Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Brytyjczycy deklarują wsparcie przy budowie CPK [FILM]

infoair
03.10.2019 13:30
0 Komentarzy

Brytyjskie firmy zrzeszone w British Aviation Group (BAG) sązainteresowane uczestnictwem w Centralnym Porcie Komunikacyjnym (CPK) -poinformował w PAP dyrektor komunikacji i PR spółki CPK Konrad Majszyk. Jakdodał, do BAG należą firmy, które budowały m.in. lotniska w Seulu i Stambule.

„Zrzeszone w BAG brytyjskie firmy są zainteresowaneuczestnictwem w projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Mają one ogromnedoświadczenie i kompetencje w budowie największych lotnisk na świecie, np. wStambule, Seulu, Singapurze i Pekinie” – powiedział 2 października Majszyk.

Przedstawiciele spółki uczestniczą w Londynie w dwudniowychwarsztatach zorganizowanych przez BAG, a także przez brytyjski departamenthandlu międzynarodowego oraz Ambasadę Wielkiej Brytanii w Warszawie.

Poniżej film o zakresie działalności BAG:

{https://www.youtube.com/watch?v=PYkpcWBaaps}

Światowa liga

„Udział w warsztatach spółki CPK z całą pewnościązaprocentuje w przyszłości. W trakcie tych dwóch dni od projektantów zeświatowej ligi dowiedzieliśmy się, z jakimi wyzwaniami spotkali się przyprojektowaniu innych portów i na co zwracali uwagę na etapie ich planowania.Jesteśmy na wstępnym etapie przygotowań do projektowania i budowy CPK. Naszymcelem jest weryfikacja założeń koncepcyjnych CPK, uzgodnienie ich z potrzebamiprzyszłych użytkowników, a następnie wprowadzenie korekt” – tłumaczyMajszyk.

Jak wskazał, obecnie największe porty lotnicze powstają wAzji. „Brytyjski sektor projektowo-wykonawczy jest zaangażowany w teinwestycje. Dlatego chcemy od Brytyjczyków czerpać doświadczenia” -powiedział.

Majszyk wyjaśnił, że Brytyjczycy podzielili się swoimi doświadczeniamim.in. na temat budowy infrastruktury lotniskowej, w tym budowy pasówstartowych, terminali, dróg kołowania, a także powiązaniem infrastrukturylotniskowej z siecią dróg i kolei.

Trwają konsultacje

Majszyk przypomniał, że do 31 października potrwająkonsultacje briefu strategicznego Centralnego Portu Komunikacyjnego. „Dotego czasu do CPK mogą wciąż zgłaszać się podmioty, które chcą zaopiniowaćkoncepcję nowego portu lotniczego, proponując zmiany i nowe rozwiązania.Dotychczas weryfikację przeszło pozytywnie ponad 130 firm i instytucji, m.in.Polska Grupa Lotnicza (LOT, LOT AMS, LS Airport Services), Polska AgencjaŻeglugi Powietrznej, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz szereg firmwykonawczych, projektowych i logistycznych” – dodał.

Jednocześnie CPK konsultuje koncepcję portu lotniczego znajwiększymi liniami lotniczymi świata w ramach komitetu ACC powołanegowspólnie ze Zrzeszeniem Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA). Kolejnespotkanie w ramach ACC zaplanowane jest w Warszawie na 18 października.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowymiędzy Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy idrogowy. W odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hazostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będziemógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. W skład CPKwejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczegoi połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą anajwiększymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. (PAP)

Komentarze