dzięki inwestycjom poprawiła się jakość i bezpieczeństwoobsługi. Nowa ścieżka pasażera pozwoliła przenieść punkt kontrolibezpieczeństwa na piętro terminala, co poprawiło płynność ruchu. Większa jestteż dostępność i powierzchnia części komercyjnej lotniska.

W tym roku zaplanowane są prace obejmujące m.in.modernizację parkingu i wdrożenie nowego systemu parkingowego. W planach jestteż dalsza przebudowa ogólnodostępnego terminalu. W perspektywie wieloletniejwokół lotniska ma powstać Airport City, regionalne centrumturystyczno-biznesowe, które połączy komunikację lotniczą z koleją, powstanąhotele i centra konferencyjne.

– W ciągu ostatniej dekady podwojona została powierzchniadla pasażerów, jednak widzimy dalszą potrzebę rozwoju i inwestowania w teobszary w celu poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróżnych – zapewnia DanielMackiewicz.

Ekspert zapowiada także dalszy rozwój siatki połączeń. Kluczowesą zwłaszcza połączenia hubowe, które zwiększają dostępność komunikacyjną dlaregionu. Lotnisko w Bydgoszczy dzięki obecności i systematycznemu zwiększaniuoferty przez Lufthansę umożliwia pasażerom kontynuowanie podróży w ponad 200kierunkach na całym świecie.

Istotne również jest zapewnienie bezpośrednich połączeń zośrodkami o największym potencjale dla regionu, m.in. z Londynem i portamiskandynawskimi.

– Prowadzimy rozmowy zarówno z przewoźnikami obecnymi wPorcie Lotniczym Bydgoszcz, jak i z potencjalnymi, którzy mogliby otworzyćpołączenia rejsowe. Istotnym argumentem w rozmowach z przewoźnikami sąinformacje z regionu – prowadzimy stały dialog z różnymi środowiskami regionu,zarówno biznesowymi, jak i turystycznymi, organizatorami dużych wydarzeń,międzynarodowych eventów sportowych czy biznesowych – tłumaczy Mackiewicz.

Komentarze