Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tory na Targówek niemal gotowe

infotram
19.10.2018 10:17
0 Komentarzy

Rozbudowa II linii metra na wschód nie zwalnia tempa.Dobiegają tam końca niezwykle ważne prace torowe.

Wykonawca właśnie zakończył betonowanie toru prawego. Trwająprace na torze lewym, gdzie pozostało do ukończenia jeszcze 600 metrówtorowiska. W połowie zaawansowane są prace przy układaniu szyny prądowej.

Jesteśmy bardzozadowoleni z postępów prac na budowie. Roboty torowe, które są kluczowe dlaprowadzenia ruchu pociągów są już niemal na ukończeniu. Mocno zaawansowane jestrównież układanie tzw. trzeciej szyny. Teraz przed nami intensywny etap pracwykończeniowych – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad 6kilometrów torów –3135,4 tor prawy i 3155,3 – tor lewy. Na tym fragmencie IIlinii metra powstaną także komora rozjazdów oraz komora torów odstawczych. Tenostatni obiekt jest wraz ze stacją Trocka największą podziemną kubaturą tegoodcinka – liczy ponad 227 tysięcy metrów sześciennych. Jeden z torówodstawczych będzie tu wyposażony w kanał rewizyjny, do przeprowadzania drobnychprac serwisowych.

Budowa torów nafiniszu

Najbardziej wymagające prace torowe są już na ukończeniu,pozostało jeszcze wybetonowanie krótkiego odcinka pomiędzy wentylatornią astacją Dworzec Wileński. To ostatnie 600 metrów torowiska tego odcinka podziemnejkolei. W połowie są również prace przy układaniu tzw. trzeciej szyny – czylielementu, z którego pociągi są zasilane w czasie jazdy. Do zamontowania zostałookoło 3 kilometrów. Wszystkie te prace zakończą się jeszcze w listopadzie.

Natomiast na stacjach trwają już intensywne pracewykończeniowe – montowane są schody, okładziny ścian, a także podwieszanesufity i połączone z nimi ściany zatorowe. Równolegle montowane są instalacje iokablowanie. Również na powierzchni widać spore zmiany. Wokół stacji Targówekmożna już zobaczyć świeżą trawę, a po oddanej w sierpniu ulicy M. Ossowskiego,niedawno udrożniona została także ulica Trocka.

Budowa odcinka północno-wschodniego rozpoczęła się w marcu2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku.

Cała M2

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem.Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jestpostępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. Centralny odcineklinii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji iblisko 6 km tuneli. Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ iTargówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka,realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego,drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r.Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinkadrugiej linii metra na Bemowie – od planowanej stacji Powstańców Śląskich dostacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 km trasy, które w ciągu 48 miesięcyod dnia podpisania umowy, wykona konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy tezostały także zwycięzcami w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Ulrychóworaz Powstańców Śląskich. To fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem, akońcowym etapem II linii metra na Bemowie.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150tysięcy pasażerów.


Komentarze