Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

List w sprawie produkcji polskiego samolotu

infoair
09.10.2019 12:30
0 Komentarzy

Agencja Rozwoju Przemysłu, Sieć Badawcza Łukasiewicz –Instytut Lotnictwa oraz cztery przedsiębiorstwa branży lotniczej z Mielca iRzeszowa podpisały we wtorek w podrzeszowskiej Jasionce list intencyjny opowołaniu spółki do zaprojektowania i seryjnej produkcji lekkiego samolotu omasie startowej do 7 ton.

Według wiceprezesa ARP Dariusza Śliwowskiego, prace nadutworzeniem podmiotu, który mógłby wznowić w Polsce produkcję lotniczą – a wieczaprojektować nowy polski samolot, doprowadzić do jego certyfikacji i uruchomićseryjną produkcję – trwały już od dwóch lat.

„Spółka jest przykładem partnerstwa publiczno-prywatnego,łączącego kompetencje i możliwości przedsiębiorców oraz Instytutu Lotnictwa,przy wkładzie organizacyjno-kapitałowym Agencji Rozwoju Przemysłu – powiedziałŚliwowski podczas podpisania porozumienia na Kongresie 590 (odbywającym się wdniach 7-8 października 2019 r. w Jasionce). – Wspólnie jesteśmy w stanieprojektować i produkować lekkie samoloty” – dodał wiceprezes ARP.

„Współpraca skarbu państwa, administracji samorządowej iprzedsiębiorców będzie tworzyć przyszłość polskiej gospodarki w najbliższychlatach: nową jakość i nowe miejsca pracy” – powiedział Śliwowski.

Udziałowcami spółki oprócz ARP i Sieci Badawczej Łukaszewicz– Instytutu Lotnictwa mają zostać doświadczeni dostawcy części i komponentówdla przemysłu lotniczego: trzy przedsiębiorstwa z Mielca: Eurotech, SZEL-TECH iP.W. METROL oraz rzeszowska firma PILC.

Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl,komentując podpisanie porozumienia powiedział, że Podkarpacie ma tradycjelotnicze, pasjonatów oraz kompetencje technologiczne – co będzie sprzyjaćpracom nad konstrukcją samolotu.

Według Dariusza Śliwowskiego, powoływany podmiot ma przyjąćnazwę AIM Aviation, a jego celem jest, „aby w najbliższych latach na niebiepolskim i całego globu pojawiły się samoloty polskiej produkcji”, zgodne zcertyfikacją EASA (European Union Aviation Safety Agency).

Komentarze