Ikarusy 260 na trasie Warszawa - Lwów

O tym co jeździ na międzynarodowych trasach...

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Unkel
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 704
Dołączył: sobota, 18 grudnia 2004, 22:52
Lokalizacja: Wrocław/Stargard
Avatar użytkownika

Postprzez Unkel » środa, 18 kwietnia 2007, 21:50

[quote="NDT"]W Polsce nie jest tak źle (może się nie starali o dofinansowanie), ale jak widać, we Lwowie trochę kasy by się przydało. ;)

Czytaj ze zrozumieniem
2270
 

Postprzez 2270 » czwartek, 19 kwietnia 2007, 10:19

[quote="NDT"][quote="Kroelewicz"][quote="NDT"](...) Zauważ, że Ukraina nie jest w UE i nie otrzymuje dofinansowania dla przewoźników.

Wymień pięć (to raptem 3% wszystkich) polskich autobusowych przewoźników tradycyjnych (przedsiębiorstw PKS i ex-PKS), które otrzymały dofinansowanie ze środków UE na autobusy komunikacji regionalnej lub dalekobieżnej. :)


W Polsce nie jest tak źle (może się nie starali o dofinansowanie), ale jak widać, we Lwowie trochę kasy by się przydało. ;)



Nie można powiedzieć że w Polsce jest dobrze ale widać że lepiej niż w Lwowie.
pykpyrykpyk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: czwartek, 9 lutego 2006, 22:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Avatar użytkownika

Postprzez pykpyrykpyk » czwartek, 19 kwietnia 2007, 14:38

[quote="Gallux"][quote="pykpyrykpyk"]
To musialbyc w strasznym stanie, bo ja jezdzilem straszymi peerami, i nie mialem do ich komfortu zadnych zastrzezen. Natomiast T120 to juz wogole bardzo dobry sprzet na miedzymiastowe trasy, wygodny i w dodatku idealny na polskie nawierzchnie.


Może nie strasznym, ale PKS Zakopane też nie należy do przewoźników, którzy szczególnie dbają o swój tabor. Ale tu już nawet nie chodzi o te kwestie tylko po prostu o fakt, że Peery, pierwsze T120 i Autosany H10 to jest już przestarzały sprzęt. Rozumiem, że mogą mieć swoich miłośników, ale nie okłamujmy się, ich czas powoli się kończy,.

Owszem, zgodze sie, ale niestety niektorzy przewoznicy nie maja kasy na nowy sprzet i sa zmuszeni dawac takie autobusy. JEsli tylko dba sie o tabor to i stara peera moze byc dla pasazerow wygodna. Jeszcze jakis czas temu pksstwola puszczal do krakowa peery i szczerze mowiac nie jezdzilo sie nimi gorzej niz solbusami czy liderami.
Podróż Peerą BEZCENNA... za wszytsko inne zapłacisz kartą Mastercard...
2270
 

Postprzez 2270 » czwartek, 19 kwietnia 2007, 15:46

[quote="pykpyrykpyk"][quote="Gallux"][quote="pykpyrykpyk"]
To musialbyc w strasznym stanie, bo ja jezdzilem straszymi peerami, i nie mialem do ich komfortu zadnych zastrzezen. Natomiast T120 to juz wogole bardzo dobry sprzet na miedzymiastowe trasy, wygodny i w dodatku idealny na polskie nawierzchnie.


Może nie strasznym, ale PKS Zakopane też nie należy do przewoźników, którzy szczególnie dbają o swój tabor. Ale tu już nawet nie chodzi o te kwestie tylko po prostu o fakt, że Peery, pierwsze T120 i Autosany H10 to jest już przestarzały sprzęt. Rozumiem, że mogą mieć swoich miłośników, ale nie okłamujmy się, ich czas powoli się kończy,.

Owszem, zgodze sie, ale niestety niektorzy przewoznicy nie maja kasy na nowy sprzet i sa zmuszeni dawac takie autobusy. JEsli tylko dba sie o tabor to i stara peera moze byc dla pasazerow wygodna. Jeszcze jakis czas temu pksstwola puszczal do krakowa peery i szczerze mowiac nie jezdzilo sie nimi gorzej niz solbusami czy liderami.


