[Lublin] Na razie boiska a nie trolejbusy

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

[Lublin] Na razie boiska a nie trolejbusy

Postprzez NDT » czwartek, 16 sierpnia 2007, 11:36

http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724,4391457.html

[quote]Nie ruszą w tym roku prace nad zintegrowanym systemem transportu miejskiego. Rozwiązałby on problem komunikacyjny Lublina, ale wciąż nie ma decyzji Komisji Europejskiej o dofinansowaniu projektu. To opóźni inwestycję co najmniej o rok.

Ma to być jeden z najkosztowniejszych projektów, nad jakim do tej pracowało miasto. Za prawie 400 mln złotych planowany jest zakup około 100 autobusów niskopodłogowych, wybudowanie dworca przesiadkowego przy al. Unii Lubelskiej, czy rozbudowa trakcji trolejbusowej. W Lublinie ma również powstać system zarządzający komunikacją i ruchem w mieście, który czuwałby m.in. nad synchronizacją sygnalizacji świetlnej. Pasażerowie z kolei będą mogli używać wygodnych elektronicznych biletów.

Te zmiany to jednak jeszcze odległa przyszłość. Większość środków na zintegrowany system transportu ma pochodzić z funduszy unijnych, w ramach programu "Rozwój Polski Wschodniej". Ratusz już rok temu złożył odpowiedni wniosek. Jednak Komisja Europejska dopiero wiosną przyjęła warunki, na jakich Unia może dofinansowywać takie projekty. Miasto musi jeszcze poczekać na odpowiednie rozporządzenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. - Będziemy mogli wtedy doprecyzować nasz wniosek na podstawie tych wytycznych - wyjaśnia Krzysztof Żuk, zastępca prezydenta Lublina. Dopiero wtedy ostatecznie będzie go mogła zaakceptować Komisja Europejska.

Podkreśla, że gdyby Komisja wcześniej określiła warunki finansowania takich projektów, to prace nad zintegrowanym systemem transportu miejskiego mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym roku. W budżecie Lublina jest zarezerwowane na ten cel ponad 30 mln zł. To wkład własny miasta, konieczny, by dostać dofinansowanie z Unii.

Teraz Krzysztof Żuk przewiduje, że prace nad tworzeniem zintegrowanego systemu transportu miejskiego rozpoczną się za rok. A pieniądze zarezerwowane na ten cel w tegorocznym budżecie będą przeznaczone na inne inwestycje. - Do końca tygodnia urzędnicy mają przedstawić propozycję, na jakie cele przeznaczyć środki - mówi Stanisław Fic, zastępca prezydenta.

30 mln zł, które nie będą w tym roku wykorzystane na zintegrowany system transportu, to nie jedyne fundusze, jakie miasto zamierza przeznaczyć na inne cele. Kilku innych inwestycji miejskich - za około 20 mln zł, jak szacuje Fic - również nie uda się zrealizować w tym roku. Opóźnienia powstały m.in. przy pracach nad przedłużeniem ulicy Krańcowej. Miasto ma tam problem z wykupem niektórych gruntów: - Chodzi o ich nieuregulowany status prawny - wyjaśnia Fic. - Pieniądze, które mamy do wykorzystania na wykup tych ziem, będziemy mogli przeznaczyć na inwestycje, które moglibyśmy robić z marszu - dodaje.

Mowa m.in. o budowie boisk przy Zespole Szkół nr 5 na ul. Elsnera. Niewykorzystane środki mają też pójść na budowę nowych mieszkań w Lublinie i poprawę infrastruktury. - Zrobienie mieszkańcom nowego oświetlenia ulicznego, mniejsze remonty ulic czy kamienic - tłumaczy Stanisław Fic.

O tym, gdzie ostatecznie trafią niewykorzystane pieniądze z tegorocznego budżetu, radni zdecydują na wrześniowej sesji rady.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 17 sierpnia 2007, 12:54

[quote]Podkreśla, że gdyby Komisja wcześniej określiła warunki finansowania takich projektów, to prace nad zintegrowanym systemem transportu miejskiego mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym roku. W budżecie Lublina jest zarezerwowane na ten cel ponad 30 mln zł. To wkład własny miasta, konieczny, by dostać dofinansowanie z Unii.


Za te 30 mln PLN możnaby kupić około 30 autobusów 18-metrowych takich jak SU18, MAN Lion's City G i odesłać praktycznie wszystkie ikary 280 na złom. Korzyści dla mieszkańców byłyby znaczne, gyż byłby to wozy spełniające normy Euro 4. Ale po co się wysilać, lepiej przehulać kasę na jakieś duperele...:evil:
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » sobota, 18 sierpnia 2007, 06:26

[quote="Misiek"]
Za te 30 mln PLN możnaby kupić około 30 autobusów 18-metrowych takich jak SU18, MAN Lion's City G i odesłać praktycznie wszystkie ikary 280 na złom. Korzyści dla mieszkańców byłyby znaczne, gyż byłby to wozy spełniające normy Euro 4. Ale po co się wysilać, lepiej przehulać kasę na jakieś duperele...:evil:


Ładowanie pieniędzy w MPK Lublin to wyrzucanie ich w błoto. Co z tego że kupią nowe autobusy skoro zaraz i tak żule i gapowicze je zasmrodzą bo przecież wiadomo że nie wyślą biurokractwa do łapania gapowiczów. A tak przynajmniej dzieci będą miały gdzie grać w piłkę.

