Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczna walka o Norwegię: Volvo vs. BYD w Vy Buss

infobus
22.08.2020 17:00
0 Komentarzy

Norwegia należy do światowych liderów, jeśli chodzi o oferowanie zrównoważonych rozwiązań w zakresie transportu miejskiego. Sprawdzamy „zakupowy koszyk” Grupy Vy Buss.

Jednym z krajowych celów środowiskowych jest to, aby wszystkie autobusy miejskie miały zerową emisję do 2025 r. Wprowadzenie większej liczby autobusów elektrycznych jest zatem kluczowym sposobem osiągnięcia tego celu, a coraz więcej miast podejmuje obecnie kroki w celu zwiększenia elektryfikacji transportu publicznego.

Jednym z liderów transportowego  rynku w Norwegia jest spółka Vy Buss Norge, która jest częścią Vy Group, jednego z największych przewoźników w Skandynawii. Obszary działalności obejmują również transport towarowy, kolejowe usługi pasażerskie oraz mobilność i turystykę.

Norweska firma niedawno złożyła zamówienie na sporą liczbę autobusów elektrycznych do eksploatacji w Drammen, Ålesund i Haugesund.

Do lata 2021 r. Vy Buss będzie eksploatował 150 autobusów elektrycznych.

Haugesund z BYD

W lipcu br. Vy Group odebrała pierwszych 15 eBusów marki BYD z kontraktu na 55 elektryczne pojazdy, zawartego na Busworld Europe w październiku 2019 r. Pierwsza dostawa obejmuje osiem elektrobusów 13-metrowych klasy II i siedem 18-metrowych przegubowców.

Pojazdy już trafiły do eksploatacji w centrum Haugesund, na trasach 201 i 202.

Warto podkreślić zakup 13-metrowego ebusa klasy II, który może obsługiwać połączenia lokalne. W tym celu ta wersja korzysta z ulepszonego akumulatora, który zapewnia większy zasięg. Pojazd może być ładowany także za pomocą pantografu.

Vy Buss odebrał również 18-metrowy przegubowy model eBus firmy BYD, który ma obsługiwać najbardziej obciążone linie w miastach.

Dodajmy, że BYD ma obecnie prawie 300 eBusów dostarczonych lub zamówionych u operatorów transportu publicznego w Skandynawii i ponad 1300 w całej Europie.

-„Cieszymy się, że możemy wprowadzić 13-metrowy eBus klasy II firmy BYD do naszej floty” – powiedział Ole Engebret Haugen, dyrektor generalny Vy Buss. „Razem tworzymy bardziej zrównoważone środowisko i zwiększamy bezpieczeństwo pasażerów i innych użytkowników dróg. To dobra wiadomość dla Vy Buss i dobra wiadomość dla naszych klientów „.

Isbrand Ho, dyrektor zarządzający BYD Europe dodał: -„Wspomniałem w październiku ubiegłego roku, że był to ważny czas w historii BYD w Europie. Nie wiedziałem wtedy, że pandemia koronawirusa uczyni tę dostawę jeszcze bardziej znaczącą. Jesteśmy tu dzisiaj dostarczając nasze najnowsze eBusy do Vy Buss na czas i wspierając klientów w innych miejscach sektora transportu publicznego w nagłych wypadkach zdrowotnych „.

Drammen i Ålesund

Z kolei dla Ålesund Vy Buss zamówił dziesięć autobusów Volvo 7900 Electric, część większego zamówienia obejmującego 66 autobusów Volvo.

Podobnie w Drammen, gdzie sześć autobusów Volvo 7900 Electric zaczęło kursować w lutym 2019 r. Jesienią dołączą do nich kolejne 22 autobusy elektryczne Volvo, z których dwa to przegubowe modele o dużej pojemności, które mogą przewozić do 120 pasażerów.

W obu przypadkach umowa obejmuje również Złoty Kontrakt Volvo. Oznacza to, że dealer Volvo, Wist Last og Buss, zajmie się wszelkim serwisem i konserwacją autobusów elektrycznych na miejscu w zajezdni klienta.

-„Coraz więcej miast w Europie decyduje się na poprawę swojego środowiska i tworzenie nowych możliwości planowania urbanistycznego poprzez stopniową elektryzację swojego transportu publicznego. Tylko w ciągu ostatniego roku otrzymaliśmy zamówienia na ponad 300 zelektryfikowanych autobusów w Norwegii i Szwecji, w tym ostatnie zamówienia dla Drammen i Ålesund. Wraz z operatorami i urbanistami nadal opracowujemy rozwiązania transportowe dla zrównoważonego transportu publicznego zasilanego energią elektryczną, które spełniają unikalne wymagania każdego miasta „- komentuje Svenn-Åge Lökken, dyrektor sprzedaży Volvo Bussar Norge.

-„Volvo Buses towarzyszyło nam od samego początku naszej podróży do zwiększonej elektromobilności. Nasza współpraca z Volvo Buses jest silna, budują autobusy dobrej jakości, a ich rozległa sieć dealerów i warsztatów jest dla nas bardzo ważna „- mówi Ole Engebret Haugen, prezes Vy Buss AS.

VY Buss AB w liczbach

  • Data założenia 1925

  • Liczba pracowników: ok. 7700 w Norwegii i Szwecji

  • Łączna liczba autobusów: ok. 3000

  • Łącznie eksploatowanych autobusów elektrycznych: 65, w tym 6 Volvo 7900E w Drammen w Norwegii. Do lata 2021 r. Liczba ta wzrośnie do 150, z czego 70 będzie stanowić Volvo Buses.

  • Elektryczne autobusy Volvo na zamówienie: 20 x 7900E i 2 x 7900EA, które zostaną dostarczone do Drammen jesienią 2020 r. Kolejne 10 x 7900E zostanie uruchomione w Ålesund w styczniu 2021 r.  W Jönköping, Szwecja, 48 x 7900EA będzie na drogach w czerwcu 2021.

  • Wszystkie elektryczne autobusy Volvo powstaną we wrocławskim zakładzie koncernu.

Komentarze