Chyba trochę pan przesadził, jednak solbus troszeczkę różni się od peery.
Jeśli będzie to jakiś wyjątkowo stary solbus ( chociaż chyba solbus nie produkował takich staroci ) no to nic dziwnego że był taki sam jak peera.
Matlik
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1614
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez Matlik » czwartek, 19 kwietnia 2007, 16:05

[quote="2270"]
CIACH

Chyba trochę pan przesadził, jednak solbus troszeczkę różni się od peery.
Jeśli będzie to jakiś wyjątkowo stary solbus ( chociaż chyba solbus nie produkował takich staroci ) no to nic dziwnego że był taki sam jak peera.

Jechałeś kiedyś zadbaną peerą. Dużo miejsca na nogi wygodne fotele, a w Solbusie trudno sie zmieścić z plecakiem i siedzisz na twardych siedzeniach (nawet w wersji turystycznej)
pykpyrykpyk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: czwartek, 9 lutego 2006, 22:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Avatar użytkownika

Postprzez pykpyrykpyk » czwartek, 19 kwietnia 2007, 16:17

[quote="Matlik"][quote="2270"]
CIACH

Chyba trochę pan przesadził, jednak solbus troszeczkę różni się od peery.
Jeśli będzie to jakiś wyjątkowo stary solbus ( chociaż chyba solbus nie produkował takich staroci ) no to nic dziwnego że był taki sam jak peera.

Jechałeś kiedyś zadbaną peerą. Dużo miejsca na nogi wygodne fotele, a w Solbusie trudno sie zmieścić z plecakiem i siedzisz na twardych siedzeniach (nawet w wersji turystycznej)


Dokladnie. Poza tym Panie 2270 fabryka Solbusa powstala w 2001, wiec trudno zeby robili cos starego. Swoja droga polecam sie przejechac roznymi autobusami, a nie oceniac ksiazki tylko po okladce.
Podróż Peerą BEZCENNA... za wszytsko inne zapłacisz kartą Mastercard...
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 3190
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » czwartek, 19 kwietnia 2007, 21:49

Solbus to nowiutka fabryka, tradycją akurat nie dorównująca Jelczowi bądź Autosanowi. Co do autobusów LH 9,5 i C 10,5 sobie bardzo cenię i nie narzekam specjalnie na wygodę. Z kolei w Jelczach PR 110D okropnie drażnią mnie drgawki, odczuwalne nawet przy małych dziurach. Niestety, podobnie jak w Autosanach H10 każdą nierówność mocno się odczuwa, więc niebardzo rozumiem gdy ktoś mówi, że są to idealne pojazdy na polskie drogi. Zastrzegam sobie, że jeździłem w większości pojazdami z PKS Konin i PKS Turek, kilka razy PKS Poznań (tu akurat podróż wypadała najlepiej ze wszystkich trzech PKSów). Możliwe, że gdzie indziej mają lepsze.
pykpyrykpyk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: czwartek, 9 lutego 2006, 22:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Avatar użytkownika

Postprzez pykpyrykpyk » czwartek, 19 kwietnia 2007, 22:08

[quote="Gallux"]Solbus to nowiutka fabryka, tradycją akurat nie dorównująca Jelczowi bądź Autosanowi. Co do autobusów LH 9,5 i C 10,5 sobie bardzo cenię i nie narzekam specjalnie na wygodę. Z kolei w Jelczach PR 110D okropnie drażnią mnie drgawki, odczuwalne nawet przy małych dziurach. Niestety, podobnie jak w Autosanach H10 każdą nierówność mocno się odczuwa, więc niebardzo rozumiem gdy ktoś mówi, że są to idealne pojazdy na polskie drogi. Zastrzegam sobie, że jeździłem w większości pojazdami z PKS Konin i PKS Turek, kilka razy PKS Poznań (tu akurat podróż wypadała najlepiej ze wszystkich trzech PKSów). Możliwe, że gdzie indziej mają lepsze.


