Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Piła żegna swoje Mercedesy. Ostanie rejs Citaro

infobus
24.07.2020 17:00
0 Komentarzy

21 lipca ostatni autobus marki Mercedes-Benz opuściłzajezdnię Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile.

Tym samym zakończyła się na dobre część historii MZK Piła,czyli…

Ostatni kurs Mercedesem!

We wtorek przedstawiciele Pilskiego Klubu MiłośnikówKomunikacji Miejskiej zorganizowali spotkanie „Pożegnanie Citaro – 8 latsłużby w MZK Piła”. Podczas ostatniego kursu odwiedzili miejsca, gdzieautobusy MZK nie zaglądały od lat, jak Gładyszewo / Schronisko, Dolaszewo,Kotuń, Warsztatowa, Aquapark i Byszki.

Jak informuje MZK, zgodnie z powiedzeniem „bez gwiazdynie ma jazdy” – Mercedesy to autobusy z klasą – komfortowe, przestrzenne,ciche, a jazda nimi była zawsze przyjemna i dynamiczna.

Co ciekawe, każdy pilski Mercedes miał swoją historię ikażdy się od siebie różnił.

8 lat temu

Seria Mercedesów o numerach bocznych 405 – 408 to pierwsze,które MZK zakupiło w roku 2012. Wtedy były to autobusy młode, bo 9-letnie.Zostały kupione od firmy Nobina Norge, jeździły w regionie organizatoraOpplands Trafikk, kursowały po mieście Lillehammer (Lillehammer, Norway).

Następny przyjechał do zajezdni pilskiego MZK #409.Wyprodukowany w roku 2004 był najmłodszym ze wszystkich Citaro w MZK.Wyróżniały go pomarańczowe kierunkowskazy oraz pełna klimatyzacja przestrzenipasażerskiej. Bardzo często można było go spotkać na liniach 16 i 50.

Ostatnie do taboru dołączyły #410 (rocznik 2000) i #411(rocznik 1998 – najstarszy Mercedes), było to w roku 2014. Te dwa Mercedesynigdy nie zostały przemalowane w barwy Piły – do końca jeździły czerwone. Byłto wyjątek, bowiem MZK po zakupie pojazdów zwykle przemalowywał kupioneautobusy w barwy biało-czerwono-zielone. Zostały kupione od upadłego już wtedyOLT Express. Jeździły na linii lotniskowej z centrum Gdańska na Lotnisko. Obamiały ciekawą historię, #410 pochodził z Monachium, a #411 pierwotnie kursowałna ulicach Hamburga w barwach miejskiego przewoźnika HOCHBAHN, a po 5 latachsłużby w Hamburgu, kupiło go SWB Bus und Bahn z Bonn – tam spędził najwięcejczasu, jeżdżąc od 2003 do roku 2011.

Kasacje i wycofywanie Mercedesów z pilskiego taboru zaczęłysię już w roku 2016. Z powodu awarii silnika pierwsze Citaro w Pile #405 -został zlikwidowany jako pierwszy. Następnie w roku 2018 wycofany został #408,a w 2020 r. Piła pożegnała #406, #407,#409, #410, #411.

Jak deklaruje MZK Piła, firma stale odmładza tabor i kupujenowe, ekologiczne autobusy – przede wszystkim pod kątem bezpieczeństwa i komfortu swoich pasażerów. O najnowszych nabytkach pisaliśmy w InfoBusie m.in. TUTAJ.


Komentarze