Niestety nie widzę korzyści dla mieszkańców z kupna nowych autobusów przez MPk skoro i tak żule i gapowicze mają do nich swobodny wstęp.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
vecto
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 511
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » sobota, 18 sierpnia 2007, 09:13

[quote="Misiek"]Za te 30 mln PLN możnaby kupić około 30 autobusów 18-metrowych takich jak SU18, MAN Lion's City G i odesłać praktycznie wszystkie ikary 280 na złom. Korzyści dla mieszkańców byłyby znaczne, gyż byłby to wozy spełniające normy Euro 4. Ale po co się wysilać, lepiej przehulać kasę na jakieś duperele...

Przecież i tak zaraz się dowiemy, że za 30 mln można kupić 150 Sprinterów dzięki którym komunikacja w Lublinie byłaby miła, przyjazna, komfortowa, niebiurokratyczna, czysta, ekologiczna, ekonomiczna, przynosząca zyski itd.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 18 sierpnia 2007, 09:50

[quote="Aron"][quote="Misiek"]
Za te 30 mln PLN możnaby kupić około 30 autobusów 18-metrowych takich jak SU18, MAN Lion's City G i odesłać praktycznie wszystkie ikary 280 na złom. Korzyści dla mieszkańców byłyby znaczne, gyż byłby to wozy spełniające normy Euro 4. Ale po co się wysilać, lepiej przehulać kasę na jakieś duperele...:evil:


Ładowanie pieniędzy w MPK Lublin to wyrzucanie ich w błoto. Co z tego że kupią nowe autobusy skoro zaraz i tak żule i gapowicze je zasmrodzą bo przecież wiadomo że nie wyślą biurokractwa do łapania gapowiczów. A tak przynajmniej dzieci będą miały gdzie grać w piłkę.

Niestety nie widzę korzyści dla mieszkańców z kupna nowych autobusów przez MPk skoro i tak żule i gapowicze mają do nich swobodny wstęp.


EOT. Nie zamierzam wogóle wdawać się z tobą w głupią "dyskusję"
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » sobota, 18 sierpnia 2007, 10:55

[quote="Misiek"]
EOT. Nie zamierzam wogóle wdawać się z tobą w głupią "dyskusję"


No jeżeli dla Ciebie fakt, że byle żul i gapowicz może sobie ot tak wejść do nowego autobusu i go zasmrodzić jest powodem do zadowolenia, to faktycznie się nie dziwię się że nie chcesz dyskutować.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » sobota, 18 sierpnia 2007, 10:58

[quote="vecto"]
Przecież i tak zaraz się dowiemy, że za 30 mln można kupić 150 Sprinterów dzięki którym komunikacja w Lublinie byłaby miła, przyjazna, komfortowa, niebiurokratyczna, czysta, ekologiczna, ekonomiczna, przynosząca zyski itd.


Miasto nie musi wydawać kasy na żadne Sprintery. Wystarczy wpuścić do miasta więcej przewoźników prywatnych, a oni juz sami kupią sobie tabor ( być może z pomocą unijną tak jak np. WIZ z Kraśnika). Tylko wtedy gapowicze i żule nie mogliby sobie jeździć po mieście za darmo tak jak to jest teraz, a to niektórych boli.

W obecnej sytuacji komunikacja w wydaniu MPK Lublin jest przyjazna tylko biurokractwu, żulom i gapowiczom. Kierowcy z MPK zarabiają 6,50 zł brutto, uczciwi pasażerowie płacą za gapowiczów i żuli.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
vecto
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 511
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » sobota, 18 sierpnia 2007, 10:59

[quote="Aron"][quote="Misiek"]
EOT. Nie zamierzam wogóle wdawać się z tobą w głupią "dyskusję"


No jeżeli dla Ciebie fakt, że byle żul i gapowicz może sobie ot tak wejść do nowego autobusu i go zasmrodzić jest powodem do zadowolenia, to faktycznie się nie dziwię się że nie chcesz dyskutować.

Już ci się znudziło mówienie o biurokracji? Teraz bedziesz wszystkim przez miesiąc wmawiał, że jeśli nie są za likwidacją MPK to kochają żuli i gapowiczów? :roll: :lol:
Ostatnio edytowano sobota, 18 sierpnia 2007, 13:17 przez vecto, łącznie edytowano 1 raz
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » sobota, 18 sierpnia 2007, 11:02

[quote="vecto"]
Już ci się znudziło mówienie o biurokracji? Teraz bedziesz wszystkim przez miesiąc mówił, że jeśli nie są za likwidacją MPK to kochają żuli i gapowiczów? :roll: :lol:


No a nie? Przecież utrzymywanie obecnego systemu znakomicie ułatwia życie żulom i gapowiczom, bo mogą bez problemu jeździć na koszt uczciwych pasażerów i zasmradzać autobusy.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
vecto
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 511
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » sobota, 18 sierpnia 2007, 11:34

[img]http://emoty.klimacik.pl/mini/215.gif[/img]
Odpowiedz
cron