Hmmm... to dziwne bo to wlasnie Solki C10,5 sa stosunkowo twarde i wlasnie w solkach odczuwa sie wszelakie nierownosci, poza tym male kola wpadaja w kazda dziurke. A peera na nierownosciach plynie, z tym, ze w peerach drgaja te polki i to wszystko sprawia takie wrazenie niesolidnosci. W solku one nie drgaja, za to plomby mozna stracic.
Podróż Peerą BEZCENNA... za wszytsko inne zapłacisz kartą Mastercard...
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 3190
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » czwartek, 19 kwietnia 2007, 23:02

No właśnie, drgania, klekotania i inne tłuczenie się... wiele lat to musiałem znosić i mam już dość.
W Solbusie z kolei nie odczuwałem specjalnych niedogodności związanych z jazdą po nierównościach, pomimo że dość szybko pruł.
Po prostu kwestia wieku, jak przejedzie tyle ile te Jelcze po naszych drogach też będzie się pewnie tłukł, co niestety już widać po konińskich Scaniach CN113CLL.
pykpyrykpyk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: czwartek, 9 lutego 2006, 22:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Avatar użytkownika

Postprzez pykpyrykpyk » czwartek, 19 kwietnia 2007, 23:33

[quote="Gallux"]No właśnie, drgania, klekotania i inne tłuczenie się... wiele lat to musiałem znosić i mam już dość.
W Solbusie z kolei nie odczuwałem specjalnych niedogodności związanych z jazdą po nierównościach, pomimo że dość szybko pruł.
Po prostu kwestia wieku, jak przejedzie tyle ile te Jelcze po naszych drogach też będzie się pewnie tłukł, co niestety już widać po konińskich Scaniach CN113CLL.


Z niektorymi krakowskimi omniami jest to samo. Jeszcze 2 lata temu nie spotkalem jakiejs rozklekotanej omni, a ostatnio mialem okazje sie przejechac jedna.W srodku drgalo i telepalo sie juz naprawde sporo.

EDIT: Wracajac do Solbusa, to przecierz ten silnik Iveco montowany w solkach slynie z tego, ze klekocze, terkota... Trudno mi wlasciwie teraz znalezc jakies porowanie ale na pewno pasazerowie nie sa zachwyceni tym odglosem.
Podróż Peerą BEZCENNA... za wszytsko inne zapłacisz kartą Mastercard...
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1414
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » piątek, 20 kwietnia 2007, 01:09

[quote="Gallux"][quote="Kroelewicz"]
Po podróży na tej trasie MB Vario (w ubożuchnej i napakowanej siedzeniami wersji) wybrałbym chyba Jelczydło. :)

Od tego kurdupla to i zmodernizowana H9 chyba lepsza.


Bez przesady, PKS Zakopane chciał iść z duchem czasu i kupił mniejsze pojazdy. Wszystko w porządku, tylko, że im mniejszy pojazd, tym dokładniej trzeba określić swoje wymagania w stosunku do niego, by nie okazało się, że nie ma gdzie go użyć.

[quote="NDT"] (...) W Polsce nie jest tak źle (może się nie starali o dofinansowanie) (...)

Wymień choćby jeden sposób (program, punkt w programie wraz z niezbędnymi partnerami), by sfinansować zakup nowego taboru do komunikacji regionalnej lub dalekobieżnej ze środków UE przeznaczonych na okres do 2007 roku.
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » piątek, 20 kwietnia 2007, 11:39

Idealny na polskie drogi to jest Autosan H9 (gniotsa nie łamiotsa) ale dla pasażerów już nie.
2270
 

Postprzez 2270 » piątek, 20 kwietnia 2007, 12:43

[quote="dab"]Idealny na polskie drogi to jest Autosan H9 (gniotsa nie łamiotsa) ale dla pasażerów już nie.




Na polskie drogi dobre, ale dla pasażerów to niestety wielka męka, niestety te autobusy mają już swoje lata.

P.S. To jest chyba temat o jakichś lwowskich ikarach, nie o peerze, solbusie czy autosanie.
2270
 

Postprzez 2270 » piątek, 20 kwietnia 2007, 12:44

Czy ktoś wie jakie są parametry techniczna tych ikarusów? Bardzo mnie to ciekawi.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » piątek, 20 kwietnia 2007, 13:41

[quote="2270"][quote="dab"]Idealny na polskie drogi to jest Autosan H9 (gniotsa nie łamiotsa) ale dla pasażerów już nie.


Na polskie drogi dobre, ale dla pasażerów to niestety wielka męka, niestety te autobusy mają już swoje lata.

P.S. To jest chyba temat o jakichś lwowskich ikarach, nie o peerze, solbusie czy autosanie.


Lekkie zejście z tematu jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

[quote="2270"]Czy ktoś wie jakie są parametry techniczna tych ikarusów? Bardzo mnie to ciekawi.


Szukaj, a znajdziesz. W internecie jest mnóstwo danych na temat tych pojazdów.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz